Gå til innhold

Motivasjonsgruppe - Ned 40+ / UKE 9


b3tty

Anbefalte innlegg

Gjest mammacita

Jippi! Vi har fått snø! Vi har hatt snøklokker og hestehov, men nesten ikke snø i vinter, nå er den endelig kommet. Håper den blir liggende noen dager så får jeg prøvd å måkelitt snø vinter også. Den eneste formen for trim som jeg syns er litt OK!!

 

Har nå hatt sykkel økta mi og trent 20 minutter med styrketrening så nå er jeg sånn passe skjelven og trøtt. Har tatt utskrifr av et program som lå ett eller annet sted på disse sidene. Klarte ikke å utføre øvelsene helt som hun damen på bildene, men jeg prøvde og repeterte øvelsene riktig antall ganger. Det tok i det som skal bli magemuskler selv om bene ikke pekte helt rett opp mot taket. Kanskje det blir six pack på meg? Jeg bare tøyser, det får jeg aldri og skal jeg være helt erlig så har jeg heller aldri drømt om å få det.

 

Nok small talks, ha en fin dag og uke alle sammen! (Det beste med trimmen er den gode samvittigheten jeg får når jeg er ferdig!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært og svømt mine 1700 meter i dag også. Morsomt å se at man greier å svømme litt lenger for hver gang... HERLIG

 

Skeiet ut med en lasagne på restaurant på kvelden... men er vel tilgitt... *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp 100gr........for no dritt!!!

Jeg som hadde STORE planer om å klare 20kg på 1år. Ja ja fristen går ut 7 mars å det er 1,5kg igjen så det er ikke umuli..

Men vekten har ikke akkurat vært samarbeidsvilli i det siste :(

 

Men jeg gir ikke opp....:)

 

Lykke til alle sammen håper det går bedre med dere denne uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jamber

Hvor mange trimpoeng bør man ideelt sett ha i løpet av en uke? Er inne i min første uke som nytt og bedre menneske og trenger å plukke opp gode råd fra dere som er mer erfarne? Skal gå ned 39kg, over tid, og håper å finne motivasjon til det ved å følge med dere fra uke til uke. For oss østlendinger er det i hvert fall mange trimpoeng å hente i snømåking om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på plass i hjemmets lune rede etter ei uke på vinterferie. Jeg synes selv det har gått veldig bra, holdt meg unna utskeielser, fått trimma et par dager.

Handla klær og har allerede gått ned 4 størrelser i bukse !!! Det var bra hærlig.

Klippt av meg det lange håret mitt og fått meg en mer sveisen frisyre.

Vet ikke resultatet på vekt må vente ei uke til før det resultatet.

Men uansett I feel good.

I dag skal jeg ut å gå på ski. arti med litt annen trim enn å gå tur.

 

Lykke til resten av gjengen.

 

Forøvrig anbefaler jeg en bok som handler om overspising som heter Når mat blir en besettelse- Stopp overspisingen. Forfatter Ellen Anker Nilssen. Har lest den i vinterferien og fått ny innsikt i meg selv.

 

Lykke til videre alle sammen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange trimpoeng bør man ideelt sett ha i løpet av en uke? Er inne i min første uke som nytt og bedre menneske og trenger å plukke opp gode råd fra dere som er mer erfarne? Skal gå ned 39kg' date=' over tid, og håper å finne motivasjon til det ved å følge med dere fra uke til uke. For oss østlendinger er det i hvert fall mange trimpoeng å hente i snømåking om dagen.[/quote']

 

I forhold til anbefaling av trimpoeng bør en komme opp i 7 i løpet av uka.

Men har du vansker med å komme i gang med trimming start med små mål f.eks 10 - 15 minutter å gå ut fra huset blir 10 - 15 min tilbake som tilsammen blir 30 min og minst 1 trimpoeng. Får du til det først ett par ganger i uka så kan du være fornøyd med deg selv også kan du øke på etterhvert.

 

Lykket til med dine mål:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Velkommen til bake tirben. Det er helt utrolig hvordan du har gått ned i størrelser. Så deilig, ønsker d var meg.

 

Her på østlandet er d som nevnt før, utrolig guffent vær. Snøen står loddrett, og d laver ned, og jeg er livredd for å "gå på trynet". Har en venstreankel som både har hatt bein som jeg har hatt brist i, og x antall ganger m/ forstrekkte leddbånd. Derfor er d bare nødvendige ærender som gjøres til fots.

 

I tillegg har jeg gått til anskaffelse av garasje. Jeg så meg lei av å måtte måke 1/s meter snø av bilen hver morgen. D ble mer stress, enn jeg ønsket. Har holdt ut i tre vintere med uteplass til bilen, så nå er d nok.

 

Ble en huttrende tur ut for å hente poden i barnehagen, men thats it. Brygger på noe igjen, men holder stand. Rett ut på sofan i kveld. Er fortsatt motivert, men har innsett, at d kommer til å ta lengre tid enn jeg først hadde tenkt.

