Gå til innhold

Dere som har vært i roede - klubben lenge


Gjest snigla
 Share

Anbefalte innlegg

Kan dere anbefale sterkt noen gode oppskrifter , som er blitt noen gode vanlige oppskrifter i deres kosthold ?

 

Gjerne link med oppskriften eller oppskrifter !

 

Setter stooor takk for alle oppskrifter ! ! !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan dere anbefale sterkt noen gode oppskrifter , som er blitt noen gode vanlige oppskrifter i deres kosthold ?

 

Gjerne link med oppskriften eller oppskrifter !

 

Setter stooor takk for alle oppskrifter ! ! !

Jeg føler meg som relativt nykommer i klubben, men kan gjerne prøve å sende en oppskrift på god rosenkålsuppe - jeg selv har komponert. Den har mild rosenkålsmak. Liker du ikke rosenkål, anbefaler jeg å stavmikse all rosenkålen. Jeg har kaloriberegnet suppen i matregistreringen i Rode-klubben og registrert den under mine matvarer (men det har jo bare jeg adgang til). Hvordan man skal gjøre menyberegning vet jeg ikke. Så en får du spise så mye av suppen, som du føler for.

Ellers ligger det mange fine oppskrifter her på siden. Også på matprat.no og på alleoppskrifter.no er det mange fine oppskrifter. Lykke til.

Jeg fikk ikke til å legge ved oppskriften som fil, jeg fikk feilmelding om at jeg ikke har tillatelse til å laste opp denne filtypen - word.

Men her er oppskriften:

Rosenkålsuppe

100g rotselleri (en skalk ferdig renset) skjæres i terninger

150g løk, skjæres i båter

3dl kraft (kylling?)

4 dl vann

600g rosenkål (1 pose frossen)

1 boks vikingmelk (380g) kan bruke matfløte eller melk om en ønsker

Salt og pepper

4 skiver Seranoskinke

 

Mens du lager suppen legger du Seranoskinken i stekovnen på bakepapir ved 200 grader ca 10-12 minutter. Hold øye med den – den skal bli sprø, men ikke svidd.

Rotselleri og løk kokes i kraften ca 5 minutter, ha i rosenkålen og kokende vann og kok videre i 6-7 minutter. Ta opp noen av de minste rosenkål til pynt i suppen. Stavmiks suppen. Ha i rosenkålen og vikingmelk. Kok opp og smak til med salt og pepper.

Server suppen med litt knust seranoskine til pynt og smak.

Hele porsjonen inneholder 1020kcal, veier 2010g og har 50,8kcal per 100g, 34% protein, 31% karbohydrater, 35% fett og 850g grøntsaker.

Noen ganger har jeg kylling i suppen og pynter med finkuttet rød paprika i stedet for seranoskinken.

Velbekomme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...