Gå til innhold

Just do it


Gjest Vagablond
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Vagablond

Hei alle sammen som er i samme båt som meg.

 

Er du også litt av og litt på?

En dag så har du DEN motivasjonen, og neste dag så er den glemt?

Tidsklemma, livssituasjonen, jobben, motivasjonen, dørstokkmila.. Det er alltid en faktor som er til hinder?

 

Her kommer min søknad til deg:

 

Jeg er ei helt normal jente på 28 år, bosatt på Østlandet. Jeg har alltid vært aktiv og har tidligere løpt halvmaraton-distanser som søndagstrening og klatret høye fjell rundt omkring i verden. Jeg har spilt mye golf og har vært skiinstruktør. Jeg har danset aktivt i mange år og stått på scenen ved flere anledninger.

 

Men nå så sier jeg alltid "har vært og har gjort" istedet for "er eller skal". Hva har skjedd?

Har lufta gått ut av meg?

 

Tidlig 2010 startet det som skulle vise seg å bli en langvarig familiekrise. Jeg ble fortvilet og usikker og til og med diagnostisert som deprimert.

Fremtiden ble plutselig dyster. Jeg la på meg noen kilo, men tenkte ikke stort over dette. Jeg hadde større problemer. Jeg tenkte at "pytt pytt, så lenge jeg stiller opp for familien, så ordner det med kiloene seg etterhvert." Det har det ikke gjort. De har satt seg fast virker det som.

 

Jeg traff samboeren min i 2011, han har vært og er en god støtte. Vi er (uheldigvis) en meget god match når det kommer til felles interesse for mat og vin. Det har blitt mye av dette det siste året. Og nå koser vi oss både torsdager og fredager og lørdager..

 

I 2011 begynte jeg i ny jobb hvor jeg nå har vært i ett år. Og jeg sitter stille; 8-10 timer om dagen. Jeg pendler 1 time hver vei - og er ved slutten av dagen heeeeelt utmattet. Jeg har akkurat nok energi til å lage middag, spise den, koble av hjernen med dårlig TV før jeg hopper i seng. Så ringer vekkerklokken og det er på`n igjen.. Hjelpes. Hva er det jeg gjør med meg selv? Hvor ble "jeg" av?

 

Jeg vil ikke klage - jobben har gitt meg råd til å kjøpe egen bil og vi sparer nå til hus.

Jeg skulle bare så gjerne hatt i pose og sekk: Penger OG fritid OG helse!

 

Jeg vil ned i vekt - men med en vektreduksjon på 8-10 kilo, ønsker jeg meg også andre endringer.

 

Er du i en oppbruddsfase?

Vurderer du en "ny start"?

 

Skal vi gjøre det sammen? Det hadde gledet og motivert meg STORT om akkurat DU ble med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei kjære deg!

 

åhhh...mye jeg måtte nikke vedkjennende til her :-)

 

Har ikke så mye tid nå, men ville bare si at vi er flere i samme båt her. Så fint at du har fått deg en kjæreste som passer på deg, godt å være to når livets realiteter rusker i deg! Jeg også oppdaget det for noen år siden, at verden ikke bare er enkel, selv om jeg skulle ønske det! Men selv om det er en klisjesetning, så blir man sterk av sånt, og bare fortsett å se det positive som er, din egen verden kan være full av glede og positivitet selv om det skjer deprimerende saker både nært og fjernt. Kjenner ikke din historie så kan hende jeg skyter pila helt feil ut nå :rolleyes:

 

Kjæreste, mat og vin, jo takk du, der er du heller ikke alene. Og det synes jeg jo det bør være. Men - tre dager i uka (kanskje fire også eller??) blir mye over langen ja. Prøv dere med kosemiddager med oppskifter her inne, mye som kan anbefales!! Også er det mye som kan lages uten de helfete produktene..

 

Må stikke.. Men har mer på hjertet.. Vi snakkes sikkert mer her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest Oppogned78

Hei!

 

Jeg blir gjerne med deg på den nye starten! Jeg har holdt meg stabil på ca 67 kg i flere år, men grunnet sykdom og "synes synd på meg selv-bør vel kunne stappe i meg alt jeg vil" har jeg sakte men sikkert økt til 75,5 kg. De vil jeg veldig gjerne ned, både for helsen og for psyken! Jeg skal på ferie i juni, så vil gjerne være tilbake til "normalen" før det.

 

Jeg har de siste ukene trent hver dag og skal fortsette med det (kun 30 min rolig trening foreløpig hver dag), og så skal jeg ligge på ca 1300 kcal hver dag. Hvis jeg må rapportere vekten her, så håper jeg at jeg klarer og skjerpe meg!

 

Jeg tenkte og veie meg hver mandag fremover.

 

Masse lykke til, og håper du også kommer tilbake til gamle takter!

 

Startvekt: 75,5

Målvakt: 67,0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hei,

Jeg kjenner meg godt igjen - ikke helt samme forhistorie, men uforutsette hendelser i livet som gjør at ting ikke blir som før.

 

For min det startet prosessen i august 2010, jeg gikk ned 13 kg på 5 måneder og var på matchvekt lenge! Så ble jeg syk og det holdt en stund til, men da jeg ikke fikk trent lenger gikk det sakte, men sikkert oppover igjen. Så nå har jeg gått opp 7 av kiloene igjen og skal ned 6 av dem. Da skal jeg være fornøyd - skal ligge et sted mellom 65 og 66,5 når jeg er ferdig igjen.

 

Så jeg følger gjerne med! Jeg har en nystartet tråd som heter Back on track

 

Ha en finfin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...