Gå til innhold

En ny vår!


Anbefalte innlegg

Da er dagen her. Det er nu det begynner, veien til et lettere og sunnere liv. En investering i livet. Jada, det er enkelt! Det er jo bare å spise sunnere, mindre og være i aktivitet!!

Jo, jeg ønsker virkelig å gå ned 40 + og har prøvd mange ganger med varierende hell.

Koffor skal det være så jævlig vanskelig, koffor?

Jeg har alltid vært overvektig og kommer aldri til å bli en sylfide, det er heller ikke et mål. Men å kunne føle seg mer vel, kunne være mer aktiv med ungene, slutte og bruke medisiner for høyt blodtrykk og blodsukker, få mer overskudd og energi.....jeg har ingenting å miste, bare masse og vinne.

Innveiingen i dag viser 125,4 kg. Fastende blodsukker 7,2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrilletrillet

Da er dagen her. Det er nu det begynner, veien til et lettere og sunnere liv. En investering i livet. Jada, det er enkelt! Det er jo bare å spise sunnere, mindre og være i aktivitet!!

Jo, jeg ønsker virkelig å gå ned 40 + og har prøvd mange ganger med varierende hell.

Koffor skal det være så jævlig vanskelig, koffor?

Jeg har alltid vært overvektig og kommer aldri til å bli en sylfide, det er heller ikke et mål. Men å kunne føle seg mer vel, kunne være mer aktiv med ungene, slutte og bruke medisiner for høyt blodtrykk og blodsukker, få mer overskudd og energi.....jeg har ingenting å miste, bare masse og vinne.

Innveiingen i dag viser 125,4 kg. Fastende blodsukker 7,2.

 

Hei og velkommen

 

så bra at du har tatt første skrittet på en ny vei, og dette klarer du.

Tror det alltid er så jævlig vanskelig fordi vi lar det være vanskelig, vi overanalyserer og tenker alt for mye. kjemper oss tomme alt for fort. Det er jo en livstilendring vi skal gjennom ikke en hurtislanking.

Men det er jo enklere sagt enn gjort, sliter selv med akkuratt det samme og finner alt så inni helsikens vanskelig og tungt at jeg bare vil avslutte alt og bare eksistere. Men så kommer det dager hvor jeg smaker på det å leve å blir satt i sving igjen.

 

Dette klarer du, og det blir kjekt å følge deg på veien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen

 

så bra at du har tatt første skrittet på en ny vei, og dette klarer du.

Tror det alltid er så jævlig vanskelig fordi vi lar det være vanskelig, vi overanalyserer og tenker alt for mye. kjemper oss tomme alt for fort. Det er jo en livstilendring vi skal gjennom ikke en hurtislanking.

Men det er jo enklere sagt enn gjort, sliter selv med akkuratt det samme og finner alt så inni helsikens vanskelig og tungt at jeg bare vil avslutte alt og bare eksistere. Men så kommer det dager hvor jeg smaker på det å leve å blir satt i sving igjen.

 

Dette klarer du, og det blir kjekt å følge deg på veien :)/>

 

Tusen takk for gode ord :)

 

Ja, hvem ville ikke vært i mål allerede i dag?! Men det er slik du skriver, dette er en livsstilsendring......ikke bare for meg, men hele familien vil nyte godt av det. Og i dag har jeg begynt de små første skrittene.

MYE ligger oppe i hodet, uten tvil. Jeg tror det er viktig med mental føde, like mye som mat og trim.

En god belønning kan være fotpleie, massasje, en god bok, høre på musikk, alenetid.....ikke alltid mat ;)

 

Og det å sette seg MÅL.....de små målene kort tid frem i tid og de mer langsiktige, gjerne over år.

 

Du er mer enn hjertelig velkommen til å følge meg på min vei....trenger all den støtten jeg kan få:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletrilletrillet

Tusen takk for gode ord :)/>

 

Ja, hvem ville ikke vært i mål allerede i dag?! Men det er slik du skriver, dette er en livsstilsendring......ikke bare for meg, men hele familien vil nyte godt av det. Og i dag har jeg begynt de små første skrittene.

MYE ligger oppe i hodet, uten tvil. Jeg tror det er viktig med mental føde, like mye som mat og trim.

En god belønning kan være fotpleie, massasje, en god bok, høre på musikk, alenetid.....ikke alltid mat ;)/>

 

Og det å sette seg MÅL.....de små målene kort tid frem i tid og de mer langsiktige, gjerne over år.

 

Du er mer enn hjertelig velkommen til å følge meg på min vei....trenger all den støtten jeg kan få:-)

 

Jeg vil gjerne følge deg på din vei, Veldig greit å ha noen å dele med, blir litt mer "tvungen" til å prestere.

Alenetid er en veldig god belønning, hehe! Bler så fort veldig mye mas og tjas i hverdagen!

Jeg har som hovedbelønning å unne meg den mest sexy kjolen jeg finner, gå ut på byn å bare høre alle slags komplimanger :D Det blir nok en stund til med tanke på 36 kilo igjen, men jeg gleder meg. Hehe.