 

Men nå er i hvertfall humøret litt mer på topp, og dermed også motivasjonen. Har til og med greid å komme inn i rutinen med å skrive dagbok igjen fra i dag. D har jeg ikke greid de siste 3 ukene. Men d går i hvertfall nedover. I morgen er d moment of truth.

 

Har masse lekser/lesing om kveldene for tiden, så jeg har vel ikke akkurat vært den mest aktive. Men jeg følger med hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Jeg har også veiedag i morgen EllenFit4Fun! Det blir spennende, merker at jeg har gått sammen i cm, bukdene er ikke så trange lengre! Så fint at du er mer motivert nå enn du har vært de siste ukene og det selv om du har mye å gjøre med lesing og lekser. Garasje er en velsignelse, slutt på nediset bil som skal skrapes om morgenen når ungene skal bringes på skolen! Det snør ikke her, men det er bikkje kaldt! Tror aldri jeg har frosset sånn som etter at jeg begynte i denne klubben! Bruker 2 dyner, tykke sokker, flanellspysjamas og minstejenta som selskap i dobbelsenga mens mannen min er borte!

 

Lykke til med veiedag i morgen, det blir spennende å høre hvordan det gikk med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Nå er det overstått, ned 1kg og 16cm. Endelig kom centimetrene også! Har vel merket det i løpet av uka for jeg har gått å heist opp buksa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere til deg Mammacita. 1 kg er jo kjempe bra, har du gått ned mye til sammen nå ?

 

Hepp og hopp til deg også kline. Du er jo ikke mer en 1,5 kg unna dine 20 kg om du må bruke ei uke eller to mer hva gjør nå det du når det målet før mars er gått. Vær kjempe fornøyd med deg selv !!!

Lykke til videre, kommer du til fortsette enda ei stund med nye målsetninger eller anser du deg som ferdig?

 

Flott at du er igang igjen Ellen , håper du ikke gir opp. Det går nok bra å følge opplegget på vektklubben. Du har jo kunnskapene gjennom grunnkurset så da vet du jo hvordan du skal jobbe med dette.VELDIG LYKKE TIL TIL DEG :)

 

Her er det strålende vær i dag selv om det blåser kaldt skal jeg nå på med kjeldressen og gå en times tur. JIPPI :)

 

Ha en fortsatt GOD DAG til hele gjengen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Tenk, du har gått ned 4 størrelser, det er jaggu meg mye! Har du holdt på lenge eller? 4 størrelser, hvor mange kilo er det? Hårklipp blir som prikken over ien når du har gått ned så mye. Det føles godt å bli litt ny innimellom.

 

Du spurte hvor mye jeg har gått ned totalt, det er blitt 6,3 kg så det har gått rasende fort, venter på en bjartmar bråstopp, men håper den ikke kommer!

 

Ha en fortsatt fin dag damer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir meg ikke nei :)

Jeg skal ned enda 28,5kg ....målet er 91kg for da får jeg bukplastikk :)

Så etter den regner jeg med å ligge på ca 85 kg :)...vil ikke bli noen sylfide :)

Målet er å komme under 100 kg på dette året(er 119,5)....(tar det sakte med sikkert)......selv om trenern min sier jeg skal klare 1kg i uka.Har ikke sett noe til det ennå...men men

 

Så det er bukplastikken som er det store lokkemiddlet mitt......endeli flat mage!!!

Har ikke hat det siden jeg var 10år!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned ved sist veiing 8.3 kg, det var tirsdag 21.02. Denne uka har jeg ikke veiing så jeg er kjempe spent om det blir10 tilsammen til neste veiing den 7.03:)

Klart det er kjempe topp og ha gått ned 4 størrelser. Fikk på meg buksestørelse 50. Før måtte jeg opp i 54 og kanskje 56. Følte meg veldig " slank" selv om jeg fortsatt er nærmere 115 kg ennå. Og det hjelper på at en føler seg litt flott selv om en fortsatt er STOR !!

 

 

Klem fra tirben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Jippi, har gått ned litt på 2 uker også.

Jeg er fornøyd med 0,5 kg jeg. Vekten viser jo nedover.

Så siden 2. jan har jeg gått ned 5,6 kg. Buksene har blitt større, og humøret er i hvertfall oppadstigende.

 

Tirben, for en inspirasjon du er. Jammen har du vært standhaftig. D er jenta si d.

 

Det er ingen av oss som har gjort en dårlig jobb, skal si dere greier dere bra alle sammen.

 

Lørdag er d avtalt skitur igjen, og d blir 8 km. løype. Håper været blir litt bedre.

 

Ha en fin dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 19 siden i høst, men nå etter jul har det stoppet opp litt. Ble livredd, så jeg har meldt meg på et kurs igjen (nr. 2). Kan kanskje være et tips til flere!? STÅ PÅ!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slenger meg med her jeg....... Har gått ned 19 siden i høst, men nå etter jul har det stoppet opp litt. Ble livredd, så jeg har meldt meg på et kurs igjen (nr. 2). Kan kanskje være et tips til flere!? STÅ PÅ!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5.6 kg er jo kjempe bra Ellen. Det er jo 0,8 kg pr uke. Kjempe god grunn til å fortsette arbeidet mot ett lettere liv. Kanskje en motivasjon er å klare 4.4 kg fram til påskeferien. 6 uker til det , så da blir det 0,7kg i uka.

