Gå til innhold

Ned 5 kg til 1.juni


Gjest margaritha
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest margaritha

Vinterkiloene har sneket seg på, og kroppen min har kommet tilbake til den ufrivillige trivselsvekta på rundt 85 kg (eksakt tall kommer i morgen). Jeg var veldig flink i fjor og kom meg ned til 80 kg til sommeren, og holdt meg der frem til senhøsten. Men så kom siste innspurt på 6 års studier + ny jobb og mye stress og dermed også kiloene tilbake. Heldigvis har jeg ikke kommet opp til 89 som var startvekten min januar 2012. Men nå er jeg klar for å ta i et nytt tak, og tilbake til 80 kg hvor jeg følte meg fresh og fin i fjor.

 

Litt om meg:

27 år, 174 høy, bor i Oslo, singel og i fast jobb.

 

Er du med på 5 kg til 1.juni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vagablond

Okei, da går startskuddet.

 

Startvekt: 85,7...

Første delmål: 84 kg 1.april (litt ambisiøst ja, men trenger en kickstart! :)/> )

 

Hei M!

 

Jeg er med.

Bikket 70kg idag, men har en trivselsvekt på 61-62 kilo. 5 kilo frem til juni er mulig!

Let`s do it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vagablond

Hei M!

 

Jeg er med.

Bikket 70kg idag, men har en trivselsvekt på 61-62 kilo. 5 kilo frem til juni er mulig!

Let`s do it!

 

Hvordan får jeg den målestokken som du har nederst på siden- den som viser fremgang? (er ny i forumet her..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nyfrisk

Jeg kaster meg på - med skrekkblandet fryd... 5 kg til 1. juni. Måler meg eksakt i dag etter jobb, men tror nok jeg er kommet meg til 66-67 kg, kjennes sånn rundt bh?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Så bra at dere blir med nyfrisk og Vagablond! Fortell gjerne litt om dere selv! Hvilke dager har dere veiedag? :)

 

I dag har jeg kommet opp i 1641 kcal (skal i utg.pkt ha 1600 men prøver litt mindre for å få en litt raskere start), men hadde godt under i går.

 

Har vært flink med treninga, så er fastere i fisken enn på ei stund, men vekta er på sitt høyeste på over ett år.. Ikke bra. Jeg må jo da gå ned 5,7 kg for å komme meg til 80 kg til 1. juni, men som du sier Vagablond, 5 kg til 1. juni er absolutt mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Hvordan får jeg den målestokken som du har nederst på siden- den som viser fremgang? (er ny i forumet her..)

 

Hvis du trykker på den målestokken så kommer du til en side. Der kan du registrere opplysningene dine. Deretter får du en url-link som du kan legge inn på "Min profil" ved å trykke på endre profil og rediger signatur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Litt spent på morgendagen, har hatt en ganske uforutsigbar uke uten muligheter til å planlegge måltidene. Men har fått lurt inn en del trening, så håper på litt nedgang iallfall. Så blir det bypåske med jobb og trening, så slipper heldigvis å gå på den største påskesmellen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

85,0 kg. -0,7 siden sist mandag :) Da skal jeg faktisk prøve på en hel kg på en uke. Det kan gå hvis jeg er superstreng med meg selv denne uka. Og det kan jeg klare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Jeg haaar så lyst å dra på butikken og kjøpe meg masse smågodt på salg! Hodet mitt sier nå: Det er jo påske - Det hjelper ikke at det er påske, kalorier er kalorier - Det er jo påske - Det hjelper ikke at det er påske - Det er jo påske. (Selv om det ikke er helt påske enda..) Flere enn meg som sliter med å stå i mot påskegodtet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Sneik meg på vekta i dag, den viste 84,1 kg! Men var en bytur i går som gjorde at jeg sikkert hadde litt lite vann i kroppen i morgest. Men merket også at den ene buksa mi ikke sitter like stramt. Det er bra, Kanskje jeg bare har 4,1 kg igjen til juni. Vi får se i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kan jeg få bli med her? 5 kg ned til 1.6 høres ut som et veldig bra mål for meg! (i hvertfall 4!)

