Gå til innhold

Internetkurs/Vektklubben


Gjest Elise
 Share

Anbefalte innlegg

Andre som går på internet kurs der ute? Etter omlegging er det mye som ikke fungerer. Kurset varer 8 ganger og nå er allerede 1 uke gått og der er mye som ikke fungerer. Føler ikke at jeg er på internetkurs lenger, men i vektklubben. Syntes at det er blitt for mye blanding av de to - kurs/vektklubb. Til og med når vi logger inn står der velkommen til vektklubben......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei helt enige med dere om dette. Er i gang med min siste uke på internettkurs og syntes dette har vært kjempebra til nå, men nå er jo alt bare rot. Er det lenger noen vits i å betakle i dyre dommer for kurset når det meste ligger her inne? Håper de kunne delt opp kursdelen og vektklubben, sidene har jo nå nesten blitt til kun ett nett forum... Trist jeg var så fornøyd med internettkurset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner på kurs 4 om 2 uker og håper virkelig at sidene blir som de har vært på tidligere kurs. Nå syns jeg alt er vel mye rot. Ikke får jeg lagt inn mål og ingen ting stemmer med startdato. Den forandres jo for hver dag som går til den datoen vi til enhver tid har. Den vekta som står under startdato er den som jeg hadde da kurs 1 startet i januar. Synes alt virker ganske forvirrende, men det er kanskje bare startvansker? I allefall håper jeg at det skilles mellom internettkurs som man har betalt for, og vektklubbsidene. Spent på fortsettelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere - når jeg har logget meg inn, havnet jeg på en side med bilde av min kursleder og en velkommen til Vektklubben og internettkurset. I dag var det plutselig bilde av Jeanette Roede og bare velkomst til Vektklubben, Videre var det kaos i dagene. Nå var mine rapporteringsdager bakover i tid plutselig registrert som SØNDAGER, men det er torsdag som har vært min veie/måledag.

 

Dette blir verre og verre. Det er to uker igjen av kurset, og jeg skal tenke meg GODT om før jeg fortsetter på noe så kaotisk.

 

Tidligere var sidene logiske. Nå er de kompliserte med koder som må knekkes før man skjønner hvordan man skal mavigere.

 

En stor skuffelse.

 

Og ved å lese innleggene i diskusjonsforum treffer man hauger av folk med elementære spørsmål som burde vært plassert i spalter de lett kan finne. Har dere i GR åpnet forumet uten å gi folk det de trenger for å forstå GR-systematikken? Eller det forretningsideen? Å skape så mye forvirring at folk må gå kurs for å kunne nytte seg av sidene?

Kanskje det hadde vært en bedre ide: Å bare åpne sidene for dem som har gått kurs. Da ville diskusjonene også blitt mer interessante. Nå florerer jo temmelig mange idiotiske slankehysteriske fremstøt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei sann.

 

Er helt enig med dere. Er kjempe frustrerende å ikke finne ut det man vil på sidene. Og alt tar så kjempe mye lengre tid. Jeg har rett og slett ikke tid til å legge inn alt jeg vil lengre. Savner også vannglassene og kosemerkene. Er jo lotto om de kommer frem eller ikke. Men men, bør jo være fornøyd da, vektkurven min viser at jeg veier 0 kg nå. Så jeg har vel gjort en kjempe innsats.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så bra at jeg endelig fant fram til dette diskusjons forumet!! Jeg har "fikla" en stund for å finne fram, jeg og..... Jeg startet opp med mitt første internett kurs, så jeg var ny fra starten av ang kurs på internett. Jeg ser jo at her er det masse som ikke funker: Oppskrifter som det er stavefeil i , manglende fremgangsmåter, ja og mine mål var jo "helt borte i natta".... Vi må ha et enklere system, helt klart!! Sammen er vi krutt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for din tilbakemelding, vi jobber på spreng for å ordne opp i problemene som har oppstått for internettkurs-deltagere i forbindelse med omleggingen. Vi beklager dette, og håper at det snart vil fungere optimalt og til det beste for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at det har vært vanskelig å finne fram til mål og vekt og at startvekt o.l er helt på jordet. Konklusjonen min er at dette kunne vært litt mer oversiktlig. Men dette ordnes det sikkert opp i.

