Gå til innhold

Hjelp!


Gjest Monicen
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg meldt meg inn her da.. Tenkte det var verdt et

forsøk:) Jeg er en 25 år gammel jente som er dritt lei av å se meg i speilet å neste gråte, gruer meg til å prøve klær i butikker for ingenting blir fint uansett, lei av å grue meg til sydenturer!Nå må noe gjøres!!

Trenger tips hvordan jeg kommer i gang innpå her, hvordan starter jeg? Er veldig skeptisk til å begynne å telle kalorier , men det er vel en vane sak. Skjønner jo at man skal spise mindre osv men hvordan få ut finger'n å komme igang!!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Da har jeg meldt meg inn her da.. Tenkte det var verdt et

forsøk:) Jeg er en 25 år gammel jente som er dritt lei av å se meg i speilet å neste gråte, gruer meg til å prøve klær i butikker for ingenting blir fint uansett, lei av å grue meg til sydenturer!Nå må noe gjøres!!

Trenger tips hvordan jeg kommer i gang innpå her, hvordan starter jeg? Er veldig skeptisk til å begynne å telle kalorier , men det er vel en vane sak. Skjønner jo at man skal spise mindre osv men hvordan få ut finger'n å komme igang!!?

 

Velkommen Monicen!

 

Jeg starta her 8 januar, og er selv en 25 år gammel jente som er kjeeempe lei av å ikke trives i egen kropp! Helt enig med tanke ¨på sydenturer og diverse.. Hadde vært deilig å kunne føle seg vel i bikini!! :)

Som sagt så har jeg nå starta her inne, og jeg synes det er kjempe greit å skrive inn alt jeg spiser, for å se hvor mange kalorier det blir hver dag, noe vil kanskje overraske deg! Du får en fin oversikt, og et mål! :)

Har du starta på kurs, eller er du her på "egen hånd"?

 

Håper du tar valget og begynner! Jeg synes iallefall det var skikkelig deilig når jeg kom i gang, føler jeg har mye bedre kontroll, og er veldig klar for å ta tak i livet mitt og kjenne at jeg er fornøyd! det blir en gledens dag! :P

 

Jeg føler meg bedre og bedre for hver eneste dag, det vil du også gjøre!! Så kom igjen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,hyggelig å få svar fra deg som også er "nybegynner" :D Jeg er nok her på egen hånd, men sliter med å komme i gang. Må nok ta å kjøpe meg vekt nå da :P ( Det har nemmelig ikke vært i dette huset på 10 år!!) haha! Tipper jeg veier over 90kg, men det værste er klærne! De blir liksom trangere å trangere! Nå hater jeg å shoppe! Tenker egentlig ikke så mye på vekten, vil heller føle meg vel i alle slags klær <_<

 

 

Jeg merket godt vekt økning etter at jeg fikk diagnose leddgikt for 3 år siden og begynte på forskjellige medisiner.

 

Har det vært en brå overgang for deg? Er det slik at du hele tiden tenker på hva du spiser, JA og NEI mat liskom?

 

Jeg liker all slags mat, spiser både sunt og usunt! Alt etter som :P

Problemet er vel at jeg spiser meg stapp mett og drikker for mye brus!

 

Har trent i ett år ca 3 ganger i uka nå, å merker ikke en forskjell!! :angry: Sier seg selv da vel at noe må gjøres med kostholdet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Hei, og velkommen!

 

Du trenger egentlig ikke en vekt, men et målebånd kan være greit - da kan du se resultatene på den måten i steden. Selv bruker jeg begge deler, for hvis vekten står i ro en uke er det lett å bli litt oppgitt, og da er det greit å se at målene faktisk har gått inn og omvendt. Men det er selvsagt helt opp til deg selv.

 

Når det gjelder maten så er det nok lurt å registrere det du spiser ihvertfall i begynnelsen. Som LindaM sier over her så kan du nok få deg noen ahaopplevelser ved å gjøre det! Pass også på at du spiser nok måltider - frokost, lunsj, middag og kvelds, evt også et lite mellommåltid. Frukt og melkeprodukter skal du også ha. Hold deg til det groveste og gjerne det magreste, men pass for all del på så du ikke spiser for lite for det er heller ikke gunstig. Prøv å planlegge måltider, spesielt middager, og på den måten også planlegge innkjøpene slik at du ikke drar på butikken rett fra jobb sulten og fæl og ender opp med masse ting du ikke skal ha i handlevognen. Eller enda verre - i magen på vei igjennom butikken...

