Gå til innhold

Skritteller?


Anbefalte innlegg

Gjest Ninjastar

Hei du!

Hvor mange kalorier du forbrenner på 10000 skritt, avhenger av jobben som gjøres for å gå disse skrittene. Du forbrenner mer jo tyngre du er, jo fortere du går og jo høyere puls du får (f.eks i bratte motbakker).

 

Du kan jo ta tiden du bruker på å gå 10000 skritt, og deretter registrere dette under "gange" med riktig hastighet inne på matdagboken. Har du pulsklokke, kan du bruke den i stedet for.

 

For min del mener jeg å huske fra min skrittellerperiode at jeg brukte ca 90 minutter på å gå 10000 skritt. Nå ville det gitt meg et forbruk på rundt 400 kcal. Den gangen da jeg var større og i mye dårligere form, ga det meg kanskje 5-600 kcal.

 

Lykke til med gåingen! Skritteller er en super måte å sørge for at man får nok aktivitet i hverdagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Hvor mange kalorier du forbrenner på 10000 skritt, avhenger av jobben som gjøres for å gå disse skrittene. Du forbrenner mer jo tyngre du er, jo fortere du går og jo høyere puls du får (f.eks i bratte motbakker).

 

Du kan jo ta tiden du bruker på å gå 10000 skritt, og deretter registrere dette under "gange" med riktig hastighet inne på matdagboken. Har du pulsklokke, kan du bruke den i stedet for.

 

For min del mener jeg å huske fra min skrittellerperiode at jeg brukte ca 90 minutter på å gå 10000 skritt. Nå ville det gitt meg et forbruk på rundt 400 kcal. Den gangen da jeg var større og i mye dårligere form, ga det meg kanskje 5-600 kcal.

 

Lykke til med gåingen! Skritteller er en super måte å sørge for at man får nok aktivitet i hverdagen :)/>

Tusen takk for svar :) jeg var på treningssenter i dag og det visste seg at for ca 100 ckal så har man gått rundt 1300 skritt, så ja avhenger av hvor mye og hvor hardt man trener,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 years later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...