Gå til innhold

Festmeny


Gjest Fru Fryd
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Fru Fryd

Hei!

Vi skal ha gjester. Vi blir 8 voksne til en bedre middag. Dette er mennesker som virkelig kan lage mat, som er glade i mat og god vin.

Jeg sliter litt med å finne retter som passer både årstiden, smaker godt og ser presentabelt ut på tallerkenen, og som samtidig ikke båser av en dagsrasjon i kcal.

Har dere noen tips til forrett, hovedrett og dessert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snupidupi

Ikke så god på treretters. Men ville servert reinsdyrsteik til hovedrett. Magert godt kjøtt. Servert med masse grønnsaker, kokte eller ovnsstekte poteter og en mager skysaus laget av kraften :D

 

Til dessert ville jeg godt for varme skogsbær og vaniljeis (da kan du bruke lettis til deg selv ;))

 

Om det passer årstiden vet jeg ikke, spiser reinsdyrsteik året rundt iallefall ;)

 

Forretter er jeg ikke så god på :P

 

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg skal selv stå for treretters middag neste lørdag. Nå er det jo absolutt tid for lam og jeg synes lammeskank er utrolig godt.

Min meny blir slik:

 

Forrett: Soppsuppe. Jeg bruker sopp fra fryseren, men tørket sopp fungerer også bra. Bruker melk og matfløte for å få en fyldig smak. Litt kalorier er det jo, men serverer den i små skåler så blir ikke veldig mange kalorier uansett.

 

Hovedrett: Lammeskank med blomkålpure og rotgrønsaker.

 

Dessert: Hjemmelaget appelsinsorbet som jeg pynter med friske bringebær. Ikke sesong for bringebær, men selges friske på de fleste matbutikker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...