Gå til innhold

hva gjør jeg galt?


karin62
 Share

Anbefalte innlegg

Heisan. Håper noen der ute har noen svar som kan hjelpe meg. Er 46 år, har vært i overgansalderen i ca 1,5 år og har fått med di fleste plager. Høyt blodtrykk, hjertebank, vektoppgang,angst/depresjon. Men får medisiner for dette, så d er under kontroll. Har i forbindelse me dette gått opp ca 8 kilo og di vil ikke av :(/> Hva gjør jeg galt? Har fått utregnet at jeg skal ha 1300 kcal. Fører dagbok på nett og holder meg til det hver dag. Går tur 40 min(6km/t) hver dag men spiser ikke treningskaloriene. Har holdt på med dette i flere mnd men vekta står bom. Har gått ned 4 cm rundt livet, men fått 2 cm + rundt rompa(som om jeg trenger det)HJELP. Trenger gode råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du er frustert! Men dersom du har fulgt det samme opplegget i flere måneder og det ikke har gitt resultater, så er det på tide med forandring; kan du gjøre andre fysiske aktiviteter enn å gå, som kan øke pulsen din? Virker som om hverdagsaktiviteten din er på plass, men at du kanskje bør legge inn et par treningsøkter i uka, der pulsen går opp (om du kan det da, med blodtrykket ditt....). Har du prøvd styrketrening? Trenger ikke være komplisert, eller på et senter; situps, pushups osv hjemme foran tv'en funker det og, og 10min noen ganger i uka er en god start :) Har du prøvd å gå opp på inntaket (øk med f.eks 100kcal) i en uke eller to, for å se om det hjelper?

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du er frustert! Men dersom du har fulgt det samme opplegget i flere måneder og det ikke har gitt resultater, så er det på tide med forandring; kan du gjøre andre fysiske aktiviteter enn å gå, som kan øke pulsen din? Virker som om hverdagsaktiviteten din er på plass, men at du kanskje bør legge inn et par treningsøkter i uka, der pulsen går opp (om du kan det da, med blodtrykket ditt....). Har du prøvd styrketrening? Trenger ikke være komplisert, eller på et senter; situps, pushups osv hjemme foran tv'en funker det og, og 10min noen ganger i uka er en god start :)/> Har du prøvd å gå opp på inntaket (øk med f.eks 100kcal) i en uke eller to, for å se om det hjelper?

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har prøvd å øke med 100 kcal i uken i 2 uker, men gikk da opp. Har lest litt rundt på nette i går kveld og det stemmer nok det du sier. Må få lagt inn styrke, helst en time i uka. Det skal visst være bra både for vektnedgang og blodtrykk. Må finne noen øvelser på nett som jeg kan gjøre hjemme. Håper det vil hjelpe :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Heisan. Håper noen der ute har noen svar som kan hjelpe meg. Er 46 år, har vært i overgansalderen i ca 1,5 år og har fått med di fleste plager. Høyt blodtrykk, hjertebank, vektoppgang,angst/depresjon. Men får medisiner for dette, så d er under kontroll. Har i forbindelse me dette gått opp ca 8 kilo og di vil ikke av :(/>/> Hva gjør jeg galt? Har fått utregnet at jeg skal ha 1300 kcal. Fører dagbok på nett og holder meg til det hver dag. Går tur 40 min(6km/t) hver dag men spiser ikke treningskaloriene. Har holdt på med dette i flere mnd men vekta står bom. Har gått ned 4 cm rundt livet, men fått 2 cm + rundt rompa(som om jeg trenger det)HJELP. Trenger gode råd.

Om du har gått opp pga medisiner mor depresjon og du fortsatt tar den medisinen er det jo medisinen og ikke maten som er årsaken til din forhøyede vekt. Yoga stimulerer kjertlene slik at stoffskiftet øker og du får mer energi til å være aktiv (forbrenne kalorier). Yoga forbedrer også humøret. Kanskje nok til at du slutter med anti-depressiva? Om du trenger hjelp mot depresjon kan akupunktur være nyttig. Piller gjør ikke noe med årsaken. Det gjør akupunktur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...