Gå til innhold

Ny slanket-trenger hjelp..


Gjest Miou
 Share

Anbefalte innlegg

Etter 3 svangerskap er det på tide å få av seg noen kilo..

Er 176 høy og veide 97.6kg når jeg begynte på fredag. Ikveld stod vekta på 94.8 kg, så har gått ned 2.8 kg siden fredag.

Problemet er at jeg aner ikke hvordan jeg skal slanke meg..

Vil ned mest mulig og fortest mulig uten ekstremitetene og dietter.

Har ikke trimme noenting de siste åra, og ikke tenkt noe på hva jeg har spist.

Kunne ofte gå til langt på dag før jeg gadd å spise, så heiv jeg i meg brød eller rundstykker med smør og syltetøy til lunsj og spiste til jeg var mett. Spiste litt middag, og hver kveld koste jeg meg med enten meksikansk gryterett og to fine baguetter, en halv Grandiosa eller to hamburgere med ost. Hadde også cola og litt smågodt, sjokolade og Div hver kveld.

Nå har jeg kutta ut alt av snop og brus, drikker kun fun light. Ingen kaker eller kjeks heller.

Dagsrevyen min er noe sånn som ei grov skive uten smør med en banan til frokost.

Ei skive med eggerøre + litt frukt til lunsj.

en og en halv gilde karbondioksid, litt potetstappe og grønnsaker til middag

1 youplait dobbelt 0%, 100 gr eggerører og 100 gr bacon eller 2 skiver med feks egg og en halv karbonade + litt frukt til kvelds.

 

Jeg aner liksom ikke hva jeg kan finne på å spise, er ganske kresen, så vanskelig når jeg ikke liker mye av de menyene som jeg finner rundt... Noen tips?

 

jeg går enten en tur på ca 5-7 km eller jeg sykler og trener litt med vekter. Prøver å få gjort noe av dette hver dag. Noen treningstips?

 

Håper dere har noen tips til kost og trening, som kan hjelpe meg på vei ned i vekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott vektnedgang allerede - gratulerer med det - da er du i gang.

Ikke helt lett å gi råd, når du ikke skriver hva du liker å spise. Men jeg forsto at du liker gryteretter, og det er mange gode gryteretter under oppskrifter her på siden. Sikkert lurt å unngå å spise fint brød til velg grøntsaker eller grovt brød i stedet. Endringene du har gjort ser veldig fornuftige ut - fint at du kutter ut de tomme kaloriene, selv om jeg ikke skjønner hva du spiser når du skriver karbondioksid. Jeg ville vært forsiktig med bacon, og heller brukt ovnsstekt spekeskinke (fjern fedtranden) - mye magrere og du får det så sprødt og godt. Grandiosa, hamburgere og ost er nok lurt å bytte ut med magert kjøtt og grøntsaker, bruk karbonadedeig til å lage hamburgere av - du finner oppskrift her: http://www.greteroede.no/1681250.o2 Ta utgangspunkt i det du liker og se om du ikke finner en oppskrift her på siden som ligner - men er et litt sunnere valg.

Det er lurt med mange små måltider, og jeg anbefaler at du noterer ALT du spiser i Roede-klubben, så du får kaloriberegnet hva du intar - jeg har opplevd det veldig nyttig. Det er også mange gode artikler her som du kan lære mye av. Ikke alt er like lett å finne - desverre. Men er det noe du ønsker å lese om fungerer søkefeltene veldig godt.

Angående trening er alt bedre enn ingenting. Start gjerne forsiktig og øk etterhvert. Det du er begynt på er bra. Jeg trives med å gå i treningssenter for jeg setter pris på å bli instruert og inspireres av musikken. Det er heller ikke så lett droppe trimmen, når jeg har meldt meg på en time, eller å avbryte før timen er slutt. Men det viktigste er at du gjør noe, og trives du med det, er det større sannsynlighet for at du fortsetter.

Du får ha riktig lykke til med livsstilsendringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...