Gå til innhold

Skal vi klare å finne trivelsvekta sammen? :-)


Gjest Paloma05
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Paloma05

Noen som vil henge seg på?? :-) Alt blir jo lettere hvis man kan motivere hverandre og oppdatere hverandre hver uke? :-) Kom igjen, dette klarer vi!! :D

 

Jeg har 20 kilo jeg vil ta av, men har bestemt meg for å sette delmål på 5 kilo om gangen.

 

Jeg er medisinstudent og alenemor til to barn..så det er mye å henge fingrene i, og ikke alltid lett å få hverdagen til å gå opp. Jeg syns det er vanskelig å finne tid til trening, og da mister jeg motivasjon i matveien også. Det går mye i usunn mat..og det hjalp absolutt ikke at jeg sluttet å snuse for en måned siden. Er sikker på at jeg har godt opp 3 kilo siden det..MEN.NÅ.ER.DET.NOK!

 

Jeg har så inderlig lyst til å føle meg mer vel til sommeren. Nå er det nesten sånn at jeg gruer meg til sommeren..gruer meg til å finne frem sommerklær, og vil helst gjemme meg i vintertøy hele året. Jeg orker ikke å føle det sånn lenger, og nå SKAL jeg gjøre noe med det!!

 

Mål:

Vekt i dag: 92,5 kilo

Delmål 1: 87,5 kilo innen 2.april (ned 5 kilo)

Delmål 2: 82,5 kilo innen 7.mai (ned 10 kilo)

Delmål 3: 77,5 innen 11.juni (ned 15 kilo)

MÅL: 72,5 kilo innen 16.juli (ned 20 kilo)

Mine grunner til å gå ned i vekt:

1. Jeg vil føle meg fin!

2. Jeg vil ta vare på helsen min

3. Jeg vil være med aktiv med barn og kjæreste

4. Jeg vil føle meg som et godt forbilde i møte med pasienter

 

Hva er dine mål og grunner? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest do.-.-.it

Noen som vil henge seg på?? :-) Alt blir jo lettere hvis man kan motivere hverandre og oppdatere hverandre hver uke? :-) Kom igjen, dette klarer vi!! :D/>/>

 

Jeg har 20 kilo jeg vil ta av, men har bestemt meg for å sette delmål på 5 kilo om gangen.

 

Jeg er medisinstudent og alenemor til to barn..så det er mye å henge fingrene i, og ikke alltid lett å få hverdagen til å gå opp. Jeg syns det er vanskelig å finne tid til trening, og da mister jeg motivasjon i matveien også. Det går mye i usunn mat..og det hjalp absolutt ikke at jeg sluttet å snuse for en måned siden. Er sikker på at jeg har godt opp 3 kilo siden det..MEN.NÅ.ER.DET.NOK!

 

Jeg har så inderlig lyst til å føle meg mer vel til sommeren. Nå er det nesten sånn at jeg gruer meg til sommeren..gruer meg til å finne frem sommerklær, og vil helst gjemme meg i vintertøy hele året. Jeg orker ikke å føle det sånn lenger, og nå SKAL jeg gjøre noe med det!!

 

Mål:

Vekt i dag: 92,5 kilo

Delmål 1: 87,5 kilo innen 2.april (ned 5 kilo)

Delmål 2: 82,5 kilo innen 7.mai (ned 10 kilo)

Delmål 3: 77,5 innen 11.juni (ned 15 kilo)

MÅL: 72,5 kilo innen 16.juli (ned 20 kilo)

Mine grunner til å gå ned i vekt:

1. Jeg vil føle meg fin!

2. Jeg vil ta vare på helsen min

3. Jeg vil være med aktiv med barn og kjæreste

4. Jeg vil føle meg som et godt forbilde i møte med pasienter

 

Hva er dine mål og grunner? :-)

 

hei hei :)/> veier akkurat d samme som deg og vil ned 20 kg :)/> er også alenemor og jobber fullt, så synes det er vanskelig og finne tid, og barnevakt sånn jeg kan komme meg på trening..

