Gå til innhold

Så mye mat.....


Gjest 1973
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er ny i Grete rode klubben og prøver å sette opp dagsmenyer som jeg følger,det er andre dagen min i dag.

 

Men det er jo så mye mat jeg syns ikke jeg gjør annet enn å spise...

Ligger på rundt 1800 kcal om dagen..

 

Skal vi spise så mye mat???

 

Før spiste jeg 1 knekkebrød til frokost og formiddagsmat og 1 posjon middag, og kanskje 1-2 knekkebrød til kveldsmat...

 

Jeg har gått opp 10 kg etter ett svangerskap og røykeslutt og de vil jeg ha av igjen..

Men nå er jeg veldig redd for å legge på meg enda mer når jeg spiser så mye mat....

 

Er det noen som kan forklare meg dette med matmengde, og gi noen tips til å komme opp i kcal i dagsmenyen uten å føle seg sprekkeferdig hele dagen :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Hei.

 

Jeg er ny i Grete rode klubben og prøver å sette opp dagsmenyer som jeg følger,det er andre dagen min i dag.

 

Men det er jo så mye mat jeg syns ikke jeg gjør annet enn å spise...

Ligger på rundt 1800 kcal om dagen..

 

Skal vi spise så mye mat???

 

Før spiste jeg 1 knekkebrød til frokost og formiddagsmat og 1 posjon middag, og kanskje 1-2 knekkebrød til kveldsmat...

 

Jeg har gått opp 10 kg etter ett svangerskap og røykeslutt og de vil jeg ha av igjen..

Men nå er jeg veldig redd for å legge på meg enda mer når jeg spiser så mye mat....

 

Er det noen som kan forklare meg dette med matmengde, og gi noen tips til å komme opp i kcal i dagsmenyen uten å føle seg sprekkeferdig hele dagen :)/>/>/>

 

Du har helt rett. Jeg synes også det er mye mat og jeg ligger på 1600 kcal om dagen. Men du verden så mye god mat jeg får for de kaloriene! Jeg går på internettkurs og pga hektisk jobbsituasjon har jeg ikke hatt mulighet til å trene, men selv ved "bare" å spise 1600 kcal om dagen så har jeg gått ned masse!

 

Jeg spiser havregrøt + 1 glass melk til frokost.

Klokken ca 10 - 1 eple

Klokken 11: 2 skiver (en med makrell i tomat og en med kokt skinke), 1 tomat, 1 gulrot

Klokken 14: 1 skive, 1 yoghurt, 1 gulrot, 1 banan

 

Kveldsmat ca 20: 1 skive med pålegg

 

Og middag. Da varierer jeg litt. Mange gode oppskrifter her på grete roede.

 

Når jeg spiser så mye hver dag så får jeg ikke noe søt-sug og ikke minst - ikke noe chips-sug. For jeg spiste vel sånn ca som deg og når jeg kom til helgene da så klarte jeg ikke stoppe med sjokolade og chips og dip... Men nå er jeg mett hele tiden og da er liksom ikke behovet der.

 

Det høres kanskje merkelig ut men det funker garantert :-)

 

Det jeg synes er det vanskeligste er å få nok fett på en dag. Men jeg jobber med saken. Anbefaler deg å leke litt i kalkulatoren :-)

 

Ser vi er ca jevngamle - gi beskjed hvis du vil ha noen å skrive med underveis i prosessen. Jeg er ganske "alene" om dette og har ikke helt funnet noen tråd her inne som jeg har slengt meg med på :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett. Jeg synes også det er mye mat og jeg ligger på 1600 kcal om dagen. Men du verden så mye god mat jeg får for de kaloriene! Jeg går på internettkurs og pga hektisk jobbsituasjon har jeg ikke hatt mulighet til å trene, men selv ved "bare" å spise 1600 kcal om dagen så har jeg gått ned masse!

 

Jeg spiser havregrøt + 1 glass melk til frokost.

Klokken ca 10 - 1 eple

Klokken 11: 2 skiver (en med makrell i tomat og en med kokt skinke), 1 tomat, 1 gulrot

Klokken 14: 1 skive, 1 yoghurt, 1 gulrot, 1 banan

 

Kveldsmat ca 20: 1 skive med pålegg

 

Og middag. Da varierer jeg litt. Mange gode oppskrifter her på grete roede.

 

Når jeg spiser så mye hver dag så får jeg ikke noe søt-sug og ikke minst - ikke noe chips-sug. For jeg spiste vel sånn ca som deg og når jeg kom til helgene da så klarte jeg ikke stoppe med sjokolade og chips og dip... Men nå er jeg mett hele tiden og da er liksom ikke behovet der.

 

Det høres kanskje merkelig ut men det funker garantert :-)

 

Det jeg synes er det vanskeligste er å få nok fett på en dag. Men jeg jobber med saken. Anbefaler deg å leke litt i kalkulatoren :-)

 

Ser vi er ca jevngamle - gi beskjed hvis du vil ha noen å skrive med underveis i prosessen. Jeg er ganske "alene" om dette og har ikke helt funnet noen tråd her inne som jeg har slengt meg med på :-)

 

 

Godt å høre at det ikke bare er jeg som reagerer på mengden..

Havregrøt var ett godt tips :) Jeg sliter med å komme opp i kcal og nå orker jeg ikke spise mere mat på en dag he he. Jeg prøver itillegg å gå 3 turer på 1 time i uka og jeg trener 10 min hver kveld med øvelser. Så jeg håper vekta viser smiletegn på mandag:)

 

Vil veldig gjerne ha noen å skrive med, godt å dele erfaringer osv i prosessen. Synes du internettkurs er nyttig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Godt å høre at det ikke bare er jeg som reagerer på mengden..

Havregrøt var ett godt tips :)/> Jeg sliter med å komme opp i kcal og nå orker jeg ikke spise mere mat på en dag he he. Jeg prøver itillegg å gå 3 turer på 1 time i uka og jeg trener 10 min hver kveld med øvelser. Så jeg håper vekta viser smiletegn på mandag:)

 

Vil veldig gjerne ha noen å skrive med, godt å dele erfaringer osv i prosessen. Synes du internettkurs er nyttig??

 

Internett er UTROLIG bra! Får kjempegod oppfølging av kurslærer så det kan jeg på det sterkeste anbefale.

 

Hyggelig om vi slår litt følge!!! :-) Veldig trivelig å ha noen å prate med utenom kurslærer.

 

Skal vi bevege oss inn i en av trådene - 10-20 kg kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Internett er UTROLIG bra! Får kjempegod oppfølging av kurslærer så det kan jeg på det sterkeste anbefale.

 

Hyggelig om vi slår litt følge!!! :-) Veldig trivelig å ha noen å prate med utenom kurslærer.

 

Skal vi bevege oss inn i en av trådene - 10-20 kg kanskje?

 

 

Da får jeg se om jeg tar ett slikt kurs etterhvert visst dette går seint;) Vi beveger oss inn i 10-20 kg klubben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...