Gå til innhold

Ny giv:)


Gjest gerbra
 Share

Anbefalte innlegg

Heisan!

Jeg er herved med i forumet og håper på mange gode og konstruktive meningsutvekslinger.

Har som mål å klare en kilo i uka fram til påske og håper på å få det til.

Har trent i dag og er helt ør i hele kroppen. Det var en stram opp time og det merkes.

Jeg veier 102 kilo og har som mål å ta av ca 25 kilo. Det tror jeg at jeg kan trives med.

Jeg er en kvinne på 45 år, tre barn (12,10,7 år) og merker hvor mye hardere det er å klare å gå ned nå enn tidligere. MEN satser på at dette skal gå. Blir veldig inspirert og ikke minst imponert av å lese det dere skriver og hvor flinke og målretta dere er. Hurra!!!

 

Dette skal gå fint! Mitt motto er: ta en dag av gangen og ikke tenk på alle kiloene som skal av.

 

Jeg skal trene 3 ganger pr uke med en venninne og følger ellers GR kostholdet, 1600 kcal pr. dag.

 

 

Vi høres :rolleyes:/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til oss!

Høres ut som om du har planen klar, men vær forberedt på at du ikke klarer 1 kg i uka helt fram til påske. De første ukene går det nok bra, men fra uke 3 skal du være fornøyd med 700 gram. Vi vil alle helst gå ned mest mulig hver uke, men jeg har erfart de siste ukene at det er viktig å være fornøyd så lenge det går nedover, og ikke bli sur og lei dersom det ikke går så fort som du ønsker. Jeg var veldig optimistisk etter at det gikk veldig lett de to første ukene, og ble så skuffa da det begynte å gå nedover. Nå har jeg kommet til det punktet at jeg er fornøyd dersom det er mer en 700 gram, men det er også grei bare det går nedover, ikke oppover.

 

Jobber nå med å etablere et kosthold som jeg kan leve med på sikt. Det tar tid, for i de siste årene har jeg gått opp og ned, etter hvilket kosthold jeg har holdt meg til. Nå skal jeg finne de gode oppskriftene som kan brukes resten av livet. For det er ofte sånn at vi ender opp med å lage dete samme over tid. Derfor forsøker jeg nå stadig nye oppskrifter for å finne et sett med god mat som jeg og familien kan leve med over tid.

 

Lykke til, og jeg håper at du blir her en stund slik at vi får se at du når målet ditt på 25 kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen !

Ja det er vel kanskje vel ambisiøst å tenke en kilo i uka så jeg bør heller tenke delmål og ikke ha en gitt dato for da blir jeg så skuffet over meg selv. Den første uka har har vært litt vanskelig for jeg holder på med en skriveoppgave som er vrien. Jeg har vært mye i ro, har ikke trent mer enn en gang og har spist litt trøstesjokolade..men men på `n igjen, jeg blir ikke deppa av det. Så lenge det er logikk i hvorfor man ikke går ned så er det på en måte greit. Mye verre hvis jeg hadde spist riktig og trent også ike gått ned....

Jeg fortsetter og ha fokus på kost og trening :rolleyes:

 

Nå skal jeg ha to dagers vinterferie og fortsetter minn nye giv.

 

Har satt meg et delmål, skal ned på tosifret før påske:)

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gerbra

Hei igjen!

Nå er det noen uker siden jeg begynte men dettee går veeellldig tregt...har kun gått ned 0.3 siden jeg startet. Jeg skriver opp alt jeg spiser, har trent minimum to ganger pr uke og synes jeg er ganske flink med å spise regelmessig, mye frukt og grønt og ikke godteri. Jeg gir ikke opp altså men synes at innsatsen er større enn resultatet <_<

Jeg vet jo at det kan gå tregt men synes jeg kunne gått ned mer nå i begynnelsen...men men, gir ikke opp:)

 

God helg til alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Hei igjen!

Nå er det noen uker siden jeg begynte men dettee går veeellldig tregt...har kun gått ned 0.3 siden jeg startet. Jeg skriver opp alt jeg spiser, har trent minimum to ganger pr uke og synes jeg er ganske flink med å spise regelmessig, mye frukt og grønt og ikke godteri. Jeg gir ikke opp altså men synes at innsatsen er større enn resultatet <_</>

Jeg vet jo at det kan gå tregt men synes jeg kunne gått ned mer nå i begynnelsen...men men, gir ikke opp:)

 

God helg til alle!

Skjønner godt at du synes det er tungt når resultatene ikke blir som du synes du fortjener, men ikke gi opp. Har du regnet ut hvor mye du skal spise i forhold til vekt, høyde, trim osv. Dersom du følger anbefalte meny er det rart dersom du ikke går ned noe i hele tatt. Du kan regne ut hvor mange kalorier du skal spise ved å følge følgende formel:

(vektx10)+(høydex6)-(alderx5)-160=hvilestoffskifte

hvilestoffskifte x1,5+(trimpoengx30)=daglig energibehov

Er energibehovet under 2000 skal du spise 1300 kcal hver dag, 1900-2400 fører til 1600 kcal hver dag.

Formelen er litt komplisert, men den er bare tilgjengelig dersom du går på kurs eller er gullmedlem så derfor må jeg skrive den sånn.

Regn ut er mitt tips så finner du ut om du spiser for mye eller for lite mat hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...