Gå til innhold

9 mnd å få det på, 9 mnd å få det av :)


Gjest Snelle
 Share

Anbefalte innlegg

Hei hei!

 

Er det noen andre nybakte mødre her?

 

Jeg fikk mitt tredje barn i midten av oktober, en nydelig liten jente. Jeg ammer, og vet av erfaring at ammingen i seg selv kan bidra til en hel del vektnedgang, men samtidig at jeg veldig godt kan ødelegge amme-effekten med potetgull og sjokolade.

 

Jeg la på meg lite i dette svangerskapet, men veide for mye før jeg ble gravid og veier fortsatt for mye. Nå er det på en måte greit, for nå er det innenfor normal "graviditetsoppgang".

 

Jeg skal ned minst ti kilo, fra 80 til 70 kg. Allerhelst bør jeg ned til under 65.

Vel så viktig er at jeg finner motivasjon til å lage sunn mat til meg og familien, får gått mye tur og fått opp energinivået. Kroppen min er preget av et voldsomt forfall etter lang tid uten trening, og jeg må få futt i musklene igjen rett og slett. Så kan jeg begynne å sette meg mer spretne mål etterhvert.

 

Dette blir jo ikke hardcore slanking, siden jeg ammer. Mer, huske å ikke gå innom snopeskapet, eller sjokoladehyllen i butikken, gå tur hver dag og prøve å skvise inn litt styrketrening.

 

MÅLET: jeg begynner på jobb igjen i august. Jeg har en veldig travel jobb med mye ståing, gåing og ubekvemme arbeidsstillinger. Jeg kjenner at det var veldig veldig tungt både før jeg ble gravid og under graviditeten, siden kroppen min er i dårlig form. Når jeg starter igjen til høsten, vil jeg være nede i matchvekt og ha en mer spretten kropp som tåler belastningen med lange vakter og høy aktivitet uten at det tapper all energi og går ut over humør og overskudd.

 

Så, lang plan for å gå ned til matchvekt. Ingen hardcore slankekur, men litt sunnere og mer aktiv livsstil!

 

Andre med samme plan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gunnelunn

Hei!

 

Jeg fikk mitt tredje barn i mai i fjor. Fullammet til 5,5 mnd og ammer litt fortsatt. Men nå er ammingen mer som litt drikke etter måltidende, og han spiser godt av all slags mat. Jeg startet på kurs i forrige uke, skal ha bort 15-20 kg som har lagt seg på ila tre svangerskap de siste 8 årene. Det er fantastisk å ha tatt beslutningen om å ta litt mer vare på meg selv! Har sikret meg en flott turkamerat i naboen og vi går på gode gåturer 2-3 kvelder i uken. Jeg har permisjon til september, og målet skal ihvertfall være nådd til da (helst før juli:-)). Med tre små barn å ta seg av er det deilig å prioritere tid til litt trening. Har gått Grete Roede før, så det med kostholdet fikser jeg. Det er jo så lett å kombinere med familiemåltidene! Gleder meg til kurs og veiing i morgen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hei hei! ja jeg har samme plan som deg!

 

Jeg fikk en datter( nr. to i rekken) i slutten av august og skal tilbake i jobb til sommeren:)da er det tilbake i turnus med mye fysisk jobb.Så nå er tiden inne for å få kroppen fitt for jobb og ikke for fødsel... planen her er å gå ned fra 77-68 kg. så ganske likt med deg..

jeg har meldt meg på et nettkurs (rhode med barn).

 

Ser frem mot å få litt oppfølging på mine tiltak:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...