 

Prøv å kutte ned på eller ut brusen (selv om den er lett), drikk mye vann (hjelper på metthetsfølelsen) og gjem ting som sjokolade/potetgull/vin eller hva din "last" evt er til helgekosen.

 

Når det gjelder trening er du jo på god vei, men min erfaring da jeg begynte å trene var at jeg fikk økt sultfølelse fordi forbrenningen gikk opp, og måtte da passe meg veldig for å ikke gå i fellen det er å spise mer enn jeg skulle. Kanskje noe sånt kan ha skjedd med deg uten at du egentlig har tenkt over det?

 

Uansett - lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Hei,hyggelig å få svar fra deg som også er "nybegynner" Jeg er nok her på egen hånd, men sliter med å komme i gang. Må nok ta å kjøpe meg vekt nå da ( Det har nemmelig ikke vært i dette huset på 10 år!!) haha! Tipper jeg veier over 90kg, men det værste er klærne! De blir liksom trangere å trangere! Nå hater jeg å shoppe! Tenker egentlig ikke så mye på vekten, vil heller føle meg vel i alle slags klær

 

 

Jeg merket godt vekt økning etter at jeg fikk diagnose leddgikt for 3 år siden og begynte på forskjellige medisiner.

 

Har det vært en brå overgang for deg? Er det slik at du hele tiden tenker på hva du spiser, JA og NEI mat liskom?

 

Jeg liker all slags mat, spiser både sunt og usunt! Alt etter som

Problemet er vel at jeg spiser meg stapp mett og drikker for mye brus!

 

Har trent i ett år ca 3 ganger i uka nå, å merker ikke en forskjell!! Sier seg selv da vel at noe må gjøres med kosthol

 

 

Hei igjen! :)/>

 

Jeg er også her på egenhånd, tenkte jeg skulle prøve det før jeg eventuelt meldte meg på noen kurs. Kanskje du skal melde deg på et for å få motivasjonen opp? Har hørt at kurslederne er veldig flinke til å motivere! :)/>

 

Enig i at du ikke må ha vekt, viss du synes det er skikkelig skummelt. Målebånd går også fint!

Selv synes jeg begge deler er fint, slik at jeg kan se fremgang! Noe som er kjempe motiverende!

 

Jaa, jeg savner å like å shoppe! Har selv gått opp 10 kg på under ett år, så kjente at noe måtte virkelig gjøres....:/ Jeg veier nå 83,7 kg og vil gjerne ned til 65! Lang vei å gå, men dette vil jeg klare..:)/>

 

Skjønner at medisiner kan virke inn ja, har selv flere i nær familie som har leddgikt, og det har ikke vært like enkelt alltid. Tar du av og til en slik "rensekur"? For å få ut litt giftstoffer fra medisinene, min mor fikk det som anbefalning av legen, å gjøre noen ganger i året...:)/>

 

Jeg liker egentli all mat jeg også, men har vært (er) veldig svak for sjokolade, hehe.. Jeg har helt kuttet ut brus nå, og "drikker ikke kaloriene mine" for å si det sånn.. Det er jo en overgang, men egentli så kan jeg spise alt på kur også, jeg må bare begrense det liskom..:)/> Derfor veldig greit å legge inn alt, slik at du ser hva du får i deg i løpet av en dag! Tenker ikke bare på JA/NEI mat, men på mengden kalorier. Vil selvsagt fylle opp kvoten på melk, grønnsaker og frukt...

 

Så flink du er å trene! Det må du jo bare fortsette med, kjempe bra for kroppen! :D/> Mulig det har litt med kostholdet å gjøre, prøv å legg inn en vanlig dag å se hva sum du får.

Dette kan du klare !

 

Lykke til videre, og ha en strålende kveld! :D/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen!