Og høres ut som at du er godti gang allerede, Margaritha, kanskje det kan smitte over på meg..? :-)

 

Om meg: 31 år, fast jobb, gift, et barn, 75 kg og 164 cm.

Planlegger å prøve på barn nr 2 nå veldig snart, så hadde jo vært supert å gå ned litt før det-for øyeblikket veier jeg nesten det samme som da jeg var høygravid sist.

 

I motsetning til dere andre, har jeg hatt en dårlig påske sånn rent godtemessig, så nå er det på tide med en ny start!

 

Lykke til, jeg blir med og veier meg på mandager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Selvfølgelig kan du bli med Labbis! Jo flere jo bedre :) 4 kg til 1. juni skal vi klare!

 

Jaja, du hadde en smell i påska, men det er over nå, og det er både mandag og 1.april, så det finnes vel ikke en bedre dag å starte på :)

 

Jeg ble veldig glad da jeg gikk på vekta i dag, for jeg veide det samme som i går, 84,1 kg. Dvs at jeg nesten klarte målet mitt på 84 kg til 1. april (et mål jeg egentlig trodde var uoppnåelig, da jeg sjelden går ned mer enn 0,5 i uka). Dvs. jeg har gått ned 1,6 kg på to uker! Er veldig fornøyd med det, men vet jo også at det bare vil gå saktere og saktere. Men mål for neste mandag er da 83,5 kg. Altså -0,6 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da rapporterer jeg inn startvekt på nøyaktig 75 kg. Tenker jeg skal prøve å rapportere inn trrening også, men kalorier er jeg ikke god på å telle. Prøver å bruke sunn fornuft bare, får grave den frem igjen!

 

Jeg har sånn morgenabbonement på senter, så det varierer veldig med jobbturnusen hvor mye jeg får trent, men nå blir det jo snart varmt nok til å jogge etter at småen har lagt seg. Målet er å trene 3 ganger i uka.

 

Ha en fin uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Kan jeg også hive meg med? 5 kg før 1. juni er akkurat det jeg trenger.

 

Om meg: 29 år, 168 cm - usikker på vekt, må komme meg til en vekt og få veid meg. . men tenker ca 5 kg fra trivselsvekta :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HelleDudena

Jeg vil også være med :)/>

 

Vet ikke nøyaktig vekt nå, veide 67 kg i fjor sommer, bikket 72 kg etter jul og er redde det er minst 5 kg til nå :blink:/>

 

Begynner på kurs i morgen, og er klar for å klare 5 kg til juni!!

 

Nøyaktig vekt kommer i morgen,grualt å skulle på vekta igjen.... Litt for mange kose med kjæresten kilo som har kommet på dessverre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne være med :)/>

 

jeg har noen gravid kilo jeg vil ha bort. Målet mitt er å komme ned til 60 kg innen 1. juni.

 

Men det er så vanskelig! Nå i sted f.eks. Jeg spiste en sunn lunsj. Og etterpå trykte jeg i meg en haug med chilinøtter :(/> Er så deppa nå. Får gå en lang tur senere i dag.

 

Hvordan har dere tenkt å gå ned 5 kg? Kan dere gi meg noen gode råd og tips? Kiloene mine sitter bom fast, uten at jeg har prøvd så veldig hardt å bli kvitt de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker å ha onsdag eller torsdag som veiedag. Når veier dere dere? Men kommer sikkert til å veie meg hver dag uansett :rolleyes:/>

Lykke til, våryr! Har omtrent samme mål som deg og omtrent til samme tid. Har bestemt meg til en veiedag på lørdag - men veier meg hver dag allikevel. Milepælene henger på badet til "granskning" hvor veiedagene allerede er notert og oppnådde resultater skal noteres hver lørdag. Hadde dette systemet i fjor og det hjalp meg ned 17 kg på litt under 17 uker. det gikk overraskende lett.

Masse masse lykke til! Vi klarer dette !!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, våryr! Har omtrent samme mål som deg og omtrent til samme tid. Har bestemt meg til en veiedag på lørdag - men veier meg hver dag allikevel. Milepælene henger på badet til "granskning" hvor veiedagene allerede er notert og oppnådde resultater skal noteres hver lørdag. Hadde dette systemet i fjor og det hjalp meg ned 17 kg på litt under 17 uker. det gikk overraskende lett.