 

har de samme grunnene som deg, særlig det å føle meg fin. er den eneste i vennegjengen min som er overvektig og føler meg alltid litt utilpass.

jeg vil også ned i vekt å få tilbake den samme livsgleden jeg hadde før. skal starte på mitt føtste kurs imorgen å er veldig spent på hvordan det blir..

går du også på kurs eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paloma05

hei hei :)/>/> veier akkurat d samme som deg og vil ned 20 kg :)/>/> er også alenemor og jobber fullt, så synes det er vanskelig og finne tid, og barnevakt sånn jeg kan komme meg på trening..

 

har de samme grunnene som deg, særlig det å føle meg fin. er den eneste i vennegjengen min som er overvektig og føler meg alltid litt utilpass.

jeg vil også ned i vekt å få tilbake den samme livsgleden jeg hadde før. skal starte på mitt føtste kurs imorgen å er veldig spent på hvordan det blir..

går du også på kurs eller?

 

Så supert at vi vil ned like mye! Også er det jo flott å kunne utveksle litt tanker og ideer når vi begge er alenemødre..det er ikke lett å finne tid, nei! Jeg begynner på kurs på tirsdag, gleder meg:) Og gruer meg litt..er så redd for å ikke klare det!

 

Kjenner meg så utrolig godt igjen i det du sier om å være den eneste i vennegjengen..er så lei av å være/føle meg som "hun store" :/ Men nå gjør vi noe med det! Det blir så bra :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest do.-.-.it

Så supert at vi vil ned like mye! Også er det jo flott å kunne utveksle litt tanker og ideer når vi begge er alenemødre..det er ikke lett å finne tid, nei! Jeg begynner på kurs på tirsdag, gleder meg:) Og gruer meg litt..er så redd for å ikke klare det!

 

Kjenner meg så utrolig godt igjen i det du sier om å være den eneste i vennegjengen..er så lei av å være/føle meg som "hun store" :/ Men nå gjør vi noe med det! Det blir så bra :-)

 

ja gleder meg til å komme igang, er også veldig redd for å ikke klare det. men prøver å være positiv :) skal også være forlover i juli til min beste venninde å har virkelig lyst å gå ned noen kg til da.

 

skal du også på maxi kurs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paloma05

ja gleder meg til å komme igang, er også veldig redd for å ikke klare det. men prøver å være positiv :)/> skal også være forlover i juli til min beste venninde å har virkelig lyst å gå ned noen kg til da.

 

skal du også på maxi kurs?

 

Jeg ville aller helst på maxikurs, føles litt umotiverende å gå med de som skal ned 3-4 kg liksom..:P Men det var ingen maxikurs som passet for meg, så da ble det standard. Men blir sikkert bra:)

 

I dag lastet jeg ned "30 day shred"-dvd´en med Jillian Michaels(fra The Biggest Looser), og har gjennomført første treningsøkt..29 igjen:P hehe Kanskje noe for deg også? Det kan du jo gjøre når barna har lagt seg på kvelden. 20 minutter hver dag, gikk kjemperaskt! (jeg er allerede støl..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest do.-.-.it

Jeg ville aller helst på maxikurs, føles litt umotiverende å gå med de som skal ned 3-4 kg liksom..:P/> Men det var ingen maxikurs som passet for meg, så da ble det standard. Men blir sikkert bra:)

 

I dag lastet jeg ned "30 day shred"-dvd´en med Jillian Michaels(fra The Biggest Looser), og har gjennomført første treningsøkt..29 igjen:P hehe Kanskje noe for deg også? Det kan du jo gjøre når barna har lagt seg på kvelden. 20 minutter hver dag, gikk kjemperaskt! (jeg er allerede støl..)