Når det gjelder at man på forumet finner spørsmål av "elementær" karakter, så er det det som hører til i et forum! Hva som er elementært for noen er ikke det for andre og omvendt. Man må kunne stille de spørsmål man føler for uten å lure på om det er for dumt eller ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig mye rot og veldig frustrerende, ja. Skjønner at det jobbes med saken, og det er bra. Vi som går kurs fikk jo en uke ekstra, men den er nå brukt opp uten at jeg har fått noe nytte av den. Nå venter jeg at vi får et par uker ekstra til, for jeg tror det blir lenge til jeg prøver meg igjen hvis dette er intrykket som kommer til å feste seg... Men vi får la det få en sjanse. Jeg synes forumet er flott, men jeg håper det blir lettere å samle seg de som har like interesser etterhvert. Tror det er lagt opp til det, men det er litt vanskelig å forstå logikken, og de har jo ikke spandert noen bruksanvisning, så det blir mye prøving, feiling og leting. På den annen side er det vel sant å si bare forumet som fungerer sånn noenlunde her nå. Glad jeg ikke er IT ansvarlig i GR for tiden, de sover antagelig ikke mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt har bare blitt rot etter omleggingen. Jeg er i siste uke av et kurs, og hadde gått ned mange kilo. Noe som motiverer. Nå er alle tidligere data slettet! Jeg synes det er kjempe kjipt. Har sendt mail til Grete Roede AS. Har ikke fått svar enda. Men det må da være noe de kan ordne opp i. Håper dette blir bedre, for det kan vel egentlig ikke bli særlig værre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt har bare blitt rot etter omleggingen. Jeg er i siste uke av et kurs' date=' og hadde gått ned mange kilo. Noe som motiverer. Nå er alle tidligere data slettet! Jeg synes det er kjempe kjipt. Har sendt mail til Grete Roede AS. Har ikke fått svar enda. Men det må da være noe de kan ordne opp i. Håper dette blir bedre, for det kan vel egentlig ikke bli særlig værre.[/quote']

 

Heisann. Dumt å lese at det er så mange som er misfornøyde. Vi jobber på og etter at de verste startvanskene er over skal nok dette blir veldig bra! Håper dere ikke gir oss helt opp - dette blir bra!

 

De av dere som har problemer og trenger hjelp: Send melding under "support" i venstre kolonne - da kommer meldingen frem til meg - og jeg kan hjelpe dere med deres spesifikke problem.

 

Til informasjon er det INGEN data som er lagt inn tidligere som er slettet, men det er kanskje vanskelig å finne den nå som sidene er lagt om og ting ikke ser slik ut som man er vant med.

 

Lykke til videre alle sammen - dette blir kjempe bra!

 

Hilsen Support-Margrethe :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter omleggingen har alt blitt feil. Jeg har også fått raporteringsdag på søndager, selv om mandag er min dag. Jeg går på vanlig kurs, men bruker a-bok. Det jeg synes er ille er at jeg har sendt mail om dette, men ikke fått noe svar. I stedet har de fjernet menyvalgene vedrørende post! Det er greit med startproblemer, men man bør kanskje teste litt mer før man setter igang? Det er jo nesten ingen ting som fungerer! Registrerer 4 trimpoeng, når jeg kommer ut i rapportene står det bare 3! Ikke akkurat oppløftende! Og så gidder de ikke svare på mail engang! Det er dårlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter omleggingen har alt blitt feil. Jeg har også fått raporteringsdag på søndager' date=' selv om mandag er min dag. Jeg går på vanlig kurs, men bruker a-bok. Det jeg synes er ille er at jeg har sendt mail om dette, men ikke fått noe svar. I stedet har de fjernet menyvalgene vedrørende post! Det er greit med startproblemer, men man bør kanskje teste litt mer før man setter igang? Det er jo nesten ingen ting som fungerer! Registrerer 4 trimpoeng, når jeg kommer ut i rapportene står det bare 3! Ikke akkurat oppløftende! Og så gidder de ikke svare på mail engang! Det er dårlig![/quote']

 

Hei Skravla.

Jeg har nå søkt deg opp i vårt system og kan ikke se at jeg har fått noen mail fra deg nå etter omleggingen. Jeg ser at jeg svarte deg på en mail 27. september, men etter det har det ikke kommet inn noe.

Hvor var det du sendte meldingen hen?

 

I tillegg har jeg nå logget inn som deg og du har fremdeles rapportering på mandager - dette har vi ikke forandret på.

 

Hvilke menyvalg om post er det du mener vi har fjernet?

 

Flott om du sender meg en melding inne under "support" i venstremenyen slik at jeg kan hjelpe deg med det du har problemer med.

