Gå til innhold

Fra tjukkas til kjekkas


Gjest RagnarEE
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest RagnarEE

Denne gangen har jeg både lyst og vilje til å klare det, og jeg har måttet innse at jeg må telle kalorier i tillegg til treningen. Det er ingen vei utenom!!! Heldigvis får jeg god hjelp av min kjære Tone på dette området som har gått GR-kurs tidligere. Nøyer meg med å være gratismedlem og dra nytte av hennes erfaringer.

Mange damer her så på tide dere får en hane til i hønsegården ;-)

Jeg er nå 44 år og 106 kg. 80 kg og sprek er målet. Ingen delmål her,jeg vet at dette tar tid og koser meg hver dag med framgangen i treningen underveis :-)

Vekt var ikke tema før jeg var 30. Da hadde jeg gått fra 76 kg aktiv 28-åring til 90 kg passiv 30-åring og siden da har det med periodevis trening gått litt ned og enda mer opp.

Motivasjonen begynte å komme tilbake for 2,5 år siden da jeg kjøpte boka 'Fra tjukkas til kjekkas', meget god bok for store gutter som ønsker å bli mindre :-)

Men jeg har ikke klart å motivere meg til å trene mer enn 3-4 mnd i strekk og i tillegg gitt blanke i hva jeg putter i meg, og da går det selvsagt ubønnhørlig støtvis oppover med kiloene.

Og ja jeg tilhører brus og godte generasjonen, og da nytter det ikke om man trener aldri så mye. Så svært lite godis heretter altså :-)

Fra nå er det god sunn mat og melk som gjelder + litt ekstra mat for å få litt muskler av beinhard sykkel, gå/løpe og vekttrening 3 dager i uka + gåturer i tillegg.

Denne gangen SKAL det gå riktig vei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Så godt å se en hane tørre å bevege seg inn her ;)

 

Du har jo vært inne på dette med slanking før, og det oser motivasjon og bestemmelse av teksten din! Så bra!

 

Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på, det virker som du har motivasjon og vilje på plass denne gangen. Som kroppsbyggerne sier: 70% er kosthold og 30% er trening. Jeg tror så absolutt at det ligger noe i det, selv om man ofte tror det må være helt motsatt.

 

Lykke til! Det blir spennende å følge deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RagnarEE

Vekt i går 105,8 kg, jaja 200g er jo NOE og tross alt riktig vei :)

 

Er klar over at jeg kunne skrudd ned kaloriene enda mer, men må nesten ligge på 1900-2300 kcal pr dag med 2-timers treningsøktene jeg bedriver ellers går jeg tom før øktea er ferdig, og har ikke lyst til å miste det lille jeg har av muskelmasse heller.

Smører meg med tålmodighet. Vet jo at forbrenningen øker etter hvert som jeg blir sprekere og klarer å yte mer.

 

PS! Hyggelig at noen følger med, da forplikter det enda mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RagnarEE

I går morges viste vekta 103,8 kg... JIPPIII :lol: Endelig ser det ut som jeg er i gang. Om det er sånn at jeg går ned 1 kg i uka så blir jeg superfornøyd. Og treninga blir bare mer og mer effektiv etter hvert som jeg blir sprekere og lettere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HermineH

Hva skjer a kjekkas? Du er jo så godt i gang også ble det tyst! Synes det var stas med en mann på laget her, så kan vi jenter få oppleve skikkelig vektnedgang. Jeg har gått på kurs med noen menn nå og da og de formelig raser ned i vekt. Det kommer sikkert du til å gjøre også:-)Venter på gode nyheter fra deg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...