Gå til innhold

Noen som har prøvt Atkinssonsdietten?


Gjest toble

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen, er det noen som har prøvt denne dietten og evt vet hva det går ut på? jeg går fremdeles ned men nå går det så sakte så jeg har lyst til og prøve noe annet enn å veie maten. Har hørt om denne men vet ikke om den virker? Blir glad for all informasjon, spesielt hva man skal spise.

Jeg skal reise til tyrkia den 10 mai og helst ha tatt av mest mulig til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt meg en tur på biblioteket å lånt meg hans bøker. Jeg vet at hans kosthold er delt inn i faser; hvor man kun skal spise enkelte matvarer i den fasen. Dette må leses om selv:) Helt gratis er det også på bibloteket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har prøvd denne "kuren". Og var ikke fornøyd.Blir bare kvalmt å putte i seg alt fettet. Og abstinenser etter brød og poteter:)Gikk ned 2,5 kg de første 4-5 dagene. etter det gikk jeg ikke ned noe mer.venninnen min gikk ned 5 kg den første uka. I tillegg så ble jeg slapp og orket ikke trene. Holdt på i 2,5 uker før jeg gikk tilbake til GR. Det tar lengre tid, men føler meg bedre og har overskudd. Og i perioder går jeg faktisk ned i vekt uten alt for mye slit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå holdt på i to dager vil prøve og se hvordan det fungerer, planen er ikke og gå ned så mye men vil ha litt fortgang da jeg har lagt på meg etter jul. Hadde gått ned 17 kg til jul men har klart og gå opp 5 kg.Surt ja da jeg hade 10 kg igjenn og nå har jeg 15 kg .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne85

er delt opp i faser,første 14dagene skal du ikke spise brød,pastap.poteter++

kjøpte den pakka..men har ikke tenkt til å begynne...blir helt feil å kutte helt ut matvarer synes jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ThereseO

Jeg gikk en sånn lynkur fra Atkinson for noen år siden. Kuren gikk over 1 uke. Det er den samme kuren som brukes av noen sykehus før enkelte operasjoner, blant annet. Poenget der var at man skulle spise forskjellige ting de ulike dagene, og hvis man var sulten kunne man spise ubegrenset av en spesiell grønnsakssuppe ved siden av. De dagene jeg bare kunne spise bananer og sånt så var suppa god. Men mot slutten av uka var jeg så drittlei av å ikke kunne få spise det jeg ønsket, at det ble med den ene uka. Spise 3 svære biffer med masse smør en dag er liksom ikke helt det jeg ser på som ok slankemat. Aldri igjen. Jeg gikk ned 5 kilo den uka, men de gikk jo rett på igjen straks jeg spiste vanlig mat. Skal man bruke Atkinson så må man være forberedt på å bruke den over lengre tid, for kroppen ble ikke spesielt glad for å få vanlig mat igjen. Dessuten er vel 5 kilo litt i overkant av hva som er sunn vektnedgang.. Så nei takk til flere Atkinsonkurer. Jeg spiser heller variert og magert enn å kutte ut masse matvarer fordi de er fyfy i følge han. Jeg vil ikke kutte ut noe, jeg vil spise det jeg selv ønsker, og heller spise mindre av de tingene med høyt kcal-innhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trinew

Jeg har prøvd meg på den dietten, og jeg anbefaler detn ikke hvis du ikke er veldig motivert, standhaftig og tror du klarer deg på egg, bacon, smør og salat. Du må ævre beinhard med deg selv, og det er få plass til tabber. Jeg tror du kanskej bør prøve noen dager med en enkel kur, bare for å prøve deg. Kjøp masse egg og bacon, rent kjøtt og ekte smør og sett i gang. Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thilde

Jeg har lest mye om den (ikludert mye av det Atkins har skrevet selv), og tenkte ei stund på å prøve det. Men når jeg tenker over det virker det jo veldig unaturlig å nesten bare spise fett og kjøtt -- det ER tross alt mulig å gå ned i vekt på andre måter :)

 

Uansett lykke tli toble, håper det funker for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...