 

ja kanskje d. får prøve å laste ned. er litt blond på det området. ;) hehe ja de kan jeg tro at du er :) hadde vært greit med noe sånt ja, gidder jo ikke trene her hjemme- satser på jeg får motivasjon imorgen på kurset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs.basilikum

Jeg blir gjerne med :rolleyes:

 

Har i dag meldt meg på maxikurs, starter på mandag. Gleder meg veldig. Kjenner jeg er skikkelig motivert for å gjøre noe med min livsstil :) er så lei av den dama som møter meg i speilet hver dag. har ikke peiling på hvor mye jeg veier, men det tar jeg på onsdag. Men tipper jeg skal ned mellom 25 og 30 kg.

 

Jeg 44 år og mor til 3.

 

stå på alle sammen, jeg er med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paloma05

Jeg blir gjerne med :rolleyes:/>

 

Har i dag meldt meg på maxikurs, starter på mandag. Gleder meg veldig. Kjenner jeg er skikkelig motivert for å gjøre noe med min livsstil :)/> er så lei av den dama som møter meg i speilet hver dag. har ikke peiling på hvor mye jeg veier, men det tar jeg på onsdag. Men tipper jeg skal ned mellom 25 og 30 kg.

 

Jeg 44 år og mor til 3.

 

stå på alle sammen, jeg er med ;)/>

 

Så bra at du vil være med! Jo flere, jo bedre:-) Dette skal bli en deilig vår med masse god samvittighet!! Gleder meg til kurs i morgen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paloma05

Det var visst ikke det samme å veie seg på kvelden og på kursleders vekt, hehe..så startvekten justeres til 93,3 .. jaja!! kjør på

 

 

Vekt:

Startdag, 05.03: 93,3 kg

 

Trening:

Fullført dag 3 av 30 day shred! :-)

 

 

Mål:

Vekt start: 93,3 kilo

Delmål 1: 88,3 kilo innen 2.april (ned 5,8 kilo)

Delmål 2: 83,3 kilo innen 7.mai (ned 10 kilo)

Delmål 3: 78,3 innen 11.juni (ned 15 kilo)

MÅL: 73,3 kilo innen 16.juli (ned 20 kilo)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Gjest Jeinert

Hei

 

Leste gjennom tråden deres, og fikk lyst til å henge meg på dere :-)

Hvordan går det med dere?

 

Jeg har i dag endelig kommet meg opp på vekten..... Det har plaget meg veldig lenge da jeg er fullstendig klar over at den viser alt for mye :-( 98,3 kg lyste mot meg, og det er alt for mye. Er 170 lang. SUKK!!

Så nå har jeg tatt steget og meldt meg på ett Maxi kurs på nettet.

Hadde vært fint med litt "historier" fra andre i samme båt, fordi om dere har startet litt før meg :-)

Er så lei av trange klær! Og sommerklær er jeg lite lysten på sånn som kroppen ser ut nå...

 

Jeg er 35 år, samboer og en sønn på 4 1/2 år.

Vi har bestilt oss 2 uker til syden i september, så det hadde vært veldig fint om vekta hadde vært litt lavere da! Fordi om jeg innser at dette prosjektet vil ta tid!!

Blir spennende å høre hvordan det går med dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei,

jeg vil også være med her!

 

Er 31 år, samboer og et barn på snart 21 mnd.

Har lagt på meg 10 kg ETTER fødselspermisjonen, dvs på under ett år, og må virkelig skjerpe meg. Veier idag 97,5 kg (HERREGUD!).

Meldte meg inn på torsdag, og begynte å registrere mat på fredag. Begynner på Standardkurs 8.mai og har som mål å gå ned 4 kg på de 4 ukene frem til da. I løpet av kurset har jeg som mål å gå ned 8,5 kg til, slik at jeg er på 85 kg til sommeren. Så skal jeg prøve å holde det i løpet av sommeren og begynne med nytt kurs til høsten.

