Gå til innhold

2 spørsmål ang matregistrering


Gjest MissC83
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest MissC83

Hei!

 

Jeg har 2 spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med :)

 

1. Jeg ønsket å registrere og få digital tilbakemelding på en Roede-karboredusert meny. Da jeg prøvde å legge inn mat økte karbosøylen jo mer karbo jeg tok vekk fra kostholdet, samtidig som den sank da jeg la til karbo. Som en test prøvde jeg å se hva som skjedde om jeg satt opp 300 gram brød. Da sank plutselig karbosøylen fra 62% til 47% eller noe sånt. Mens da jeg satt inn 60 gram brød isteden gikk den opp igjen. Noen med samme erfaring og vet hvordan det ordnes så den virker?

 

2. Jeg har noen hjemmelagede kyllinggryte-oppskrifter som bla inneholder kokosmelk, kyllingfilet, chili, grønnsaker, div oljer, gresskarkjerner osv. Lurer på hvordan jeg skal registrere det? Jeg aner jo ikke hvor mye kalorier retten inneholder når jeg lager den fra bunn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

1. Det er nok fordi du samtidig fjerner mange kcal fra regnskapet, slik at de gjenstående karbokcal blir en større prosent at totalkcal. Dersom du bytter en brødskive med tilsvarene antall kcal med kjøtt eller egg eller noe med fett og proteiner, vil du se at søylen vi bli annerledes.

 

2. Du må da ta hver enkelt ingrediens og legge inn. Er oppskriften til 4 prosjoner, tar du 1/4 av totalen for hver ingrediens. f.eks 100g kokosmelk. Jeg har gjort det med en oppskrift vi bruker ofte, og lagret den som eget måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...