Gå til innhold

Ett lettere liv


Gjest Hk76
 Share

Anbefalte innlegg

Rart hvordan kiloene sniker seg på. Har jo vært klar over at jeg ikke har vært en stortrimmer, og at jeg ikke har hatt verdens sunneste kosthold. Men, har kommet inn i de dårlige rutinene, og har vel ikke vært helt motivert til å gjøre noe med det, før nå. Gikk på vekta 1 nyttårsdag, og tallet 126,5 lyste mot meg. Nå er det nok. Nok unnskyldninger og bortforklaringer. Er bare en som kan endre på dette, og det er meg. 1. Januar var det slutt på småskader, julesnop og andre fristelser. Fikk på meg joggeskoa, å så var det ut å gå. Å so fare so good. Har vært flink å trene, eller rettere sagt å gå tur. Må nok få fart på styrketreningen også. Bruker Endomondo når jeg går, å så langt har jeg gått 47 km i 2013 - er utrolig motiverende med slike apper. Har vært flinkere enn vanlig med spisinga, men har enda ett stykke å gå her - men det er mer kcal notert på brent enn spist. Så er det bare å få ett mer sunt kosthold på plass, mer grønt og mindre karbohydrater.

 

Selv om jeg er motivert nå, er jeg redd det vil komme tyngre perioder. Det er det jeg håper at jeg har noen her på forumet som kan hjelpe meg med. Noen som kan sparke meg bak når det trengs. Har lest gjennom flere tråder her, og blir ekstra motivert av å lese kommentarer og historier. Håper å få følge flere av dere i mange måneder fremover.

 

Kan jo fortelle litt om meg selv. 36 år, mor til fire. Elstemanner 17, og minsten 6. Har en fantastisk kjekk mann, som støtter det han kan. Liker ironisk nok å gå tur, selv om jeg ikke har vært flink til det de siste årene.... Ellers blir det mye strikking, sying, lesing, fotografering og scrapbooking på meg. Ikke akkurat hobbyer som krever fysisk aktivitet....

 

Gleder meg til å bli kjent med dere her inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være!

 

Jeg har nettopp kommet tilbake hit, etter pause siden okt -11. Gikk ned fra 113 til 78 i løpet av et år, ble gravid, og vips, så var det på tide å få av de ekstra ekstra-kiloene som kom snikende :)

 

Jeg er 30, ble mamma for første gang i sommer, og holder på på egen hånd for å gå ned i vekt, basert på Roede-prinsippet.

 

Er innom her for å få motivasjon og å legge litt ekstra press på meg selv for å greie å gjennomføre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei marsvin.

 

Kjenner meg igjen i de svangerskapa ja... Men, det. Jo fantastisk å være mamma da :) gratulerer så mye!

 

Prøver meg og på egenhånd nå, tenker jeg får heller kaste meg på ett kurs når motivasjonen er mer dalende. Vet jo hva jeg må gjøre...... Var på vekta i dag, første gang siden 1 januar, var 3 kg i minus, så da er jeg igang!

 

Lykke til videre, marsvin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90 minutters tur på asfalt kjennes i føttene!

Gleder meg til lysere tider, så jeg kan gå tur i skogen i stedet for....

Men, med vonde og verkene føtter sitter jeg allikevel fornøyd å blid i benken. ;)

 

Var på vekta mandag, hadde gått ned 3 kg, men det er da over en to ukers periode. Fra nå av skal jeg på vekta hver mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...