 

Du trenger egentlig ikke en vekt, men et målebånd kan være greit - da kan du se resultatene på den måten i steden. Selv bruker jeg begge deler, for hvis vekten står i ro en uke er det lett å bli litt oppgitt, og da er det greit å se at målene faktisk har gått inn og omvendt. Men det er selvsagt helt opp til deg selv.

 

Når det gjelder maten så er det nok lurt å registrere det du spiser ihvertfall i begynnelsen. Som LindaM sier over her så kan du nok få deg noen ahaopplevelser ved å gjøre det! Pass også på at du spiser nok måltider - frokost, lunsj, middag og kvelds, evt også et lite mellommåltid. Frukt og melkeprodukter skal du også ha. Hold deg til det groveste og gjerne det magreste, men pass for all del på så du ikke spiser for lite for det er heller ikke gunstig. Prøv å planlegge måltider, spesielt middager, og på den måten også planlegge innkjøpene slik at du ikke drar på butikken rett fra jobb sulten og fæl og ender opp med masse ting du ikke skal ha i handlevognen. Eller enda verre - i magen på vei igjennom butikken...

 

Prøv å kutte ned på eller ut brusen (selv om den er lett), drikk mye vann (hjelper på metthetsfølelsen) og gjem ting som sjokolade/potetgull/vin eller hva din "last" evt er til helgekosen.

 

Når det gjelder trening er du jo på god vei, men min erfaring da jeg begynte å trene var at jeg fikk økt sultfølelse fordi forbrenningen gikk opp, og måtte da passe meg veldig for å ikke gå i fellen det er å spise mer enn jeg skulle. Kanskje noe sånt kan ha skjedd med deg uten at du egentlig har tenkt over det?

 

Uansett - lykke til!

 

 

Takk for gode tips ! :)/> Det kan godt komme av at jeg spiser mere når jeg trener, når jeg tenker meg om så har jeg kanskje gjort det :P/>

 

Har nå tenkt å kjøpe meg vekt og måle bånd! Koffer sikkert til å få bakover sveis men må bare brette opp hendene nå :)/>

 

Hvordan har det gått med din utvikling ? Lenge siden du begynte? :)/>

 

Ha en fin helg :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

 

Jeg er også her på egenhånd, tenkte jeg skulle prøve det før jeg eventuelt meldte meg på noen kurs. Kanskje du skal melde deg på et for å få motivasjonen opp? Har hørt at kurslederne er veldig flinke til å motivere!

 

Enig i at du ikke må ha vekt, viss du synes det er skikkelig skummelt. Målebånd går også fint!

Selv synes jeg begge deler er fint, slik at jeg kan se fremgang! Noe som er kjempe motiverende!

 

Jaa, jeg savner å like å shoppe! Har selv gått opp 10 kg på under ett år, så kjente at noe måtte virkelig gjøres....:/ Jeg veier nå 83,7 kg og vil gjerne ned til 65! Lang vei å gå, men dette vil jeg klare

 

Skjønner at medisiner kan virke inn ja, har selv flere i nær familie som har leddgikt, og det har ikke vært like enkelt alltid. Tar du av og til en slik "rensekur"? For å få ut litt giftstoffer fra medisinene, min mor fikk det som anbefalning av legen, å gjøre noen ganger i året.

 

Jeg liker egentli all mat jeg også, men har vært (er) veldig svak for sjokolade, hehe.. Jeg har helt kuttet ut brus nå, og "drikker ikke kaloriene mine" for å si det sånn.. Det er jo en overgang, men egentli så kan jeg spise alt på kur også, jeg må bare begrense det liskom.. Derfor veldig greit å legge inn alt, slik at du ser hva du får i deg i løpet av en dag! Tenker ikke bare på JA/NEI mat, men på mengden kalorier. Vil selvsagt fylle opp kvoten på melk, grønnsaker og frukt...

 

 

Heisann:)

 

DU er jo på god vei du da :P Morsomt å høre!!

Jeg har faktisk tenkt på å ta en slik detox kur flere ganger, men har har bi gjort det ennå :huh:/> Legen anbefalte meg å være litt forsiktig med å ta slike kurer, siden de tar medisinen min. Jeg går nå på celle gift sprøyter, men en kur eller to tåler jeg vel. Blir ikke værre enn at medisinen ikke funker like bra :P/> Hvordan virket det på din mor da? Merket hun noen forskjell?

