Gå til innhold

Meny1


Gjest Fjellmor
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Fjellmor

Har fått utdelt meny 1....gulp...Er det andre som har den,og hva spiser dere..

 

Syns det er vanskeligt med middag....kor mykje kan eg spise av dei ulike tinga....Pga ungane veg eg ikkje maten når dei er tilstede....

 

Og hvordan rekner eg ut hvor mykje kcal der er i hjemmelaga pizza feks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også satt på meny 1 og fikk bakoversveis - tenkte kan man spise så lite? Etterhvert klarer jeg det nesten.

på en typisk dag spiser jeg til morgen: 1 rugbrødskive med 1 kiwi, 1,5 dl biola med blåbærsmak og 1,5dl ekstra lettmelk. Til lunsj: 1 rugbrødskive med 6 skiver kokt skinkepålegg og 1-2 tomater eller 1/2 avokado i stedet for tomater. Til mellommåltid tar jeg en frukt og eventuelt litt cottage cheese. Til middag blir det 150 g rent magert kjøtt som kyllingfilet, elgkjøtt eller renskåret svinekjøtt og masse grøntsaker eventuelt 1/2 liten potet. Til kvelds ser jeg an om jeg har kalorier tilbake og spiser etter det - i dag har jeg spist kvoten, så da tar jeg litt grønt. Har jeg spist for lite - pleier særlig å få lite fedt om jeg ikke spiser avokado, så unner jeg meg en frukt og litt mandler.

Jeg ville veid maten mens du lager den, så du ser hvor mye av hver ingrediens du bruker - det virker mer naturlig å veie maten ved laging - særlig om en bruker nye oppskrifter. Vurder hvor mye av retten du spiser.

Angående pizza, prøv å skrive inn hele oppskriften på en dag du ikke har registrert noe mat på og få en beregning av kalorier, fedt mm som er i den. Disse tallene kan du da registrere under egne matretter - se annet innlegg jeg skrev tidligere i dag. Se også Grete Rode oppskrift på pizza - kanskje du kan bruke den oppskriften, eller få ideer til å gjøre pizzaen din mindre kaloritett? Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...