Melis90 Skrevet Mars 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2013 Har det forholdsvis travelt i hverdagen og liker å kunne ta noe enkelt ut av fryseren. har derfor begynt å lage stort og fryse ned, kommer til å legge ut oppskriftene mine etterhver som jeg lager, alle kommer til å inneholde masse grønsaker og ha forholdsvis lavt kalori innhold. kom gjerne med deres egne! :D/> Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melis90 Skrevet Mars 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2013 gryte som passer fint med pasta: 4 stk løk 2 stk blomkål 1 stk brokkoli 1,5 kg gulrot 400 g sjampinjong 1,2 l lettmelk 6 ss hvetemel 1,2 l kjøttbuljong ferdig blandet 700 g indrefilet av svin 500 g bacon Trenger en stor gryte ( min 10 l) - Kjør løk og stangen til brokkolien og 1/3 del av blomkålen i blenderen - bland det med buljongen, la det stå å små koke - hakk resten av grønsakene og soppen. - Strimle svinefileten og baconet - tilsett kjøttet og deler av melken - lag jevning av deler av melken og hvetemelet - la det tykne ( ganske tykt, for grønskene gir fra seg en del vann) - smak til med krydder (basilikum, oregano, gressløk, salt og pepper). jeg fryste ned i porsjons pakker, og oppskriften gav meg 17 porsjoner. Så er det bare å ta ut av frysen og lage litt pasta til:) næringsinnhold pr 100g: Kcal: 55 grønsaker: 55g melk: 11g Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Fru Fryd Skrevet Mars 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2013 Stekte du kjøttet eller ble det bare kokt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå