Gå til innhold

7 kg på 7 uker - håper det er mulig


Gjest Sola65
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

JEg er helt nye i Grete Roede klubben, og startet kurs i går, 1 uke etter de andre. Har prøvd å lese meg opp, og sette meg inn i registrering av mat o.l.

 

Når jeg nå har lagt inn frokost, lunch, 2 frukt og 1 liten lettyoughurt ser jeg at jeg har fylt opp alle felt foruten kalorier, grønnsaker og fett.

Så nå lurer jeg veldig på hva jeg skal spise til middag og kvelds, for å ikke overstige de andre kategoriene som karbohydrater etc.

 

Har sikkert fordelt litt feil, men det jeg leste i går var 2 knekkebrød og 2 brødskiver til frokost og lunch... For mye det da sikkert.... Huff, dette synes jeg var vanskelig

 

Noen som har noen gode råt hvordan jeg skal gjøre det. Har 1600 kcal og diett 2 å forholde meg til.

 

Takknemlig for gode råd :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engeljenta28

hei og velkommen

en ting, du trenger ikke følge grete roede slavisk, jeg spiser havregrøt jeg til frokost, du trenger ikke spise brødskiver og knekkebrød altså:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Husk at det du har fyllt inn er rekna prosentvis av KUN det. Når du legger inn alt det andre jevner det seg videre ut... Du har ikke nødvendigvis fyllt opp alle karbohydratene...:) Fortsett å følge med utover dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

JEg er helt nye i Grete Roede klubben, og startet kurs i går, 1 uke etter de andre. Har prøvd å lese meg opp, og sette meg inn i registrering av mat o.l.

 

Når jeg nå har lagt inn frokost, lunch, 2 frukt og 1 liten lettyoughurt ser jeg at jeg har fylt opp alle felt foruten kalorier, grønnsaker og fett.

Så nå lurer jeg veldig på hva jeg skal spise til middag og kvelds, for å ikke overstige de andre kategoriene som karbohydrater etc.

 

Har sikkert fordelt litt feil, men det jeg leste i går var 2 knekkebrød og 2 brødskiver til frokost og lunch... For mye det da sikkert.... Huff, dette synes jeg var vanskelig

 

Noen som har noen gode råt hvordan jeg skal gjøre det. Har 1600 kcal og diett 2 å forholde meg til.

 

Takknemlig for gode råd :-)

 

 

Ikke stress med alt på en gang :) Og ikke få panikk om de fordelingene ikke er perfekte hver dag.

 

Ikke alt passer for alle, og man lager bare enda fler problemer om man skal ha dårlig samvittighet i tillegg.

 

Jeg har feks slitt med det "å få litt grønnsaker inn i alle måltider". For meg blir det alltid bare rot av det, og jeg har blitt veldig lei meg når jeg ikke får det til. Nå har mannen min og jeg funnet et system som fungerer ganske bra: Vi kutter opp grønnsaker (gulrøtter, paprika, reddiker, kålrot, brokkoli, sukkererter eller hva vi nå har) og fyller hver vår boks. Når denne boksen er full blir det ca 350g. Vi passer på å spise denne boksen i løpet av dagen, og så lar vi det bli litt tilfeldig om det er grønnsaker i de andre måltidene. Det er sikkert ikke optimalt, men det er bedre enn å få dårlig samvittighet. I helgene er det ikke alltid vi husker det, men da har vi tross alt spist minst 350g hver dag hele uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...