Gå til innhold

28 år skal ned 10-12 kg - noen som er med? :)


Gjest Minime84
 Share

Anbefalte innlegg

hei,

 

jeg gikk ned fra 69 til 57 kg vha GR-nettkurs og dette forumet for et par år siden. nå har kiloene kommet snikende på igjen og jeg ønsker derfor å gå ned fra 67 til en plass mellom 55-57 kg. Jeg gir meg når jeg er fornøyd :)

 

jeg er ca 166 cm, 28 år. jeg har en stillesittende jobb som økonomikonsulent, men er aktiv med konkurranseridning (har egen hest) og treningssenter på fritiden :)

 

heng deg på om du vil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerbrud_2013

Hei!

 

Jeg vil gjerne være med! Jeg gikk selv ned fra 68 kg til 56 kg for 3-4 år siden, men det har gradvis sneket seg på igjen. Det er jo ganske likt som deg! Nå veier jeg nok rund 70 kg, har ikke veid meg på noen uker - har hatt en dårlig måned nå. Jeg er trøstespiser, og det er nok noe jeg må jobbe mye med. Jeg skal gifte meg i juni også, så det er en ekstra motivasjon, MEN jeg vil jo ned i vekt i løpet av 2013 uansett om det blir innen bryllupet eller over sommeren også altså! Det er jo ikke bare for bryllupet.

 

Jeg er 26 år, har en stillesittende jobb, men liker å gå/jogge tur, trener styrke og noe gruppetrening på senter. Tenker å være med på "mosjonsutfordringen" på treningsforumet her inne, var med i januar, det fungerte veldig bra for meg. Utover det så liker jeg å pusle hjemme og være med venner. Og nå er det jo også mye tid som går med på planlegging av bryllup!

 

Jeg er bare 156 cm høy, så jeg har for mye å gå på nå. Trives best når jeg ligger i området "normalvektig".

 

Sommerbruden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Så hyggelig at du slenger deg på :) jeg turde heller ikke veie meg, men så fant jeg ut at jeg bare måtte ta meg sammen :/

 

Denne uken ( og de siste. 2 mnd) har jeg jobbet mye overtid. Jeg er relativt ny i jobben min og pga årsoppgjør er det ingen som har tid til å hjelpe meg når jeg står fast. For første gang føler jeg at jeg virkelig mistrives på jobben. Arbeidsoppgavene er ok, kollegaene er ok, men det er ikke kjekt å stå fast uten å kunne få tilstrekkelig hjelp og opplæring.

 

Jeg merker at jeg også tyr til trøstespising. Ikke bra! jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få bukt med problemet, men jeg kjemper i mot etter beste evne :)

 

Denne uken har det blitt 3 økter på treningssenter der jeg har jogget 25-30 min og trent styrke i ca 30 min. I tillegg har jeg ridd 3 økter. Hesten min har vært skadet så det har vært mindre ridning den siste mnd - og enda en grunn til å trøstespise litt :P

 

Min største utfordring denne uken er at det ble mange resturantmiddager: tirsdag kom svigers til byen og ville spise middag med oss på fridays, i går feiret vi en venninnes bursdag på big horn steakhouse, i dag er det kinamat med en venninne som vanligvis bor på en annen kant av landet. Ellers har kostholdet vært veldig bra. Ingenting usunt ellers og bare litt cola zero på fredagskvelden.

Vanligvis går jeg sjelden ut for å spise så denne uken var virkelig et unntak!!

 

 

Hvordan har din uke vært?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerbrud_2013

Hei,

 

Ja, jeg må jo bare ta meg sammen og komme meg på vekten. Synes også det er fint å måle midjemålet, for det skjer ofte endringer der selv om vekta står stille i perioder! :) Så jeg skal få gjort det nå til uka altså. Så jeg har et nytt startpunkt.

 

Huff, det hørtes jo virkelig ikke greit ut. Det er jo helt nødvendig å oppleve å få opplæring så man mestrer jobben sin, uten å oppleve mestring hadde jeg ikke holdt ut jobben min hvert fall. Det er helt sikkert. Du bør jo kanskje å forsøke å få sagt i fra på en ordentlig måte før du må ty til mer drastiske løsninger kanskje? Siden kollegaene og arbeidsoppgavene er ok. :/

 

Jeg vet heller ikke helt hvordan jeg skal få sluttet med trøstespisingen. Jeg har jo klart å ha relativt god kontroll på det tidligere. Opplevde en veldig fin periode hvor jeg hadde mye positivt fokus og drev med en del mentale øvelser på å se på positive løsninger og hva jeg egentlig ønsket å oppnå. Jeg tror jeg skal finne frem igjen litt av de øvelsene jeg gjorde da. Blant annet å skrive opp en liste over alle grunnene for hvorfor det er viktig for meg å gå ned i vekt, spise sunt og trene regelmessig. Jeg har egentlig en ganske lang liste med hvorfor de tre tingene er viktig for meg, og det å skrive ned og lese det daglig er visst veldig kjent sånn motivasjons-teknikk. Skader hvert fall ikke å prøve på nytt.

 

Så flink du har vært som har trent. Jeg har vært syk denne uken, men er i bedre form igjen nå. Jeg tenkte å dra en tur på treningssenteret i morgen. Jeg har gått noen turer denne uken, men utover det har jeg ikke fått til så mye mer med kroppen. Satser på at jeg er frisk som en fisk igjen ganske snart og at jeg holder meg frisk gjennom våren.

