Gå til innhold

karboredusert


Gjest bollapinnsvin
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest bollapinnsvin

Hei, jeg tenkte å prøve GR karboredusert men jeg lurer på om det er noen som har gjennomført det eller holder på med det og som har noen tips og oppskrifter å dele ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei, jeg tenkte å prøve GR karboredusert men jeg lurer på om det er noen som har gjennomført det eller holder på med det og som har noen tips og oppskrifter å dele ?

Jeg gikk på karboredusert en stund, jeg brukte ikke noen spesielle oppskrifter annet enn jeg halvverte brødmengde til alle måltider og sørget for utelukkende fullkornsprodukter. Økte mengden med magert pålegg som skinkepålegg og supplerte med rikelig grøntsaker, slik jeg blir mett likevel. Reduserte på poteter til ca 35g per måltid og erstattet vanlig ris og pasta med ris med skall og fullkornspasta i tillegg til redusert mengde.

Grunnen til jeg gik tilbake til vanlig kost, var at jeg fikk dårligere kostholdsskåre fordi jeg spiste for lite fedt i forhold til det GR anbefaler på denne menyen. Med samme kosthold og krysset av for vanlig GR kost får jeg høgere skåre - det føles bedre, selv om jeg spiser nøyaktig det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...