Gå til innhold

De siste små kiloene...Men ingen motivasjon!


Anbefalte innlegg

Har gått på Grete Roede, og gått ned ca 10kg, og er superfornøyd! Men i det siste har det blitt noe reising og i tillegg til jula så dermed har noen kg kommet krypende tilbake.. Nå vil jeg gjerne fjerne de siste kg-ene, og har begynt å jobbe med saken, men sliter med motivasjon til å få tilbake de gode gamle rutinene!

 

Jeg er student, og får eksamen utlevert i morgen, så det blir mye sitting og lite bevegelse, slik at om jeg ikke tar hensyn til kaloriene nå, så tror jeg det kommer til å gå virkelig galt!

 

Veier ca. 61 kg nå som ikke er så mye og jeg har ikke klagerett egentlig, hehe, men nå som jeg har gått ned 10 kg så er jeg så nært drømmekroppen at jeg vil virkelig bare ta en siste innspurt og bli skikkelig fornøyd med meg selv!

 

Så, per i dag: 61kg og 163cm høy :)

 

Er det noen som har noen gode motivasjonstips, og som vil følge meg de siste vanskelige kiloene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinnsbolla

Hei på deg!

 

Alle har litt klagerett vet du ;) Jeg er 160 høy og har 2 kilo igjen til mål, 58 kg. Selv om man har bare et par kilo igjen til mål, og ser både "drømmekropp" og mål rett foran seg, så vet jeg alt om hvordan det føles å ikke være helt der enda, og ikke minst så er det utrolig hvor seige de siste kiloene er :blink: Man vil jo gjerne løpe OVER målstreken, ikke bare se den, før man begynner å jobbe med å stabilisere vekten.

 

Vi som er såpass lave merker godt 10 kilo ekstra, så det er bra du tar tak i saken nå, og ikke glem den jobben du allerede har gjort, du kan jo dette :D

 

Mye stillesitting kan være en utfordring, særlig hvis man begynner å "snackse" mens man sitter. Men uansett så er det viktigste at du ikke snackser, det er det du putter i munnen som nå avgjør om du går opp 2 kilo eller ned 2 kilo! Det å sitte stille er egentlig ikke så farlig, det går an å slanke seg selv om man er skadet eller ikke får trent. Og, selv om du studerer og sitter mye stille, så trenger du pauser, hodet får det mye bedre foran skjermen hvis du tar deg en 20 min powerwalk eller om du får tid til en joggetur er jo det det beste. Eller du kan ha regel om at foran pc en er det NULL mat eller småspising. I det minste bare frukt eller knaskegrønnsaker, ikke noe sjokkis eller sånt. Vet det er mange som tyr til nøtter og rosiner når man studerer, og det kan være greit det innimellom, men hvis du skal ned de siste kiloene så tror jeg det er lurt å styre unna de store nevene med dette mens du sitter stille. Det er jo sunt, men mye kalorier er det også.

 

Jeg også trenger litt ekstra motivasjon nå, og jeg kjenner at det hjalp å lese HM katalogen og se alle vår/sommerklærne. Jeg tenkte at det kunne være fint å leke i hagen med dattera mi i den fine kjolen på side - ja ja nå tuller jeg litt, men du skjønner..

Jeg tror vi bare må gjøre det samme begge to - Bestemme oss!

Lykke til B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, du har så rett! 10 kg merkes godt, og det hadde vært så utrolig godt å bli kvitt de siste kg-ene nå altså! Vi er så nære! :)/>/> Veide meg i dag og i likhet med deg veier jeg også 60 kg nå. Så nå er det like før vi tipper ned på 50-tallet! :D/>/>

 

Fikk en liten åpenbaring i går, og ny motivasjon! Har started på noe som heter "30 days of shred" som visst nok skal være helt fantastisk. Er et treningsopplegg pr DVD, noe som jeg aaaaaaaldri har hatt tro på men jeg undersøkte litt på nettet og opplegget har fått utelukkende god kritikk! Man opparbeider muskler så kg-ene går nok ikke ned, men cm skal visst nok forsvinne. Skal få kjæresten min til å hjelpe meg å ta mål i dag, så får vi se om det hjelper! Dette er nok løsningen på min sitte-stille problematikk! :D/>/> Tar kun 30min per dag, så det skal nok til og med jeg få til tenker jeg! :D/>/> Kanskje dette kunne være noe for deg? :)/>/> Egentlig skal man visst kjøpe DVD-en, men jeg fant alt på youtube...

 

Nå må vi stå på! Er ikke mye igjen altså! Det hjalp skikkelig å lese det som du skrev! Ble litt motivert igjen! Tusen takk! :D/>/> Når har du veiedag? :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...