Gå til innhold

Veien ned for en nybegynner!


Gjest Live2Learn
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Live2Learn

Hei!

Jeg er en jente med, tja.. 20 kg for mye på kroppen.. Muligens 21! =)

Hatt 3 svangerskap på 4 år som virkelig har gjort sitt med kroppen..

Jeg er en jojoslanker! Er veldig flink i perioder, blir deprimert og da spiser jeg alt på igjen.

Nå har jeg virkelig fått sansen for Grete Roede.. Liker at man kan spise litt av alt!

 

Er litt ny på Ja, litt og nei mat, men prøver å ikke ha noen røde flekker i

registreringen min, og ha minst 1 grønt merke hvert måltid..

 

Hvis noen vil komme med tips, råd eller kritikk, fyr løs! :)

 

Vekten min var oppe i 97 kg for et år siden.. :unsure:

 

Idag (27.02) var vekten 87.2 :) Så er på god vei nedover, men det går så tregt! :):huh:

 

20.02; 87.7

27.02; 87.2

06.03;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Live2Learn

Jeg må bli mer aktiv! :/

Går og henter barna i barnehagen hver dag og da forbrenner jeg mellom 330 og 420 kcal.. :) Helt greit det.

 

Men må mer!

Dumt jeg har litt angst som stopper meg fra å gå alene på treningsstudio! :blink:

 

Frokost idag ble nutrilette måltidsbar.. Den er jo NEI på grete roede! Kjedelig, for den hjelper meg når jeg har vanskeligheter for å få i meg frokost! Jaaaja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, du:)). Velkommen hit til oss, er ikke superaktiv her jeg altså, leser mer enn jeg skriver tror jeg.

Men altså de nutrilettbarene, jeg leste en gang ( husker ikke hvor) at de får nei-merke hos greteroede pga at de har for høyt kalori-innhold til å fungere som mellommåltid... De skal i følge helsekosten her holde godkjent antall karbohydrater for å passe inn i lavkarbo kosthold. Du sier du sliter med å få i deg noe om morgenen, og disse barene er det du klarer. Vet du, da ville jeg tatt laaaaang fart i det neiet fra disse registreringssidene og spist de. Bare regnet de inn i kostholdsplanen ellers. Hvis du har mer lyst på mat senere på dagen,f.eks et par timer etter du er stått opp, kan du jo vente med mat til da, og legge opp måltidene dine etter det. Kommer litt an på hvordan din kropp fungerer og det vet du best selv, tror jeg. Jeg klarte ikke tidlig frokost i mange år, stod opp kl 06 og spiste kl 09, så ble det lunsj i 12-13-tiden, middag når jeg kom hjem og muligens litt kvelds, kom an på om jeg hadde trent eller ikke. Prøv deg frem en tid, til du finner en morgenrutine som passer deg.

Frokost behøver ikke bestå av brødskiver eller havregrøt. Et kokt egg med litt tomat til, en håndfull nøtter og litt youghurt, en frukt og en skive kokt skinke eller to, evt noen ostebiter. Sammen med en kopp te, melk, kaffe eller hva du nå tar om morgenen. Bare noen forslag, og som nevnt, prøv deg frem til det som funker for deg.

Lykke til (og beklager at det ble litt langt og rotete, håper du fikk noe ut av det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Live2Learn

Tusen takk for svar og tips! :)

ja, jeg bruker ikke de barene som mellommåltid, men som frokost eller lunsj =) Jeg tenker jo at det viktigste vil vel å ligge på riktig antall kcal? :) Ligger på mellom 15-1600 =)

 

Mye gode tips til frokost der. Skal garantert ta det inn :D

 

Uken har gitt resultat med nedgang på 800 gram! :) Og det er ikke dumt når man kan spise så mye som jeg har gjort! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mærri

Bra jobbet:)).

Så forresten at du betegner deg selv som jojoslanker, flink i perioder og så åker du utpå.Da blir det viktig for deg nå og begynne forsiktig, ta et eller maks to steg om gangen. Det kan være lurt å føre matdagbok en periode for å se hva du faktisk putter i munnen. Jeg synes det kan være lettere å få oversikt når jeg har det i en bok i stedet for på registreringssidene her. Du trenger ikke angi kcal, bare ca mengder, en porsjon like stor som håndflaten f.eks. Så studerer du inntaket. Hva kan jeg skjære ned på her;hva kan jeg leve uten, hva MÅ jeg ha litt av, osv. Altså hvis du spiser en halv stor peppes pizza på fredag, hvor mye av den pizzaen er egentlig god? Kunne du klart deg like godt med halvparten av det du spiste? Den 200 g sjokoladen du koste deg med på lørdag, samme spørsmål der. Pluss ett til: nøt jeg den pizzaen/sjokoladen eller bare gaflet jeg den tankeløst i meg? Bevisstgjøring av hva du spiser og hvorfor er første skritt, så begynner nedtrappingen av det usunne og opptrapping av sunt. Fortsatt forsiktig og etter dine egne preferanser. Og du, hvis du først knasker i deg den 200 g sjokoladen, så sleng den dårlige samvittigheten i en krok. Spist er spist, og så går vi videre med godt mot.

Lykke til, og bare spør om du lurer på noe. (altså, både sjokoladen og pizzaen er eksempler, jeg har vært der selv...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...