Gå til innhold

Vekt økning ved mer trening.


Gjest kapaa1968
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest kapaa1968

Jeg har nå tatt ut sykkelen og funnet en tur på ca. 2 mil som jeg sykkler x3 den første uka. (Tidligere har jeg gått tur på ca30 min 3-4 ganger hver uke )Fikk en vekt økning på 1 kg og ble fortvilet over dette. Er det flere med en slik opplevelse og kan noen evt. Komme med noe som kanskje forklarer dette.

  • Bra innlegg! 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå tatt ut sykkelen og funnet en tur på ca. 2 mil som jeg sykkler x3 den første uka. (Tidligere har jeg gått tur på ca30 min 3-4 ganger hver uke )Fikk en vekt økning på 1 kg og ble fortvilet over dette. Er det flere med en slik opplevelse og kan noen evt. Komme med noe som kanskje forklarer dette.

Kanskje du går på sparebluss? noe av det viktigst jeg har lært gjennom GR er å tilpasse matinntak etter aktivitet. Jeg har gjennom mange år hatt høy aktivitet, men i perioder noe mindre. Har opplevd at det er lett å spise for lite når aktiviteten øker. Det er vel det som er vanskelig; å tenke at man må spise mer? vi er jo så innprentet at man må spise mindre for å gå ned i vekt. Rekner med at du bruker ca 1 time på å sykle 2mil viss terrenget er variert og ikke helt flatt? Dvs at du får langt mer trimpoeng og kalori forbrenning enn bare med å gå? Har du tenkt på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PolarErMinVenn

Man går ikke i sparebluss etter bare en uke. Det kan godt hende at kroppen din har samlet mer vann i musklaturen etter syklingen enn den har gjort med bare å gå, fortvil ikke. Fortsett slik du har gjort, og hvis problemet vedvarer, ja da bør du vudere inntaket, er det for mye/for lite/ variert nok?

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...