Gå til innhold

Roede-UNG i Stavanger


Anbefalte innlegg

Heisann Alle Sammen.

 

Jeg er ung-kursleder i Stavanger.

Hvis dere fikk bestemme helt fritt, hvordan burde et ung-kurs blitt gjennomført? Hva burde det inneholdt? Hva bør det IKKE inneholde?

 

Setter stor pris på tilbakemelding fra dere :D/>

 

Mvh Alvhild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest lilletrilletrillet

Hei,

 

Jeg gikk på ung kurs for 2-3 år siden og jeg gikk masse ned i vekt, og jeg koste meg for det var så kjekt å være rundt andre i min situasjon.

Men jo lengre vi kom ut i kursperioden ble det mer og mer fokus på kurslederen. Jeg sier ikke at en kursleder ikke skal ta opp hva som hjalp henne og slikt men det kommer til et punkt hvor du tenker: "Det er faktisk jeg som er kursdeltaker her"

 

Jeg synest også at det burde være et stort fokus på hvordan å klare å holde vekten når du slutter på kurs. Hvordan du skal klare å være flink med deg selv når du ikke har noen å "svare" for hver uke. Jeg gikk opp 25 kilo når jeg var ferdig med Roede kurset, og prøver nå igjen å gå ned, denne gang uten kurs.

 

Et ung kurs burde inneholde dilemmaer som unge deltakere går igjennom. med tanke på alkohol, junkfood, hvordan takle ting når du er lei deg.

Det beste hadde vært synest jeg vist en kursdeltaker hadde spurt hver enkel deltaker hva vil du lære om, høre om osv.. Gjerne samtidig som veiinga.

Dette er nå bare mine tanker som en tidligere ung kursdeltaker og på ny slanker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

×
×
  • Opprett ny...