Gå til innhold

Står dønn stille!! Hjelp!


Gjest celestine
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest celestine

Hei

 

Jeg er splitter ny på forumet her, og meldte meg inn i håp om å kunne få litt hjelp.

 

Jeg er en jente på 24 år, som veide 108 kg for to år siden, idag veier jeg 91,5.(1,70m) Det siste halve året har jeg ikke gått opp eller ned et j**vla gram. Jeg mister snart motivasjonen. Og trenger hjelp. Jeg gikk på et Grete Roedekurs i september.

 

Den siste måneden har jeg også økt trening fra to ganger i uka til 4 ganger i uka. For å se om det hjalp noe. Jeg fikk også diagnosen søvnapne for et par uker siden, og fikk beskjed om å gå ned minst 7 kg til for å bli kvitt sykdommen. Nå må det bare skje noe snart. Vil også gå ned mer enn 7 kg.

 

Kan fortelle litt hvordan hverdag og uka mi ser ut, jeg er iallefall veldig opptatt av å spise normalt. Jeg hae rett å slett lagt om livsstilen det siste halve året.

 

Ukestrening:

Mandag: 8km rask gange + jogging

Tirsdag: Sirkeltrening (hard økt)

Onsdag: Fri

Torsdag: Core

Fredag: Fri

Lørdag: Spinn / Core

Søndag: Gjerne en søndagstur om været tillater det.

 

Dagsmenyen består av:

07:00: 2 grovbrød m. lettsmør og valgfri lettere pålegg

09:00: Yoplait vaniljeyoghurt

10:00: En frukt

11 - 12 : 2 grovbrød m. lettsmør og valgri lettere pålegg

13:30 : Frukt

15:00 : Frukt

17:30 : Middag - 100g (potet/grovpasta/fullkornris) og 150g (fisk/kjøtt) + masse salat eller grønnsaker.

20:00 : 1brødskive m pålegg / to speltlumper med 20g denja salatdressing / banan m.vaniljekesam.

 

 

Er det noe jeg må endre på her? Jeg får i meg ca 1500 kckal om dagen. Men det er vel viktig å ligge på litt høyere en minimalen for kalori inntak når man trener 4 ganger i uka? + at jeg går hjem fra jobb hver dag 20 min.

Håper noen snille sjeler kan hjelpe meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solvane

Hei,

Synes du er kjempeflink som har kommet så godt i gang med trening. Men det ser ut for meg som om du spiser alt for lite. Jeg prøvde å regne ut kaloribehovet ditt her og da finner jeg ut at du trenger over 1600 kcal ved hvile. Hvis du trener så mye som du sier, er kaloribehovet oppe i 2500 pr dag. Hvis jeg var deg, ville jeg i alle fall prøve å ligge på 1800 kcal pr dag. Hvis du synes det er vanskelig å få i deg nok mat, kan det lett fikses ved å spise noen nøtter eller avocado (sunt og godt) eller hva med å bytte ut magert pålegg med makrell eller annen fet fisk en gang i blant? Økologisk peanøttsmør er også en mulighet. Det er energirikt, og du får hjertepoeng når du registrerer det.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fru Fryd

Hva mener du med lettere pålegg?

sånn jeg ser det, kan det være at du får lite fett og lite proteiner i den kosten du beskriver. Mye frukt, gir raske karbohydrater som utløser insulin som igjen trigger fettlagring.

Jeg ville sett litt nøyere på sammensetningen i kosten like mye som antall kalorier.

Det sies at tilskudd av Omega 3 gjør at fettet slipper lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...