Gå til innhold

Er så lei av at alle tror jeg er gravid pga en tjukk mage :-(


Gjest Jeinert
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Jeinert

Åh venter dere barn nr 2? Er det kul på magen ja? Er du gravid?

 

Svaret er NEI!! Og er så lei av at folk tror jeg er gravid pga en tykk mage :-(

 

Jeg gikk på Grete Roede kurs for litt over 2 år siden, og klarte da å slanke meg ned til 75 kg. Det kostet krefter, men jeg husker enda den følelsen jeg hadde og hvor glad & fornøyd jeg var!

Vet ikke helt hva som har skjedd........ Når jeg endelig mannet meg opp til å gå på vekta i dag viste den 98,3 kg. SUKK :-(

Ikke rart folk lurer på om jeg er gravid... men de burde vell se at jeg bare er TYKK vell!

 

Men nå er det bare å brette opp armene og sette i gang igjen. Jeg vet jo hvordan det skal gjøres. Jeg vil kjenne på energien og den gode følelsen igjen!

Er så sinnsykt lei av trange klær! Er så lei av lite energi og trøtte dager!!

 

Jeg er 35 år. Kan ikke vagge rundt med 98 kg. Jeg nekter!

 

Og nå er jeg forhåpentligvis i gang..... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da veier vi omtrent akkurat det samme, og jeg er også LEI!

Ingen har heldigvis spurt meg om jeg er gravid igjen, men jeg syns selv at jeg kan se gravid ut... hehe.

 

Men nå skal fettet bort! Dette klarer vi :)

Bikinikropp (nesten) sommeren 2014 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hei, nei du kan ikke gå rundt og veie 98 kg og du er i gang. Jeg veier enda mer og ble nesten helt knust av det, begynner på nettkurs i dag og tenker at det viktigste er det man greier å gjøre fast. Får du trent noe? Hva liker du å gjøre av treningstyper - det viktigste er å gjøre noe du vet du liker og får til og ikke har for høye ambisjoner, heller skru opp tempoet når vekten går ned og formen går opp. Om noen mnd er ikke den magen så stor - gled deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeinert

JA nå skal fettet bort!! :-)

 

Takk for at dere har skrevet på linken min!! Tror nok dette forumet er gull verd. Det er støtte i å lese om andre i samme situasjon, vite at du ikke er den eneste som sliter, og lese gode historier om flinke folk som klarer å gå ned i vekt. For vi vet jo at dette kommer ikke av seg selv :-)

Dagen i dag har gått fint. Litt stress på jobb, men prøvde og putte inn noe mat jevnt. Det er min utfordring gjennom dagen. Jeg jobber i butikk, og da er det ikke bestandig like lett å sette seg ned for å spise når en selv vil... Og innrømmer at jeg mister litt fokus på det i løpet av dagen.

Men det skal jeg jobbe med!

 

Jeg har fått mitt første brev fra nettkurset i dag, så nå er jeg i gang.Ikke sant Gullmedaljekanditaten :-) Og FrkSol, bikinikropp sommeren 2014 fikser vi :-)

 

Har akkurat kommet meg gjennom 30 minutter på ergometersykkel (som har støvet litt ned på loftstua vår ). Alt er bedre enn ingenting!!

Gleder meg til å følge dere, dette skal vi klare !! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra at du har vært på ergometersykkelen!

Jeg er sykemeldt noen uker nå, etter en liten operasjon, så da er det veldig lett å planlegge mat og få til litt trening. Blir verre når jeg kommer tilbake i full jobb... Men får bare ta det som det kommer, passe på å ha god og sunn mat tilgjengelig også på jobb, så går det nok fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Frk Sol!! :-) Hvordan går det med deg?

 

Vært noen travle dager på jobb denne uka, men synes jeg har kommet meg godt gjennom den i forhold til matinntak. Puuuhhhh... er litt letta for det! Nå er jeg i gang! YES :-)

 

Har fri denne helga, så da har jeg som mål å komme meg ut på lang gåtur både lørdag og søndag. Nyte våren som er på vei. Gir ekstra energi med lyse dager.

 

Er veldig spent på hvordan det går med vekta på mandag... Men jeg har prøvd mitt aller beste, så da får jeg håpe det er riktig.

 

God helg til alle oss "slankere" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du kan få en fin og bra helg da!

Jeg hadde min første veiing igår, og hadde gått ned 2 kg den første uken! Det er VELDIG motiverende.

Her er helgen desverre fylt med fristelser, med familieselskap både idag og imorgen... Får prøve å holde meg til sunne valg, så går det nok bra det og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YES !!!!! Da er 1.8 kg borte :-) SMILER! Så første runde på vekta gikk bra.

 

Men jeg vet jo fra tidligere forsøk at den første uka går det lettere av enn de ukene som kommer, men det driter jeg i, det viktigste er at jeg er i gang!!

 

Den første uka har egentlig godt forholdsvis greit. Har fått rørt meg litt og jeg har spist ganske regelmessig. Det er mine største utfordringer!

På søndag var jeg i bursdagsselskap, men klarte å ta noen tynne, men meget gode kakestykker. Hadde lagt inn en god gåtur før vi dro, så synes jeg løste den fint.

 

Uka her skal jeg jobbe 6 av 7 dager, så min utfordring blir nok å finne energi til litt trening.

Men jeg vil & jeg skal!! Ha en fin uke alle der ute som strever med motivasjon, vi skal klare dette :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, så deilig veiing!

