Gå til innhold

Hva betyr hjerte, J, N, L osv. bak matregistreringen?


Gjest 123To
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er ny her, og kan ikke finne informasjon om hva disse symbolene og bokstavene betyr! Er det noen erfarne, glupe folk her som kan hjelpe meg! :) Tenker jo kanskje at J og N står for Ja og Nei? Eller? :)

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Du har rett- J betyr ja-mat ( som kan inntas ubegrenset ) N betyr neimat og L er litt-mat ( som må veies )

 

Hjertesymbolet kommer opp når du gjør et såkalt hjertevennlig valg ( omega 3 fettsyrer feks )

 

Lykke til

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Du har rett- J betyr ja-mat ( som kan inntas ubegrenset ) N betyr neimat og L er litt-mat ( som må veies )

 

Hjertesymbolet kommer opp når du gjør et såkalt hjertevennlig valg ( omega 3 fettsyrer feks )

 

Lykke til

 

:)/>

 

Hei igjen,

 

Nå registrerte jeg mandler, og da fikk jeg opp både "Nei" og hjerte... Trodde ikke en mandel i ny og ne var nei? Trodde det var sunt, jeg? Aner du hvorfor det kommer opp kontradiktoriske tegn? :) Hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Etter3småtroll

Jeg har lært at det ikke finnes nei-mat, og det synes jeg er flott:-D

N-maten er mat du må være veldig bevisst på hvor mye du spiser av fordi det er veldig kaloririkt. Men som du sier kan en del av det, feks nøtter, pesto, olivenolje, avokado( nå har jeg ikke dobbelsjekket at disse kommer opp med N), også inneholde bra fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...