Gå til innhold

Hvordan ser din dag ut matmessig?


Gjest Mann83
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp startet på mitt første GR-kurs og er litt nyskjerrig på hvordan dere spiser. Tenker ikke så mye på hva dere spiser nøyaktig, men hva dere spiser når.

 

Kona mi har gått på kurs tidligere og er veldig overbevist om at man burde spise "vanlig mat" og frukt ca annenhver gang. Det blir da noe slikt, innholdet i menyen kun er eksempler:

 

Frokost kl 08:00 - Brød med pålegg

Mellommåltid kl 10:00 - En frukt

Lunch kl 12:00 - Knekkebrød med pålegg

Mellommåltid kl 14:00 - En frukt

Middag kl 16:00 - Fisk og poteter

Mellommåltid kl 18:00 - En frukt

Kveldsmat kl 20:00 - Knekkebrød med pålegg

 

Mens jeg mer har fulgt denne varianten:

 

Frokost kl 08:00 - Brød med pålegg

Lunch kl 11:00 - Knekkebrød med pålegg

Middag kl 15:00 - Fisk og poteter

Mellommåltid kl 17:00 - En frukt

Kveldsmat kl 20:00 - Knekkebrød med pålegg

 

Altså har jeg bare èn frukt her, noe som jo ikke er helt bra, men det hender jeg tar f.eks 100 gram druer mellom lunch og middag. Altså at jeg ikke har frukt som faste måltider, men spiser det mellom de jeg nå har satt opp.

 

Er det noe rett og galt her?

 

Jeg har kun gått på dette en ukes tid, men det er veldig fint om det er noen der ute som har gått på dette noen uker og som kan si litt om hva dere har gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tytomasa

Jeg følger den øverste modellen bruker klokkemodellen til GR, spiser lite og ofte, Jeg sliter med å komme opp i nok kalorier pr. dag. Er rett og slett veldig mett. :-) Det funker bra sånn så jeg kommer til å spise hver annen time videre og! Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest likermat

Jeg har nettopp startet på mitt første GR-kurs og er litt nyskjerrig på hvordan dere spiser. Tenker ikke så mye på hva dere spiser nøyaktig, men hva dere spiser når.

 

Kona mi har gått på kurs tidligere og er veldig overbevist om at man burde spise "vanlig mat" og frukt ca annenhver gang. Det blir da noe slikt, innholdet i menyen kun er eksempler:

 

Frokost kl 08:00 - Brød med pålegg

Mellommåltid kl 10:00 - En frukt

Lunch kl 12:00 - Knekkebrød med pålegg

Mellommåltid kl 14:00 - En frukt

Middag kl 16:00 - Fisk og poteter

Mellommåltid kl 18:00 - En frukt

Kveldsmat kl 20:00 - Knekkebrød med pålegg

 

Mens jeg mer har fulgt denne varianten:

 

Frokost kl 08:00 - Brød med pålegg

Lunch kl 11:00 - Knekkebrød med pålegg

Middag kl 15:00 - Fisk og poteter

 

Mellommåltid kl 17:00 - En frukt

Kveldsmat kl 20:00 - Knekkebrød med pålegg

 

Altså har jeg bare èn frukt her, noe som jo ikke er helt bra, men det hender jeg tar f.eks 100 gram druer mellom lunch og middag. Altså at jeg ikke har frukt som faste måltider, men spiser det mellom de jeg nå har satt opp.

 

Er det noe rett og galt her?

 

Jeg har kun gått på dette en ukes tid, men det er veldig fint om det er noen der ute som har gått på dette noen uker og som kan si litt om hva dere har gjort?

 

Jeg ville også fulgt den øverste, men du må jo finne det som passer for deg.

Og sliter du med å komme opp i nok kcal kan du tilføye litt nøtter og rosiner osv.

:P

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...