 

Det værste er predisinol medisinen, den kunne jeg gå opp 11kg på to uker liksom!! Å den medisinen tok jeg litt av og på, og hver gang jeg begynte på den så kom kiloene etter :angry:/>

 

MMmmm sjokolade ja :P/> Kjøper du deg sjokolade barer i stedet da, hørt de ikke er så ille jeg :)/> Brus er vel min værste fiende, men nå har ( idag :P) gått over til coca cola zero .. Litt bedre enn coca cola da...

 

Prøvde igår å legge inn hva jeg spiste, og jammen hadde du rett! Aha opplevelse ja! Viste ikke at feks pålegg osv inneholdte så mye kalorier! Tenker jo ikke over det !! Men jeg overstiget ikke det normale inntaket vi skal ha! Men det var i går det, skal prøve igjen i helgen :P/> haha

 

 

Ha en flott helg da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Heihei!

 

Ja, en slik rensekur er vel ikke å forakte av og til. Min mor fikk anbefalt å ta den 2 ganger i året, for å kvitte seg med forskjellige giftstoffer pga medisiner. Men de sier visst noe annet til deg, så er ikke godt å vite. Men det skader vel kanskje ikke å prøve. :)/>

Tror hun følte seg bedre, og gikk ned ca 3 kg på en uke (sikkert mest vann da altså, men..).

 

Så kjedelig med medisiner som gjør at du legger på deg så mye! Det kan ikke være enkelt, er det ikke andre metoder? Huff.. Da er det jo ekstra vanskelig å komme igang å gjøre noe med det, men tviler ikke på at du hadde klart det hadde du gått inn for det!

 

Kjøper meg ikke noe særlig med sjokoladebarer nå nei, tar meg ett par ruter med mørk sjokolade av og til, men thats is. Får vente til jeg får vekta under kontroll. Det er kanskje litt bedre å gå over til Cola Zero, men er vel ikke bra å drikke for mye av det heller i lengden.

 

Du fikk deg noen aha opplevelser ja, det vil jeg tro, hehe.. Alt er ikke hva man tror for å si det sånn..:P/> Fortsett å legg inn hva du spiser, så skal du se det blir andre boller! Stå på! :D/> Hvor mange kcal ligger du på til dagen?

 

Ha en fortsatt flott helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann:)

 

Jeg skal ta å å prøve en slik rensekur over helgen nå å se om det hjelper, kanskje kan det være en lite kickstart :P Har du noen typer du anbefaler da?

 

Kan vel ikke skylde bare medinsinene heller men ikke akkurat motiverende de nei :unsure: Akkurat nå går jeg på cellegift sprøyter og det er ikke noe annet alternativ ennda! :mellow: Må bare ta de såfremt de funker!!:-)

 

 

Skal nok klare dette , må bare få opp motivasjonen så blir det!!

Har ikke lagt inn hva jeg spiste i helga ennda men første dagen så låg jeg på litt over 1500kcal :) enn du da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Heisann:)

 

Jeg skal ta å å prøve en slik rensekur over helgen nå å se om det hjelper, kanskje kan det være en lite kickstart :P/> Har du noen typer du anbefaler da?

 

Kan vel ikke skylde bare medinsinene heller men ikke akkurat motiverende de nei :unsure:/> Akkurat nå går jeg på cellegift sprøyter og det er ikke noe annet alternativ ennda! :mellow:/> Må bare ta de såfremt de funker!!:-)

 

 

Skal nok klare dette , må bare få opp motivasjonen så blir det!!

Har ikke lagt inn hva jeg spiste i helga ennda men første dagen så låg jeg på litt over 1500kcal :)/> enn du da:)

 

Hei!

 

Hvordan har det gått med deg??

Har du tatt rensekur?

Jeg gikk på en sånn suppe, en uke. Mye grønnsaker, og forskjellige ting jeg kunne spise hver dag.

 

Jeg ligger rundt 1500 kcal hver dag selv :)

 

Har du hatt noe vekttap da?? Stå på videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...