 

Oj, ja det hørtes ut som en travel uke! :) Bra det er unntakstilstand, jeg hadde ikke greid å holde vekten om jeg skulle vært så mye "mat-sosial" hver uke hvert fall. Hihi.. Vanskelig nok med utskeielser gjennom helgen egentlig.

 

Jeg tenkte å lage en handleliste nå i kveld for middager for hele uken som kommer. Jeg synes ofte middagene er den største utfordringen for hvis det tar for lang tid å gjøre klart så blir jeg for sulten, og hvis jeg er sliten når jeg skal planlegge så blir det dårlige løsninger osv. Så dersom jeg planlegger og handler inn når jeg har overskudd, og har en plan så jeg kan legge frem før jeg drar på jobb f.eks. så er det mye enklere at det blir sunn middag og riktig porsjon.

 

Ha en fin kveld! Så håper jeg vi begge får en fin uke!

 

Sommerbruden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ny uke, nye muligheter :)

 

i går fulgte jeg ditt gode eksempel: skrev en huskelapp om hvorfor jeg ønsker å gå ned i vekt. skrev også en liste over hvorfor jeg ikke vil være slik som jeg er nå.

 

hadde avtale med noen venner om å trene i går, men de ville heller spise is på McDonalds. da tenkte jeg på listen min, gikk på trening alene og lagde smoothie med samboeren da jeg kom hjem. og hadde MYE bedre samvittighet! :)

 

i går prøvde jeg en ny oppskrift som jeg fikk av en kollega; tacosuppe. den inneholdt stekt karbonadedeig, raspet gulerot, selleri, paprika, salsa, fløte og lett philadelphia. med philadelphia og fløte var den nok kanskje ikke direkte slankekost, men den mettet godt og det var mye grønnsaker i den. samboeren min fikk brød til og hvitost på toppen, jeg klarte meg uten...

 

i dag satser jeg på et lettvindt måltid før det er stall, ridning og trening på senteret igjen.

 

"snikveide" meg i dag, da viste vekten 0,5 kg ned så da håper jeg det går i riktig retning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i går ble det middag på jobb: en karbonade, litt saus, en mandelpotet og MASSE grønnsaker og en skål med frukt.

 

etter jobb rakk jeg bare en müslibar før jeg måtte gå for rekke stall og trening. det var egentlig veldig deilig å trene på kvelden uten å ha magen full av middag! gikk raskt i 5 min og løp sammenhengende i 25 min (litt over 4 km) før jeg trente styrke.

det er kjekt å kjenne at jeg kan løpe uten å få vondt i ryggen :) det har jeg ikke kunnet gjøre etter jeg fikk et brudd i ryggen for snart 10 år siden! **bank i bordet**

 

etter trening lagde jeg smoothie i heimen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Tussi123

Hei jenter, kan jeg henge meg på med dere?:)

 

Jeg er 28 år, student, og skal ned 10-12 kg. Jeg vet ikke helt hvor mye jeg veier nå, er noen måneder siden jeg var på vekten. Sist jeg veide meg veide jeg 77 kg, og veier nok ikke noe mindre nå. Er 173cm. Skal veie og ta midjemål imorgen!

 

Jeg har gått ned 5-6 kg noen ganger før, men jeg klarer ikke å holde meg der. Har også prøvd litt det siste året, men det har liksom ikke gått. Jeg er mester i å finne unnskyldninger for ikke å trene, og å kose meg. Jeg er fråtser av natur, og har på grunn av det vært godtefri siden nyttår. Og det har jeg klart å holde!:) Jeg sliter også fælt med å begrense inntaket til middag, det er alltid en kamp. Jeg skal gifte meg i august, så nå er motivasjonen veldig stor for å klare det!

 

Har dere en felles veiedag? Vil dere eventuelt legge ut for eksempel kg og midjemål her hver uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tussi123

Da har jeg vært på vekten idag, og den viste 75,7kg. Ble faktiskt positivt overrasket, men selv om det var litt bedre enn jeg hadde trodd vet jeg at det er svært mye fett, og fryktelig lite muskler. Det må det bli en forandring på!

 

Første delmål er 73kg

Andre delmål er 70 kg

Endelig mål er 67 kg (håper å nå det til bryllupet i august!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Håper det er ok at jeg slenger meg på her!

 

Er i utgangspunktet både aktiv og sunn av meg, men etter et år med intenst arbeid gikk jeg brått opp 10kg og jeg får de ikke bort igjen. Har en stillesittende jobb og la til meg uvanen med å spise til arbeidet. Det er virkelig blitt en vond vane å vende og jeg er helt oppgitt over hvor lite viljestyrke jeg har for tiden. Noen som ar lyst å dele sine tips for hva dere gjør akkurat når suget melder seg og hjernen kobler ut?

 

Jeg er 25år 168 høy, veier idag 68 kg og vil ned til 57 kg. 60kg er mitt lille delmål, da venter det et par nye treningssko på meg, og eg håper virkelig å komme dit før sommeren. Selv om jeg har veid 57-58kg i mange år er jeg merkelig nok litt redd for kommentarer på om jeg skulle gå ned i vekt, vil egentlig ikke at d skal merkes. Vil ikke at det skal synes at jeg slanker meg. Andre som føler det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...