Gå til innhold

Kalorifattig melkeerstatning til kakao


Gjest Freesurfer
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Freesurfer

Jeg har i alle år vært en stordrikker av sjokomelk, helt til jeg begynte ferden med å ta av noen av kiloene. De aller fleste måltider og drikker har jeg klart å erstatte med kalorifattige alternativer som fortsatt smaker godt, men en ting som fortsatt gjenstår å få ned på et akseptabelt kalorinivå er alle sjokoladebaserte produkter, pga. kaloriene i melken i seg selv.

 

Jeg lager av og til kakao med skummet melk og sukralose når jeg skal kose meg, men likevel er jo melken 33kcal/100g, mens det også er litt i kakaopulveret som jeg ikke har regnet så mye på.

 

Jeg lurer derfor på om noen vet om noe man kan erstatte melken med som fortsatt gir god kakao. Jeg skal teste noe lett usøtet soyamelk jeg fikk tak i som ligger på 29kcal/100g, men jeg håper egentlig på å få kakaoen enda lettere om mulig. Jeg kan ikke tenke meg at utvannet melk vil bli godt, men om det finnes noe med litt kraftig smak som kan vannes ut, så tar jeg gjerne imot tips :)

 

Er det noen som har noen gode råd? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest namnam

Jeg har i alle år vært en stordrikker av sjokomelk, helt til jeg begynte ferden med å ta av noen av kiloene. De aller fleste måltider og drikker har jeg klart å erstatte med kalorifattige alternativer som fortsatt smaker godt, men en ting som fortsatt gjenstår å få ned på et akseptabelt kalorinivå er alle sjokoladebaserte produkter, pga. kaloriene i melken i seg selv.

 

Jeg lager av og til kakao med skummet melk og sukralose når jeg skal kose meg, men likevel er jo melken 33kcal/100g, mens det også er litt i kakaopulveret som jeg ikke har regnet så mye på.

 

Jeg lurer derfor på om noen vet om noe man kan erstatte melken med som fortsatt gir god kakao. Jeg skal teste noe lett usøtet soyamelk jeg fikk tak i som ligger på 29kcal/100g, men jeg håper egentlig på å få kakaoen enda lettere om mulig. Jeg kan ikke tenke meg at utvannet melk vil bli godt, men om det finnes noe med litt kraftig smak som kan vannes ut, så tar jeg gjerne imot tips :)/>

 

Er det noen som har noen gode råd? :)/>

 

Hei.

Er litt i tvil om du vil ha varm eller kald kakao/sjokolademelk, jeg har ikke noe alternativer til melk eller kald drikke. Synes derimot at Confecta sine varme drikker er gode, du får dem med forskjellige smaker. Sjokolade-mint og sjokolade-appelsin er mine favoritter :) Er 20kcal/100ml. http://www.confecta.no/pages/lavkalori.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...