Masse masse lykke til! Vi klarer dette !!! :)/>

 

Ja vi skal det :) Har selv gått ned rundt 15-20 kg en gang tidligere. Og da merka jeg at det er en gradvis endring som skjer. Man blir etterhvert mer opptatt av hva man spiser. Og tenker ikke på alt man har lyst på. Og sprekkene ble færre. I hvertfall skjedde det med meg.

 

Men jeg må si at jeg syns disse fem "pyntekiloene" er vanskelig. Det er litt lettere å bli motivert når man har 10-20 kg for mye...

 

Jeg spiste litt firkløver i dag. Over 300 kcal for 65g!!!!!!!!! :o Nå har jeg lært...Men hvor lenge den lærdommen varer gjenstår å se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henny45

Hei, jeg vil også gjerne være med på å nå dette målet. Har registrert maten de siste dagene og har fått en litt annen forståelse av kaloriinntaket. Så med høy bevissthet rundt dette og ikke så mange utskeielser håper jeg å klare 5 kg jeg også før 1 juni.

 

Veier 78 i i dag. Vil ha veiedag på onsdager

 

Henny 45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest margaritha

Så gøy at flere blir med på å nå -5 kg til 1. juni. Jeg har vært bortreist den siste uka, og det har blitt mye god mat og for lite trening. Kom hjem i dag, så har ikke fått veid meg. Vurderer å vente helt til mandag da jeg er helt sikker på at jeg har gått opp siden sist. Så blir det full skjerpings igjen nå. Synes alltid det er så vanskelig de dagene som er annerledes enn rutinene. Håper det har gått bedre med dere den siste uka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, her har det gått helt krisedårlig... Men jeg prøver å henge med i tråden litt til, kan jo ikke gi opp så lett :-)

 

Vekta viste 75,3, så jeg starter med oppgang. Jeg har så utrolig lett for å impulskjøpe usunne ting, og så spise altfor mye av det. Har vurdert å bare la visa-kortet ligge hjemme for å unngå dette, men det blir jo liksom litt ekstremt det også. Noen som har motivasjonstips?

 

Stå på videre, folkens! Ha en fin uke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Har ikke gått ned stort siste dagene, men har for første gang klart å registrere all mat jeg spiser på kostregisteret. Synes det hjelper meg veldig nå til å holde kontroll og fokus. Var og trente i går både styrke og kondis, 30 min. småjogging, trener sammen med fire andre damer.

 

I morgen skal jeg trene igjen , spinning og styrketrening. Satser på at helga blir uten sprekker. Tar nok oen glass vin. Drar til Helsinki på søndag tilbake tirsdag, blir en utfordring å ikke spise for usunt.

 

Henny45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei=) Fint å lese det dere skriver. Kjenner meg igjen. Jeg skal også ned 5 kg til 1. juni. Eller, det vet jeg jo ikke for det kan jo hende at de kiloene som skal bort blir "forvandlet" til muskler ;)

 

Jeg er 26 år, fast jobb, ett barn (3 år), trener fekting to ganger i uka og trener en gang i uka på treningssenter. Er ellers veldig aktiv men er svak for rødvin, øl og sjokolade... og bakverk...

Min søte, snille samboer er svært slank og har skyhøy forbrenning. Han elsker baking og matlaging og er av den typen som synes at smør, fløte og sukker er et must for at maten skal smake godt... Det oppstår mao alltid konflikter rundt middagstider. I tillegg så er det han som har ansvar for handlingen (jeg rekker ikke) og jeg må krangle meg til "riktig" type ost, syltetøy, melk mm. Han ser ikke poenget og er vel fornøyd med meg som jeg er. hehe.

 

Jeg anntar at jeg veier 70kg. Skal prøve å finne et sted å veie meg snart. 177cm høy.

 

Ønsker meg egentlig bare en lett følelse i kroppen og at klærne mine skal sitte pent på kroppen.

 

Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...