Stå på videre Ellen, husk du gjør det bare for deg selv så det er du som bestemmer og du som tar dine egne valg.

Og jeg anbefaler fortsatt boka Når mat blir en besettelse - stopp overspisingen.

Den er sikkert mulig å få lånt på bibliotek.

 

LYKKE TIL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka har jeg ikke trent noen ting ....siden vi er nedsnødd å typen har jobbet masse overtid, å ungene har falsk krupp(er kanskje ikke noen unnskyldning). Har måkt litt snø da men ser ikke på det som trening :) Har også begynt å spise mere proteiner. Siden min trener sier jeg spiser for lite...

Syns ikke jeg har vært så veldi flink med maten heller......håper bare jeg ikke har gått opp så mye :)

 

Måtte bare inn å klage litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snemåking er faktisk trimming kline. 25 minutter med snømåking er ett trimpoeng,har du vært ute å måkka snø f.esk 12,5 minutt er det et halvt trimpoeng. SKriv det ned og vær fornøyd med det :)

Å få i seg nok mat er DEN store utfordringen synes jeg også.

Mitt kose tips fortiden er toast, to brødskriver med sansost, smører på senep på brødskivene før jeg har de i toasten. Etterpå blir det grillkrydder og ketsup oppå. Kjempe deilig. Toastjernet er min beste innvistering hittil :) For å få det enda mer sunt har jeg av og til en liten salat til eller bare noen paprika skiver eller purreløk oppå.

 

Jeg har veiing tirsdag og er UMÅTELIG spent om jeg når ned 10 kg tilsammen. Mangler 1.7 og har ikke hatt veiing på 14 dager...så kanskje kanskje kanskje.. veldig spent.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mammacita

Snømåking er vel trim så god som noen vel? Syke barn er vel også en slags trim selv om man ikke får trim epler for den, man får trimmet tolmodigheten sin så det monner! Falsk krupp er ikke gøy i det hele tatt. Syke unger er rett og slett slitsomt og kanskje det bare er riktig at man i den perioden fokuserer på noe annet enn seg selv?

 

Kanskje du ikke føler at du har vært så flink med slankingen denne uken, men det er vanskelig når livet ellers ikke spiller på lag og det blir tull med rutinene man har innarbeidet. Opplever selv at rutiner er alfa og omega, blir de forstyrret, skiples hele opplegget mitt. Fatt mot, krupp, overtid og snø er midlertidige ting og da blir det lettere med slanking også

 

Stå på. nå er det en ny uke med nye muligheter!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EllenFit4Fun

Stå på Kline. Dette klarer du. Husk at hvis du selv gjør det du kan. ut i fra dine forutsettninger får du være fornøyd.

 

Falsk krupp er ikke til å kjimse med. Det tar både tid og krefter. Ta vare på deg selv, og før opp d du har måkt snø. Alt teller.

 

Selv har jeg fallt helt av lasset. Har fått bihulebetennelse, og en skikkelig hoste så her har jeg ligget rett ut siden fredag kveld. Jeg har bare spist ting jeg ikke skulle, og drukket haugevis med pepsi max. Så noe resultat forventer jeg meg ikke til torsdag.

 

Hadde avtalt å gå skitur på 7 km både lørdag og søndag, men d hadde jeg absolut ikke form til. Var litt bittert å sende sønnen min av gårde på tur i dag. Både fint vær, og føre. Men d er bedre å bli frisk. Har hatt nok sykdom i d siste.

 

Ellers er jeg innstillt på å fortsette, så jeg gir fortsatt ikke opp, selv om d går smått. Jeg får bare ta tiden til hjelp, faktisk føler jeg at jeg har greid å ta litt mer styring over livet mitt. Stadig skjer det små ting, som jeg må stoppe opp å tenke over. Får meg faktisk noen aha-opplevelser innimellom. I stad gikk jeg faktisk å hentet meg et glass vann, fordi pepsi maxen ikke lenger fristet. Utrolig men sant. Så kanskje fråtsingen med pepsien har gitt meg noe alike vel. Heldig vis ikke liter på liter. Nå har jeg 1 l igjen på flaska, så er d tomt.

 

I morgen er det ny link og nye muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprekere

Slenger meg med her, jeg. Målet er å komme ned 40 kg. Akkurat ferdig med grunnkurset, der jeg gikk ned 6,2 kg og starter på neste kurs til uka. synes det er motiverenge å lese innleggene her inne og håper jeg også kan bidra etter hvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprekere

Hei! Slenger meg med her, jeg. Målet er å komme ned 40 kg. Akkurat ferdig med grunnkurset, der jeg gikk ned 6,2 kg og starter på neste kurs til uka. synes det er motiverende å lese innleggene her inne og håper jeg også kan bidra etter hvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...