Gå til innhold

hvorfor legger jeg på meg, ca hver 3 uke


Gjest hijac
 Share

Anbefalte innlegg

Sikkert noen som har noe erfaring på dette og tips å komme med. Jeg spiser ca 1500kcal hver dag (veier og måler allt mat og fører dagbok) Et vanlig mønster for meg er: går ned to uker ca 2-3 kg, og deretter går jeg nesten alltid opp en kg uka etterpå. Også må jeg bruke et par uker på å gå ned den kiloen...........for så å gå videre ned...............detter fortsetter mnd etter mnd etter mnd. Jeg er frustrert og drit lei av å ikke få noe igjen.

 

Jeg er 44 år, vært stor mesteparten av livet. Gikk ned 25 kg for 3 år siden, men skadet akilles og brakk sulder og la på meg igjen. Jeg har leddgikt, fibromyalgi og er benskjør. Prøver å trene litt hjemme (med jillian michaels) og tredemølle og elipsemaksin på helsestudio. Å være i bevegelse er helt klart mitt største problem, men er flink til å pushe kroppen maks når jeg holder på. Baksiden av medaljen er mer smerter og jeg stort sett alltid sovner (er i koma) et par timer etter hver treningsøkt. Er konstant utslitt i kroppen.

 

Noen tips om hvordan jeg skal få kroppen til å lystre????

 

jeg lever stort sett på lavkarbo ettersom kroppen fungerer best da. Men jeg stapper meg ikke med bacon eller annet fett som de fleste forbinner med lavkarbo. Spiser kun reine matvarer som fiks, kjøtt og ferske grønnsakter. Ikke brød, pasta eller postet. Lager all mat fra bunn av så jeg vet hva jeg får i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er frustrerende å gå opp i vekt igjen uten logisk grunn. Hvis du spiser like mange kalorier alle ukene, må det være annen forklaring på vektoppgangen. Henger det sammen med menstruasjonssyklus? Spiser du salt mat før vektoppgang? Har du trent ekstra hardt og er støl - da binder kroppen mer veske. Har det sammenheng med smerter? Mer medisiner? Prøv å registrer hva som er anderledes i uken før vektoppgang, for det kan være mange forklaringer. Du klarer da å gå mye ned de ukene du går ned - det er flott klaret. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Å være i bevegelse er helt klart mitt største problem, men er flink til å pushe kroppen maks når jeg holder på. Baksiden av medaljen er mer smerter og jeg stort sett alltid sovner (er i koma) et par timer etter hver treningsøkt. Er konstant utslitt i kroppen.

 

 

Hei!

Kanskje du skal lytte til signalene fra kroppen din, og ikke pushe kroppen til maks når du holder på? Du sier jo at baksiden av medaljen er mer smerter, det virker sjelden særlig motiverende.... Jevnlig trening med lav belastning er bedre enn sjelden trening med høy belastning :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kanskje du skal lytte til signalene fra kroppen din, og ikke pushe kroppen til maks når du holder på? Du sier jo at baksiden av medaljen er mer smerter, det virker sjelden særlig motiverende.... Jevnlig trening med lav belastning er bedre enn sjelden trening med høy belastning :)/>

 

Lykke til!

 

Problemet er at man vil så mye mer enn det man klarer :) det er akkurat motsatt av det jeg har tenkt..............men skal gå inn for å prøve det de neste ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det er frustrerende å gå opp i vekt igjen uten logisk grunn. Hvis du spiser like mange kalorier alle ukene, må det være annen forklaring på vektoppgangen. Henger det sammen med menstruasjonssyklus? Spiser du salt mat før vektoppgang? Har du trent ekstra hardt og er støl - da binder kroppen mer veske. Har det sammenheng med smerter? Mer medisiner? Prøv å registrer hva som er anderledes i uken før vektoppgang, for det kan være mange forklaringer. Du klarer da å gå mye ned de ukene du går ned - det er flott klaret. Lykke til.

 

Menstarsjon har jeg ikke hatt på mange år takket være p-sprøyta. Om den kan ha noe innvirkning har jeg ikke tenkt på. At kroppen binder veske når man trener hardt det var nytt for meg:) så det skal jeg ha i bakhodet. Det rare er at det skjer konstant ca hver 3 uke at jeg går opp........kanskje kan det ha noe med mendssyklusen å gjøre selv om jeg ikke har mensen..........hm nå har jeg fått litt og tenke på. Takk skal du ha for svaret:) Gi opp er ikke er uansett ikke et alternativ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MetteMaxi

Menstarsjon har jeg ikke hatt på mange år takket være p-sprøyta. Om den kan ha noe innvirkning har jeg ikke tenkt på. At kroppen binder veske når man trener hardt det var nytt for meg:) så det skal jeg ha i bakhodet. Det rare er at det skjer konstant ca hver 3 uke at jeg går opp........kanskje kan det ha noe med mendssyklusen å gjøre selv om jeg ikke har mensen..........hm nå har jeg fått litt og tenke på. Takk skal du ha for svaret:) Gi opp er ikke er uansett ikke et alternativ :)/>

Har nesten gitt på flere ganger selv pga det samme. Går opp ved mensen eller når jeg trener, men om du prøver å ta målene så kansje du får en Aha opplevelse. Jeg merker i alle fall på klærne at jeg trener. Lykke til og stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...