Gå til innhold

Nok er nok!


Gjest Jintutta87
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Jintutta87

Unnasluntrer i verdensklasse når det kommer til kosthold og mosjon,eller kall det kanskje heller at jeg utsetter. Man kan da alltid gå ned i vekt, sant? Men nå er det nok, etter et veeeeeeeeldig avslappet og ute av kontroll (mht kosthold) svangerskap, kjenner jeg meg ikke igjen i speilet lengre... Ikke en gang etter snart 4 år(!!!!!!) i denne kroppen.

Er så lei av å alltid føle meg utilpass i klærne mine og ukomfortabel i alle slags sosiale sammenhenger!

Jeg har aldri vært tynn, men tørr påstå jeg var slank, som jeg selvfølgelig ikke registrer før i ettertid...

Men nå vil jeg virkelig sette foten ned og begynne min ferd mot et sunnere og slankere liv :)

Startvekten er på.ca 97 heidundrende kilo og mitt mål med tiden er å komme ned til utgangspunk vekta på ca 65, det burde da være realistisk, er 1,68 høy :)

 

Har ikke tenkt på tidsfrist for dette, for det tar vel den tiden det tar, men så fort det la seg gjøre, helst i går ;)

Siden jeg er skrekkelig på å skulle motivere meg selv og å kombinere denne nye livsstilen med mann, barn, jobb osv tar jeg imot et eller flere spark i baken med åpne armer :)

 

Noen der ute i noenlunde samme båt m tips, triks eller lignende? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest metchen

Kjenner meg godt igjen på tematittelen, fordi jeg kom også til samme konklusjon rett før jul om at, nok er nok. Det er ikke nødvendig å se slik ut, og at helsa var så dårlig. Meldte meg på kurs som startet 7. januar, og er nettopp ferdig med første kurs. Skal begynne på nytt kurs neste uke. Har som du ser har jeg gått ned 7 kg, men har fortsatt nok kilo igjen til vi kan slå følge til vi er i mål.

 

Kan godt være med å motivere deg til å stå på. Trenger selv en som hjelper å holde meg motivert om dagen. Kjenner at jeg er inne i en dårlig periode. Har ikke trent noe særlig denne uka pga en sta forkjølelse som ikke vil slippe. Trodde jeg skulle bli bedre hvis jeg ikke trente, men det har ikke skjedd, tvert imot. Halsen grumser mer enn på lenge. Så i dag skal jeg gå en lang tur med staver uansett, og i morgen skal jeg trene zumba og styrke. Dersom jeg ikke gjør det frykter jeg at vekta ikke vil bevege seg riktig vei denne uka.

 

Kostholdet går det fint med. Jeg klarer å motstå fristelser, og spiser sunn og god mat. GR har mange god oppskrifter som kan brukes for å slippe å føle at du går glipp av noe.

Lykke til med den første uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jintutta87

Så flink du er! Det er en god start.

Jeg tenker å prøve og rolig forandre kostholds vaner så ikke jeg skeier ut og så begynne m turer og litt trening :) zumba er virkelig noe jeg kunne tenke meg! :)

Tar imot all motivasjon jeg kan få, nå vil jeg ikke gå rundt sånn her lengre.

Jeg har IKKE akseptert denne kroppen og kjenner at noe har forandret seg med tenkemåten min denne gangen! :)))

 

Heia oss som fortsetter kampen mot kiloene og ikke gir opp!

Det kommer nok mange mørke dager der en heller vil gi opp og trøste seg med noe usunt, men i lengden er det ikke verdt det!

 

Til syvende å sist er det er sunnere kropp og bedre helse som gjør meg lykkelig, ikke alle de søte fristelsene med mørke konsekvenser :))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...