 

Jeg har jo allerede prøvd vektreduksjon engang, men det gikk på igjen etterpå, pluss 10 kilo. så nå veier jeg det meste jeg noengang har veid. Kjenner jeg skammer meg over at jeg ikke så at 25 kilo kom på!

Hvorfor er det enklere å se veknedgang enn vektoppgang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal vi i bassenget, ungene og jeg.

Har utsatt det, men nu bare må jeg hoppe i det. Føler meg ikke bra i badedrakt i det hele tatt....veien fra garderoben, i dusjen og til jeg kommer uti vannet føles som en evighet. ALLE ser og tenker nok sitt, tenker jeg!!! Men alt kan ikke settes på vent...til en dag jeg føler meg komfortabel nok til å vise meg i badedrakt.

Det er nu jeg lever. Og ungene er det mest dyrebare jeg har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen hit!

 

Jeg vet ikke hva blodtrykket mitt er, men i vekt ligger vi ca helt likt.

Og jeg kjenner meg sånn igjen i det du skriver, dine tanker er like mine tanker, fordommer og komplekser.

 

Jeg har bestemt meg for en ting, og tro meg: jeg er ingen standhaftig person så jeg vipper og faller om og om igjen, MEN - gutten min der på meg som den beste mammaen ever, den flotteste og fineste i verden. Dét er jeg for ham. Og det må jeg ta innover meg! Å tenke på når jeg føler meg som en strandet hval i badedrakt.

 

Jeg synes du er tøff! Vi er alle tøffe som går "i krig" med kiloene!

Masse lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen hit!

 

Jeg vet ikke hva blodtrykket mitt er, men i vekt ligger vi ca helt likt.

Og jeg kjenner meg sånn igjen i det du skriver, dine tanker er like mine tanker, fordommer og komplekser.

 

Jeg har bestemt meg for en ting, og tro meg: jeg er ingen standhaftig person så jeg vipper og faller om og om igjen, MEN - gutten min der på meg som den beste mammaen ever, den flotteste og fineste i verden. Dét er jeg for ham. Og det må jeg ta innover meg! Å tenke på når jeg føler meg som en strandet hval i badedrakt.

 

Jeg synes du er tøff! Vi er alle tøffe som går "i krig" med kiloene!

Masse lykke til!!!

 

Heisann Zizzy!

1000 takk for varm velkomst og gode ord :)

Å gå ned i vekt for meg er en enorm helsegevinst. Jeg er skuffet og sint på meg selv for at jeg har latt det gå så langt....diabetes type 2 og høyt blodtrykk. Jeg trodde alt skulle bli så mye enklere nå, at dette skulle være drivkraften for å gå ned i vekt....men neida, årene de går og jeg tar ikke fatt i egen helse.

Føler at jeg svikter ungene mine og familien forøvrig.....!!!!

Men nu har reisen begynt og jeg er stolt over det.

 

Vi var 2 t 15 min i bassenget....herlige tid, vi gikk nesten i oppløsning. Og det var ikke så mye folk, så alt i alt gikk det fint i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StinePetrine

Heihei!

 

Det er nok ikke noe eksakt svar på hvorfor det er så vanskelig å gå ned i vekt, eller desto verre, å holde vekten! Jeg driver for tiden og funderer på hvorfor jeg har blitt så overvektig som jeg har blitt, vet faktisk ikke om jeg klarer å finne ut av det på egenhånd. Det er et vanskelig spørsmål, som jeg tror bør besvares for å få til en sunn vektgang når man skal ned så mye som vi skal. Hvis ikke vil muligens vanene bli vanskelige å vende, især dersom vi ikke vet hvorfor vi gjør som vi gjør.

 

Jeg er 24 år, og jeg har nettopp begynt på kurs nummer to. Jeg har tidligere gått flere kurs, vekten gikk fra 111,2-77,8. Jeg synes det var helt himmelsk, men klarte ikke nå målet mitt på 68 kg, og sprakk skikkelig. Det gikk så og si rett opp igjen. Da jeg startet på første kurset nå på nyåret veide jeg 132,5. Ikke bare har jeg gått opp alle kiloene jeg gikk ned, men jeg hadde lagt på meg hele 20 kg mer. Dette har skjedd på kun 3-4 år. Det er virkelig skremmende. Men nå, etter å ha kommet tilbake til gode rutiner er jeg nå nede i 119,5 kg. Det er 13 kilo tapt siden 8.januar i år, det er jeg fornøyd med! Sånn, det var litt om meg. Blir spennende å følge deg her inne =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det 3 timers tur med verdens beste boxergutt<3 Ble god og svett, måtte stoppe noen ganger for å få pusten igjen. Nyydelig vårvær i Bergen, kaldt om natta og deilig sol om dagen.

 

I dag har det blitt vel 1 times tur med hund og bestemorgutten i vogna, sammen med ei venninne og hennes hund. God og svett:-)

 

Har spist sjokolade i dag....gremmes, men i det stedet for å synke helt ned i grusen og tenke at da er løpet kjørt, spise enda mer snop og vente med en ny start til neste mandag, fortsetter jeg den gode trenden som jeg tross alt er i:-)

 

Har vært på vekta, ingen nedgang.....burde kun gjøre det på mandager!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...