Gå til innhold

Mange små skritt - stor forandring


Gjest bonka
 Share

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har vært her, men nå er det nok på høy tid igjen! Kjenner at jeg er klar for å komme igang med endringer både i kosthold og bevegelse. Vet at jeg trenger noen "forpliktelser" og tenker at jeg skal innom og skrive litt her hver dag...eller der omkring.:)/>

Synes det virker veldig stille her inne nå. Men jeg håper veldig at jeg tar feil! Hadde vært veldig fint med noen som kan være med meg på veien nedover.

I morgen går startskuddet her. Gruer meg veldig til å veie meg men godt å besluttet å gjøre noe med det.

Ha en flott søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Holdt på å si at det er synd at du er tilbake - ikke fordi vi ikke vil ha deg her, men det er jo et tegn på at ting ikke har gått helt etter planen i forhold til vekten... Men velkommen skal du være!

 

Du har helt rett - det er veldig stille her om dagene. Har vært det lenge egentlig. Så all aktivitet er god aktivitet! Ikke bare her, men i hverdagen og....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for respons. Smilte litt av beklagelsen din om at jeg er tilbake.

Men er jo helt enig. Det beste ville vært å ikke ha behov for å være her. Men når det er som det er så er jeg fornøyd med å ha tatt skrittet med å være her igjen.

Dumt at det er stille her. Jeg er her for støtte og motivasjon. Men på den andre siden - bare jeg ikke er alene her så trenger jeg ikke mange. :)

Er du innom her med jevne mellomrom? I såfall så er vi iallefall to.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Jada, jeg er innom med jevne mellomrom. Har egen tråd også som jeg prøve å oppdatere, men av og til har det blitt litt monologaktig føler jeg, og da er det begrenset hvor mye jeg gidder. Men det blir minst en gang i uken. Er mye innom i andre "vektklasser" og henter inspirasjon der også. Men vi kan jo krysse fingrene for at det tar seg opp nå når kursene begynner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg ble ganske overrasket over den lave aktiviteten her. Men da få vi kanskje være med på å øke den da? :D Forstår veldig godt at det ikke er spesielt morsomt å være her ganske alene.

Jeg har vært på vekta for første gang på lang,lang tid. Jeg gruet meg til det. Nå er det gjort! Tallet var et fryktelig syn - men jeg hadde faktisk trodd det skulle være enda 5- 6 kg mer.Så på en måte ble jeg litt positivt overrasket også. ;) Midt oppe i all elendigheten.

Men det er jo herfra det skal gå nedover. Gleder meg til det! Og føler at jeg har fått en ganske bra start.

Håper vi skrives her. :)

 

Vekt: 139,2 kg. For aller siste gang!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Så bra at vekten var mindre enn forventet! Når det er sagt så er det ikke å stikke under en stol at det er et høyt tall. Selv begynte jeg på 130 og har nå kvittet meg med ca. 30 kg, riktignok siden opprinnelig oppstart i mars 2010 tror jeg det var. Men det er greit - jeg hadde en lang pause hvor jeg stod ganske i ro, og nå er jeg mer innstilt på livsstilsendring enn bare slanking og deretter tilbake til gamle synder. Men det som er sikkert og visst er at klarer jeg, så klarer du! Hvem hadde trodd for noen måneder siden at jeg, den selverklærte treningshateren, skulle glede meg til min personlige trener kom hjem fra juleferie... *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også innom her med gode forsetter om en sunnere livsstil og mer aktivitet i hverdagen. Naturligvis er dette min tur til å gjennomføre med stil. :rolleyes:

 

Helt ærlig talt hadde det vært greit å ha noen å støtte seg litt på, det er ikke alle som skjønner at det er utfordrende å "spise mindre og bevege seg mer" og knipse seg 60 kilo ned i vekt - selv om det høres både enkelt og gjennomførbart ut når folk sier det. Selv har jeg ikke batteri i badevekta, men får meg ikke til å lempe den ut, jeg kan jo finne på å ville veie meg etterhvert. Nei, ærlig talt, det er faktisk av hensyn til familien at jeg har satt den bort, jeg blir litt besatt av vekta og vil gjerne veie meg hver dag. Det er usunt. ;)/>/>/>/> Jeg gikk ned 8 kilo ila høsten, men har nok gått opp ihvertfall 5 av dem igjen. Meg i et nøtteskall det...

