Gå til innhold

Tregt ned i vekt


Gjest ceckaa
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat fått en nydelig sønn for 10 uker siden. Jeg la på meg 16 kilo i svangerskapet men med mye aktivitet i hverdagen som gravid, har jeg allerede forkastet disse kiloene.

 

Nå er det veien videre: jeg er fortsatt i overkant av 100 kilo og er 176 cm, noe som gjør meg overvektig. mitt mål er å gå ned 30 kilo, men trenger hjelp og motivasjon til dette. Har de siste tre ukene gått den 2,5 kilo og føler dette er veldig tregt i forhold til hvor mye jeg sykler og går turer. jeg spinner 3-4 ganger i uken hjemme og går tur hver dag med hunden.

 

noen som har noen gode motivasjonsråd? jeg er jo en av dem som ønsker å se resultater bare jeg tenker på å gå ned i vekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat fått en nydelig sønn for 10 uker siden. Jeg la på meg 16 kilo i svangerskapet men med mye aktivitet i hverdagen som gravid, har jeg allerede forkastet disse kiloene.

 

Nå er det veien videre: jeg er fortsatt i overkant av 100 kilo og er 176 cm, noe som gjør meg overvektig. mitt mål er å gå ned 30 kilo, men trenger hjelp og motivasjon til dette. Har de siste tre ukene gått den 2,5 kilo og føler dette er veldig tregt i forhold til hvor mye jeg sykler og går turer. jeg spinner 3-4 ganger i uken hjemme og går tur hver dag med hunden.

 

noen som har noen gode motivasjonsråd? jeg er jo en av dem som ønsker å se resultater bare jeg tenker på å gå ned i vekt:)

 

 

Heisann!

Er i samme situasjon selv. Gikk opp 20 kg under svangerskapet, og har gått ned disse og et par kg til. Nå vil jeg ned til 65. Merker at vekten går sakte ned. Kan det være at vi kanskje ikke måler maten nøye nok når det har bare gått noen få uker??? Eller at vi spiser for lite eller for mye? Hvordan er din kostholdsscore? Er det noe som går igjen hos deg? Hos meg er det for lite fett som hele tiden går igjen.. Kanskje jeg spiser litt for lite..? Merker ofte at jeg er litt småsulten, men vil ikke spise mer fordi jeg er redd jeg i hvertfall ikke går ned i vekt da.. Jeg driver også med spinning og går en del på ski. Har du regnet ut din meny og forsøkt ulike kriterier i forhold til aktivitetsnivå. Viktig at man ikke undervurderer seg selv kanskje?? Har du en kursleder du kan konferere med?

 

Nå er det påske og da er det jo en del fristelser. Jeg har tenkt å være litt streng med meg selv nå fram til sommeren og tenke at jeg heller da kan skeie mer ut med mat og drikke.. Da har jeg tross alt nådd målet mitt, og da er det bare å ta en ekstra treningsøkt når man har spist litt for mye.. Sånn kan man jo ikke gjøre når man vil NED i vekt.. Da må man helst være streng med seg selv mesteparten av tiden, dessverre... Eller hva tror du?

 

Lykke til:) :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...