Gå til innhold

Slankesuppe


Samba
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har erfaring med den såkalte Slankesuppen? Man skal visstnok kunne ta av opptil 5 kg pr uke på denne dietten. Jeg har spist den i snart 2 uker nå, og vekten har aldri gått så raskt nedover før! Jeg følger ikke hele dietten, men spiser suppen til middag og følger Roede-dietten resten av dagen. I og med at det er så lite kalorier i suppen blir jo kaloriinntaket lavere enn ellers, men jeg får jo i meg alt jeg trenger av næringsstoffer. I tillegg går/løper jeg 1 time omtrent hver dag, enten på tredemølle eller ute. Det tar skikkelig på musklene, har gangsperr i lårene hver dag.

 

Er det noen ulemper med denne dietten? Vil jeg fyke opp i vekt igjen straks jeg slutter med suppen? Jeg trenger å gå raskt ned da jeg MÅ inn i bunaden om 4 uker! :o/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dieten er for ensidig og gir alt for lite proteiner og sundt fett, du må også ha grove karbohydrater. Hvis du spiser for lite proteiner, risikerer du å tære på musklene - og dermed gå opp i vekt fordi det mest er i musklene man forbrenner kaloriene. Vi må også ha noe sundt fett hver dag - det er viktig for sellebygging og for nerveledning. Grove karbohydrater gir viktige vitaminer og mineraler, så de er det nødvendig å fylle på med. Du kan fint kutte ut alle fine karbohydrater som sukker, fint brød, ris og pasta, men få i deg litt helkorn. Pass på å få bra med proteiner 3 ganger per dag om minimum 5g fett 3 ganger daglig. Suppen inneholder bra med grøntsaker, og supplerer du den med fisk eller kylling får du proteiner. Om du spiser fet fisk får du også fett. Litt helkornprodukter et par gange om dagen er også bra.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Nå blir jeg nesten redd, 195 personer har til nå vært inne og sett spørsmålet og mitt svar og ingen andre har kommentert. Hva betyr det?

Betyr bare noe så enkelt at vi er enige og trenger dermed ikke starte debatt.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Å spise sånn en uke er ingen problem og det tærer ikke så mye på musklene, på så kort tid! dessuten så inneholder den også potet og kjøtt og melk når du kommer lenger ut i uka. Jeg har brukt den, vel og merke ikke som slankesuppe, men som rensesuppe :) Min erfaring er god, skal ikke kommentere vekttapet, men satt så utrolig mye bedre pris på reint kjøtt, en grov brødskive med egg eller reint kjøttpålegg etterpå :) har begynt med en dag i uka jeg KUN spiser grønnskaer og litt frukt i løpet av hele dagen, det er den dagen jeg har treningsfri, for trener nå 6 dager i uka :)

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...