 

Velkommen tilbake til forum forresten, jeg skal forsøke å holde meg her framover jeg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for kommentarer Krusmynte og Sanasol. Begynner jo å bli litt mer aktivitet. Det er bra! Trenger all den hjelp og støtte jeg kan få.

 

I dag har jeg hatt fryktelig vondt i hodet og kvalm. Holdt ut det meste av dagen på jobb. Og klarte akkurat å komme meg hjem før jeg hang over do.... Sov noen timer. Formen er bedre nå. Men dagen ble liksom ikke helt som jeg hadde tenkt. Heldigvis ny dag i morgen. Den kan vel igrunnen bare bli bedre enn dagen i dag.

Jeg bakte knekkebrød i går. Synes de blir veldig gode.

Smugkikket litt på vekta også..klarer ikke helt la være... Og den går nedover! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... Kanskje du også skal ta ut batteriene fra vekta? ;) For ordens skyld - i høst brukte jeg målbåndet rundt mage, midje, lår og overarmer hver mandag (og veide meg også hver mandag), men etter 8 uker begynte jeg altså å SMUGMÅLE meg andre dager i uka. Hva gir du meg? *nynner "svake menn'ske"*

 

Hvilken oppskrift har du brukt på knekkebrødene? Jeg hadde en toro-pose med knekkebrødblanding, smakte kjempegodt, men det er sikkert like enkelt å gjøre det fra bunnen av selv.

 

God bedring til deg bonka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har besøk for tiden derfor har jeg ikke vært innom her så mye de siste dagene. Han skal være her i hele neste uke også. Men jeg skal forsøke å stikke innom av og til. Lurt å holde på motivasjonen ved å være her.

Sanasol: Jeg baker knekkebrødene fra bunnen av. Jeg bruker 1,5, dl linfrø, sammalt rug, sesamfrø, havregryn, havrekli og kruskakli. Og 1 dl gresskarfrø og solsikkefrø. Blander med ca. 6 dl lunka vann. Dette synes jeg er passende til 2 stekeplater. Synes de blir veldig gode. :)/>

Når det gjelder å sjekke vekta, så slapp jeg å fjerne batteriene. De gikk tomme for strøm. :D Har kjøpt nye. Og er klar til i morgen.

Jeg har vært rimelig flink med mat denne uka. I dag har jeg også vært ute og gått en tur. Bør helt klart gjøre mer av det. Er veldig spent på resultatet i morgen. Litt ned bør det være!

Endret av bonka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bonka.

Gratulerer med flott vektnedgang!

 

Jeg er ikke ny på forumet, var her for noen år siden, men nå er jeg tilbake. Vekta har gått feil vei, men nå er det absolutt slutt. Tror aldri jeg har vært så motivert før, så nå skal det gå!

 

Gleder meg til å følge deg fremover, forumet er en god motivator, så jeg håper det vil bli mye aktivitet her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anki8219

-2,2kg :) Det er jo kjempe bra, gratulerer med supert resultat :)

Må si jeg ser virkelig frem til å bli så frisk at jeg også kan sette i gang med treninga, som jeg har bestemt meg for lenge.

Kjenner jeg har kjempe lyst å komme i gang nå, er bare kroppen min som ikke er i form nok enda. Skal til legen nå etterpå, må finne ut hva dette er for noe, kan ikke være normalt å gå sånn som dette i 6-7 uker. Blir jo helt utslitt av dette. Men blir nok bra snart, og da skal det bli fart på denne jenta her også ;)

 

Ha en fin dag, og lykke til videre med denne uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei så koselig at du har vært innom her hos meg anki. :) Nå er det bare å fortsette det bra som ble gjort forrige uke. Det neste nå er jo å øke mengden bevegelse. Det er heller labert nå. Men jeg fant ut at vi får ta det gradvis. Har rimelig god kontroll på matinntaket nå så da blir neste trinn litt trim. Unnskyldningen nå er jo at det er så kaldt ute.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hipp hurra! Ned enda 2,2 kg til! Så nå er vekten 134,8 kg. Og mye mindre skal det bli. Har kommet godt igang. Spiser god mat. Lager mye fra bunnen av. Har spist litt dessert og noen få biter mørk sjokolade. Har ikke veldig lyst på sjokolade. Rart - men veldig fint! Måtte dette bare vare... :-)

Håper andre her også er i godt driv. I løpet av uka så er målet å komme i gang med litt aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...