Gå til innhold

Gå ned i vekt uten trening (bekkenløsning)


Gjest frikke1989
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest frikke1989

Hei :)/> Jeg er en 23 år gammel jente fra Ålesund som fikk baby for nesten 7mnd siden. Fikk bekkenløsning veldig tidlig i svangerskapet og sliter ennå. Kan ikke gå tur engang :(/> Det eneste formen for trening jeg klarer er svømming, men får jo ikke gjort det når jeg har en baby! Noen med erfaringer? Kommer jeg til å klare å gå ned 15kg uten trening?

Begynner på kurs i morgen :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det klarer du! Men du kan jo trene selv om du ikke kan gå tur!

Har du prøvd styrketrening? Finnes mange øvelser man kan gjøre med enkle hjelpemidler hjemme, foran tv'en ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frikke1989

Ja, det klarer du! Men du kan jo trene selv om du ikke kan gå tur!

Har du prøvd styrketrening? Finnes mange øvelser man kan gjøre med enkle hjelpemidler hjemme, foran tv'en ;)/>

 

 

Joda, er bare litt vanskelig å finne øvelser som ikke gjør vondt.. Kan ikke stå på gulvet og løfte vekter eller trene med strikk. Kan ikke ta pushups/situps pga bekkensmertene i korsryggen. Er liksom ikke så veldig mange øvelser som kan gjøres uten å bryke muskler fra korsrygg og nedover.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kusokk

Heisann! Jeg er en jente ifra Radøy, rett nord for Bergen!

 

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver! Hadde det samme problemet selv, og er enda ikke meg selv igjen, og min lillegutt blir ett år nå den 16. mars!

 

Jeg anbefaler deg i investere i en treningsball. Jeg har hatt enormt utbytte av det! Både for å trene opp igjen muskulaturen rundt bekkenet og magen. Bruker den også til å trene sit-ups og armhevinger med.

 

Og jeg vil på det sterkeste råde deg til å snakke med legen din og få en henvising til en fysioterapaut. De kan hjelpe deg og sitte opp et program til deg slik at du får trent deg opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frikke1989

Heisann! Jeg er en jente ifra Radøy, rett nord for Bergen!

 

Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver! Hadde det samme problemet selv, og er enda ikke meg selv igjen, og min lillegutt blir ett år nå den 16. mars!

 

Jeg anbefaler deg i investere i en treningsball. Jeg har hatt enormt utbytte av det! Både for å trene opp igjen muskulaturen rundt bekkenet og magen. Bruker den også til å trene sit-ups og armhevinger med.

 

Og jeg vil på det sterkeste råde deg til å snakke med legen din og få en henvising til en fysioterapaut. De kan hjelpe deg og sitte opp et program til deg slik at du får trent deg opp igjen.

 

 

Hei:) Tusen takk for tips om ball:) Fikk henvisning til fysio. Hun mente det var låsninger, så har nå hatt 5 behandlinger hos kiropraktor uten effekt:/ Skal tilbake til fysio igjen og da regner jeg med at hun setter opp et treningsprogram til meg. Håper det blir bedre, for nå har jeg sett meg nødt til å utsette sykepleieutdanninga jeg skulle fortsette på nå (praksis i april) pga at jeg ikke klarer sykehjemsprakisen i 7 uker:( Kjipt å måtte vente ett helt år, så nå er jeg lei og desperat!

 

Men skal jammen meg prøve en sånn ball:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...