Gå til innhold

HJELP!!!


Gjest klrol
 Share

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

Første gang jeg er på noe sånt så trenger litt hjelp til å komme igang! Var på mitt første møte på onsdag og der fikk vi litt "hjemmelekser". Det er side 71 hovedmål og delmål og 77, 78 i hovedboka! Er så redd for å misforstå, eller syns det er vanskelig å sette ord på ting uten å se hva de er ute etter... Så lurte på om noen kunne gi meg noen stikkord ;-) På forhånd takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krusmynte

Nå har ikke jeg boken i nærheten, så hva de forskjellige sidene sier vet jeg ikke. Men kan jo si litt sånn generelt...

 

Hvordan folk setter mål varierer veldig fra person til person, og det er helt opp til deg selv hvordan du vil gjøre det. Selv har jeg et hovedmål i form av hvilken vekt jeg vil ned til, delmålene har vært 5 og 5 kg. Hvis man begynner på 97,3 ville jeg sagt at 95 og deretter 90 var mine delmål, andre ville gjerne sagt 92,3 var det første delmålet og 87,3 det neste. Enkelte setter dato for når de vil nå de forskjellige målvektene, det har ikke jeg gjort fordi det har jeg gjort før og ble så inderlig skuffet når jeg ikke klarte det. Men der er vi jo veldig forskjellig, og for enkelte funker det veldig godt å sette dato. :) Målene bør være oppnåelig, samtidig som det kan være greit å presse seg selv litt.

 

Andre mål man kan ha kan være å komme inn i en gammel bukse eller annet klesplagg, at man skal på et eller annet event som man gjerne vil ha nytt antrekk til - den type ting. Selv har jeg hatt mange klær som delmål på veien, det siste plagget jeg har liggende nå som jeg brukte da jeg var på mitt slankeste sist er en gammel Levis som var favorittbuksen min. Prøver den vel omtrent annenhver uke, og det nærmer seg! :D

Men det kan også være andre mål, som å kutte ned på og til slutt kutte ut Pepsi Max, slutte å bruke sukker i kaffen/teen, gå tur x antall ganger i uken, slutte å være støttemedlem på treingsstudio og faktisk blir aktivt medlem, spiste fisk minst 2 ganger i uken selv om man ikke liker det særlig osv osv.

 

Som du skjønner er det egentlig bare fantasien som setter grenser for hva du vil sette deg som mål. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Jeg trur jeg bare fyller ut det jeg føler er greit :) Går jo ikke på skolen... hehe! I morra er andre møte, så første gang på vekta etter startvekta... spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...