 

Hilsen Margrethe på Support. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg også blir svært provosert over å betale i "dyre dommer" for et kurs som ikke fungerer. Det er ikke så nøye med oss på Internetkurset for nå er det Vektklubben som teller. Har mest lyst til å slutte, og føler meg lite motivert. Synes vi skulle forlange et helt kurs gratis etter alt dette surret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bør have egen diskusjonsforum - os der er på internett kurs allerede

så ville vi også have fundet denne link noget før

jeg kan se, at vi er mange der er frustrede lige nu

jeg var utrolig positivt overrasket over dette nye kursoplæg - gik på internettkurs i 2003 - og startede igen i september 2005- lige nu føler jeg mig ikke helt så velkommen som tidligere og det er jo trist

men forhåbentlig bliver det bedre - og LAD os få nogen egne sider - og et eget forum

mange hilsner Alice

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg også blir svært provosert over å betale i "dyre dommer" for et kurs som ikke fungerer. Det er ikke så nøye med oss på Internetkurset for nå er det Vektklubben som teller. Har mest lyst til å slutte' date=' og føler meg lite motivert. Synes vi skulle forlange et helt kurs gratis etter alt dette surret.[/quote']

 

Hei Andersen.

Først av alt vil jeg si at vi prioriterer absolutt Internettkurset fremfor Vektklubben. Beklager hvis du føler at vi nedprioriterer dere, men det er ikke slik.

 

Håper virkelig at du etterhvert vil se at sidene blir enda bedre enn før - og vi har nå kommer over de verste "barnesykdommene" - det er blitt kjempe fint!

 

Hvis du har noen spesifikke problemer som du ønsker hjelp til, så kan du sende en melding til meg under "support" til venstre, eller sende en melding/ringe til din kursleder.

 

Lykke til videre på kurset!

 

Hilsen Margrethe på Support :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi bør have egen diskusjonsforum - os der er på internett kurs allerede

så ville vi også have fundet denne link noget før

jeg kan se' date=' at vi er mange der er frustrede lige nu

jeg var utrolig positivt overrasket over dette nye kursoplæg - gik på internettkurs i 2003 - og startede igen i september 2005- lige nu føler jeg mig ikke helt så velkommen som tidligere og det er jo trist

men forhåbentlig bliver det bedre - og LAD os få nogen egne sider - og et eget forum

mange hilsner Alice[/quote']

 

Hei Alice.

Dette var et veldig bra forslag! Jeg skal gi bekjed videre om at dere ønsker et eget diskusjonsforum for Internettkurset.

 

Hilsen Margrethe på Support :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff og uff.......skjønner godt frustrasjonene deres!!!

 

Slenger meg på denne og SPØR

 

Margrethe? Kan du også be om å lage eget forum for de som går vanlig kurs og bruker ABOK?

 

På den måten blir det tre forum og tre brukergrupper. Da er det lettere å gi brukerne det de har betalt for, og den hjelpen de skal ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff og uff.......skjønner godt frustrasjonene deres!!!

 

Slenger meg på denne og SPØR

 

Margrethe? Kan du også be om å lage eget forum for de som går vanlig kurs og bruker ABOK?

 

På den måten blir det tre forum og tre brukergrupper. Da er det lettere å gi brukerne det de har betalt for' date=' og den hjelpen de skal ha.[/quote']

 

Takk for tipset, Anna - jeg skal sende denne beskjeden videre til riktig person! :(

 

Hilsen Margrethe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Alice.

Dette var et veldig bra forslag! Jeg skal gi bekjed videre om at dere ønsker et eget diskusjonsforum for Internettkurset.

 

Hilsen Margrethe på Support :(

 

Hva med oss som går på ordinert kurs og som fører Abok her?

 

Vi føler oss også nedprioritert og vil ha et eget diskusjonsforum!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med oss som går på ordinert kurs og som fører Abok her?

 

Vi føler oss også nedprioritert og vil ha et eget diskusjonsforum!!

 

Som jeg skrev i tråden over har vi nå mottatt tips om at det ønskes forum både for abokbrukere og for internettkurs-brukere. Dette har jeg gitt beskjed om videre.

 

Hilsen Margrethe på support :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå forsøkt vektklubben en stund, men gir opp å få lagt inn vekt/mål på en fornuftig måte. Det er jo ikke mulig å endre noe hvis en har lagt inne feil. Jeg glemte å legge inn vekt ved siste rapport og dermed stupte vektkurven ned i 0 kg.og det er så vidt jeg kan se umulig å endre på.

 

Forsøkte å legge inn ny startdato og endre på tidligere registreringer, men da ble dagens dato og dagens vekt stående som startdato/startvekt og tidligere registreringer ble borte.

Nei, nå går jeg over til Slankenett.no og blir der!!! Der har de skjønt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...