Gå til innhold

Ny i forum og ny på GR kurs


Gjest Kvidal
 Share

Anbefalte innlegg

Prøver meg på en ny tråd jeg...

 

Er, som overskriften sier, båe ny her inne og ny mtp GR overhodet. Begynte på kurs på mandag og hadde første veiedag.

 

Har som mål å gå ned 10-14 kg (det høres så mye ut!!), så får vi bare se hvordan det går. Har nok i alt for lang tid satt skylapper over øynene og tenkt for hver kg jeg har gått opp, at "det er sikkert like lett å gå ned igjen". Snakk om å lure seg selv! Men samtidig så har jeg ikke hatt overskudd til å ta tak i det. Dermed er vi over på en annen ting: "overskudd"... det blir jo en ond sirkel å spise dårlig og å legge på seg for deretter å få mindre overskudd. Spiralen går nedover og man virvler med. Bestemte meg bare til slutt, at "nå er det nok"! Kjenner jeg har meldt ut selvsympatien fra hodet mitt for å klare å starte opp med dette, så får jeg bare se om jeg klarer å endre den eller om den forsvinner etter hvert.

 

Så det jeg er mest utålmodig på er å få litt mer overskudd i hverdagen, så får kiloene bli en bonus :)/>

 

Kjenner det kunne vært fint å utveksla tanker og ting man lurer på her inne.. OG ikke minst, få tips om måltid som følger Meny 2 i GR boka!! Har så lett for å kjøre meg fast med samme måltid hver dag og er redd jeg kan bli ganske lei... Til frokost, lunsj og mellommåltid går det mest i knekkebrød, philadelphia light og cottage cheese...

 

Er 32 år, 160 cm høy (eller lav om du vil ;)/> ) og veier ~74 kg.

 

Håper noen har lyst til å slenge seg med! :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg på en ny tråd jeg...

 

Er, som overskriften sier, båe ny her inne og ny mtp GR overhodet. Begynte på kurs på mandag og hadde første veiedag.

 

Har som mål å gå ned 10-14 kg (det høres så mye ut!!), så får vi bare se hvordan det går. Har nok i alt for lang tid satt skylapper over øynene og tenkt for hver kg jeg har gått opp, at "det er sikkert like lett å gå ned igjen". Snakk om å lure seg selv! Men samtidig så har jeg ikke hatt overskudd til å ta tak i det. Dermed er vi over på en annen ting: "overskudd"... det blir jo en ond sirkel å spise dårlig og å legge på seg for deretter å få mindre overskudd. Spiralen går nedover og man virvler med. Bestemte meg bare til slutt, at "nå er det nok"! Kjenner jeg har meldt ut selvsympatien fra hodet mitt for å klare å starte opp med dette, så får jeg bare se om jeg klarer å endre den eller om den forsvinner etter hvert.

 

Så det jeg er mest utålmodig på er å få litt mer overskudd i hverdagen, så får kiloene bli en bonus :)/>/>

 

Kjenner det kunne vært fint å utveksla tanker og ting man lurer på her inne.. OG ikke minst, få tips om måltid som følger Meny 2 i GR boka!! Har så lett for å kjøre meg fast med samme måltid hver dag og er redd jeg kan bli ganske lei... Til frokost, lunsj og mellommåltid går det mest i knekkebrød, philadelphia light og cottage cheese...

 

Er 32 år, 160 cm høy (eller lav om du vil ;)/>/> ) og veier ~74 kg.

 

Håper noen har lyst til å slenge seg med! :)/>/>

 

hei

jeg har også startet på kurs og har meny 2.

jeg merker at masse grønnsaker hjelper meg til å bli mett og å spise nok fiske- og nøttefett.

 

nå har jeg akkurat spist kvelds:

2 rugsprø

3 skiver kokt skinke (2 porsjonera 40gr)

20 gr rekesalat

1/4 agurk

1 gulrot

 

jeg velger bevisst rekesalaten for å få i meg litt fett og bli mer mett, og så smaker det godt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nedogblider

Prøver meg på en ny tråd jeg...

 

Er, som overskriften sier, båe ny her inne og ny mtp GR overhodet. Begynte på kurs på mandag og hadde første veiedag.

 

Har som mål å gå ned 10-14 kg (det høres så mye ut!!), så får vi bare se hvordan det går. Har nok i alt for lang tid satt skylapper over øynene og tenkt for hver kg jeg har gått opp, at "det er sikkert like lett å gå ned igjen". Snakk om å lure seg selv! Men samtidig så har jeg ikke hatt overskudd til å ta tak i det. Dermed er vi over på en annen ting: "overskudd"... det blir jo en ond sirkel å spise dårlig og å legge på seg for deretter å få mindre overskudd. Spiralen går nedover og man virvler med. Bestemte meg bare til slutt, at "nå er det nok"! Kjenner jeg har meldt ut selvsympatien fra hodet mitt for å klare å starte opp med dette, så får jeg bare se om jeg klarer å endre den eller om den forsvinner etter hvert.

 

Så det jeg er mest utålmodig på er å få litt mer overskudd i hverdagen, så får kiloene bli en bonus :)/>/>

 

Kjenner det kunne vært fint å utveksla tanker og ting man lurer på her inne.. OG ikke minst, få tips om måltid som følger Meny 2 i GR boka!! Har så lett for å kjøre meg fast med samme måltid hver dag og er redd jeg kan bli ganske lei... Til frokost, lunsj og mellommåltid går det mest i knekkebrød, philadelphia light og cottage cheese...

 

Er 32 år, 160 cm høy (eller lav om du vil ;)/>/> ) og veier ~74 kg.

 

Håper noen har lyst til å slenge seg med! :)/>/>

 

Heisann!

 

Jeg har nettopp blitt "kjent" med en annen her inne også, og det virker som vi er i ganske samme situasjon :-) Du er hjertlig velkommen til å bli med oss her: http://www.greteroede.no/forum/index.php?/topic/21161-1973-er-du-her-og-andre-kanskje-ogsa/ hvis du vil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...