Gå til innhold

Hjelp, hvordan planlegge


Gjest Kalene
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe meg å komme igang? Var på 1 kurs idag, men kom ut som ett stort spørsmåltegn.. Jeg har aldri skjønt dette med å telle kalorier..

Noen som kan hjelpe meg med å komme med forslag til 2 dagers meny kan se ut? Jeg liker ikke å stå på kjøkkenet, så noe lettvint som mulig, jeg skal følge meny 2..

 

På forhånd, takk for hjelpen!:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MetteMaxi

Du bruker oppsettet her inne. Jeg sitter i fred og ro og planlegger kvelden før. Da er det bare å måle opp om morgenen. Det kommer opp etter hvert som du legger inn, hvor mye kalorier det blir og anbefalt dosering av melk, grønnsaker og frukt.

 

Når jeg koker middag til familien, tar jeg noe jeg kan spise. Dette kan være Laks, sei, kylling, bogskinke, fiskekaker. Dette koker jeg i en form i microen. Så lager jeg middag til familen samtidig. Du kan velge om du vil bruke ris, poteter eller bare grønnsaker. Om du bruker kun grønnsaker,kan du selvsagt spise mer og bli mett.

 

Dette med å regne kalorier kommer du raskt inni.

 

Om en vare inneholder feks. 280 Kcal pr.100 gr, så ganger du vekten med 2.8 som er for ett gram.

 

Brød er ofte ca. 280kcal og en brødskive er ca.30 gr. da ganger du 30 med 2.8 og får 84 Kcal.

Her kan du justere og finne ut hva de forskjellige matvarene inneholder ved hjelp av nedtrekksmenyen, når du skriver inn en matvare.

 

Håper dette var forståelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Ser det er lettereå registrere matinntaket her på nett, hvor det blir regnet ut for meg automatisk. Puh..heldigvs, ble helt matt av tanken på å måtte vende på alle matvarene i butikken.

Men, jeg ser jeg får i meg for lite kalorier, mens karbohydrat inntaket er allerede på maks. Vet du hvrdan jeg får opp kalori uten å påvirke karbo inntaket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MetteMaxi

Takk! Ser det er lettereå registrere matinntaket her på nett, hvor det blir regnet ut for meg automatisk. Puh..heldigvs, ble helt matt av tanken på å måtte vende på alle matvarene i butikken.

Men, jeg ser jeg får i meg for lite kalorier, mens karbohydrat inntaket er allerede på maks. Vet du hvrdan jeg får opp kalori uten å påvirke karbo inntaket?

Dette med karbo har jeg ikke greie på. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...