 

Mitt sluttmål er 70 kg. Så lite kan jeg ikke huske å ha veid...

 

Min motivasjon er sønnen min, som jeg vil at skal ha en sunn og frisk mor i MANGE år, samt selvsagt å føle meg finere enn jeg gjør i dag.

 

Gleder meg til å jobbe videre mot felles mål med dere :)

 

Hvordan gikk det med det første delmålet ditt, Paloma???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeinert

Heihei,

jeg vil også være med her!

 

Er 31 år, samboer og et barn på snart 21 mnd.

Har lagt på meg 10 kg ETTER fødselspermisjonen, dvs på under ett år, og må virkelig skjerpe meg. Veier idag 97,5 kg (HERREGUD!).

Meldte meg inn på torsdag, og begynte å registrere mat på fredag. Begynner på Standardkurs 8.mai og har som mål å gå ned 4 kg på de 4 ukene frem til da. I løpet av kurset har jeg som mål å gå ned 8,5 kg til, slik at jeg er på 85 kg til sommeren. Så skal jeg prøve å holde det i løpet av sommeren og begynne med nytt kurs til høsten.

 

Mitt sluttmål er 70 kg. Så lite kan jeg ikke huske å ha veid...

 

Min motivasjon er sønnen min, som jeg vil at skal ha en sunn og frisk mor i MANGE år, samt selvsagt å føle meg finere enn jeg gjør i dag.

 

Gleder meg til å jobbe videre mot felles mål med dere :)/>

 

Hvordan gikk det med det første delmålet ditt, Paloma???

 

 

 

Da stiller vi ganske likt.... DET HER SKAL VI KLARE :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paloma05

Hei! Så hyggelig at dere vil være med:-) Jo flere, jo mer motivasjon!! Lykke til med deres første uke!!! :-)

 

Mitt først delmål gikk ikke så bra :( Jeg var 700 gram unna å nå det...Dumme påske som gjorde at jeg gikk ned så lite (-600 gram på to uker) :P Men jeg er egentlig veldig fornøyd med at jeg gikk NED i påsken, jeg var heelt sikker på at jeg kom til å gå opp. Det ble litt for mye kosemat på hytta, men tilgjengjeld var vi ekstremt aktive da! Slalom og langrenn og hver eneste dag, ti dager :-)

 

I morgen er det tid for ny veiing, og jeg håper og tror at jeg har nådd målet mitt på 88,3 kilo!! Spennende :P

 

Ellers føles det veldig bra for tiden! Jeg har gått ned masse 32 cm!! Bukser som ikke har passet på en stund passer igjen, og det er så deilig :-) Begynner faktisk å glede meg til sommeren, i stede for å grue meg...uvant ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært!!! Jeg syns 700 g unna ikke er noe nederlag, jeg syns det er kjempeflott!

 

Og nå som de store spisehøytidene er bak oss, blir det nok bare enklere! Lyse kvelder, enklere å gå ut og trene, dette blir bra!

 

Her skinner sola idag og jeg skal straks i et møte, og på veien tenkte jeg å gå en skikkelig omvei for å få litt trim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paloma05

Så flink du har vært!!! Jeg syns 700 g unna ikke er noe nederlag, jeg syns det er kjempeflott!

 

Og nå som de store spisehøytidene er bak oss, blir det nok bare enklere! Lyse kvelder, enklere å gå ut og trene, dette blir bra!

 

Her skinner sola idag og jeg skal straks i et møte, og på veien tenkte jeg å gå en skikkelig omvei for å få litt trim.

 

Ja, det er sant! Ingen store utskeielser som frister i den nære fremtid:-) Så flink du er som går omvei:) Jeg har nettopp meldt meg på kajakkurs på dnt.no - så 24.april skal jeg prøve kajakk for første gang! Kanskje jeg liker det så godt at det kan bli en fin treningsmåte og "tenkepause" innimellom. Det ser så rolig og idyllisk ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...