Vi får bare fortsette å ta gode valg, så går dette veien! :)

 

Blir en slitsomt uke for deg, men med planlegging får du det til også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en lang, travel & hard arbeidsuke!

6 av 7 dager på jobb. Må bare innrømme at sofaen har vært veldig god når kveldene har kommet denne uka, så det har ikke blitt noen trimpoeng :(

Men jeg har en aktiv jobb, så skritt telleren har vist mellom 8000 og 9500 skritt hver dag, så jeg har fått rørt meg litt uansett.

Uka har vært litt tøff sånn matmessig. Når jeg har det travelt glemmer jeg å spise, og det blir kanskje litt for lite mat hver dag. Derfor er jeg veldig spent på å gå på vekta i morgen. Har ikke vært oppe på den i hele tatt den uka. Jeg krysser fingrene :unsure:

 

Ute er det flott vårvær i dag, så jeg skal dra med meg samboeren ut på en lang søndagstur!

Så vil det vise seg i morgen hva vekta viser :huh:

Ha en fin fin søndag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det minus 0,5 denne uka + de 1,8 kg fra sist uke = minus totalt 2,3 kg ( og vekta viser nå 95,9).

 

Kunne selvfølgelig ønsket meg mer ned denne uka også, men det gjør vi vell alle, men uansett det går nedover :)

 

Uka som kommer blir en utfordring. Jeg skal på jentetur fra torsdag til søndag. Gleder meg selvfølgelig veldig mye, klarer knapt å vente!! :D

Men vet at det ikke bestandig er så lett med regelmessige måltider på slike turer.... og det blir gjerne litt alkohol også.

Må bare prøve å ta noen gode valg, om ikke alle blir det, så håper jeg at jeg klarer det bare bittelitt hvertfall....

 

Jeg skal ihvertfall opp på ergometersykkelen hver kveld frem til jeg drar så jeg får sanket noen trimpoeng :)

 

I skuffen på jobb i dag hadde noen lagt en meget fristende melkesjokolade, men jeg klarte å styre unna. Det er ett godt valg det :D

Så mitt motto denne uka er TA GODE VALG!!

Ha en fin uke alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var vi kommet frem til tredje veiedag.............

 

Jeg har vært på jentetur fra torsdag til søndag, så jeg må ærlig innrømme at jeg ikke hadde de helt store forventningene.

Bestemte meg på forhånd at jeg skulle prøve å ta gode valg underveis. Noen gode valg ble det, men langtifra alle :blink:

Det er jammen ikke lett å ta de valgene når de andre du reiser med er slanke damer som ikke er opptatt av hva de skal spise eller drikke, eller at matinntaket må være regelmessig.

Hadde fylt opp veska med noen wasabarer som jeg puttet inn innimellom.

Og jeg valgte "uterødvin" og vann istedenfor utepils. Så jeg prøvde!

 

Holdt pusten når jeg gikk på vekta, og vet dere hva den stoppet på akkurat det samme som den stoppet på sist mandag :rolleyes::D

Jeg har ikke gått ned ett gram, men jeg har ikke gått opp eller !!

Det er selvfølgelig surt at vekta ikke gikk ned, men må bare prøve og tenke på at om jeg ikke hadde gått på kurs nå så hadde inntaket helt klart blitt mye mer denne langhelga. Og da hadde jeg gått opp.

 

Så er klar for en ny uke, så får vi håpe det går litt nedover denne uka!

Ha en fin og aktiv uke folkens :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeinert

Åhhhh! I går hadde jeg en tøff dag, den måtte jo komme!!

Hadde lyst på ALT! Og var så sugen og sulten hele dagen. Klarte å holde meg unna sjokolade, men det gikk hardt utover en nøtti frutti pose jeg fant i skapet....

 

Spiste godt og lenge..... og etterpå kom irritasjonen på meg selv :angry:

Jeg vil jeg vil, men får det ikke bestandig til :(

 

Må prøve å hente meg inn igjen i dag...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Hvordan har det gått i dag?

Husk at du kan sette strek over det som har vært - alltid nye dager.

Men alltid noe å lære av de gangene man ikke gjør som man har tenkt eller planlagt? Glemte du noen mellommåltider? Hadde du spist altfor lite? Var du stresset? Kan du ha liggende noe ferske bær - det virker godt på meg når jeg får lyst på noe godt. Blåbær eller bringebær - litt dyrt, men bedre og billigere enn sjokolade i det lange løp.

 

Håper du er på vei i riktig retning igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeinert

Tusen takk Gullmedaljekandidaten!! :D

 

Jo da nå er jeg på rett vei igjen, heldigvis :D

Det var bare en skikkelig dårlig dag som nå er strøket fra hukommelsen! Jeg hadde sovet dårlig, følte meg trøtt, uopplagt og veldig sulten...

Men dagene etter det har gått fint igjen :rolleyes:

 

I går var jeg i begravelse til bestefaren min. Tøff dag med masse følelser.... Etter på var vi familien samlet til mat, kaffe & kaker. Da hadde jeg bestemt meg på forhånd at jeg skulle smake tynne tynne stykker av KUN to kaker. Kakebordet var STORT, men jeg klarte det, smakte kun to tynne gode stykker! Synes da jeg var kjempe flink! For jeg har måtte innrømme for meg selv at det bor en liten trøstespiser i meg. Og hadde jeg ikke tatt tak nå og gått på kurs, så hadde dette vært en typisk setting der jeg kunne forsynt meg absolutt flere ganger enn 1 gang.... hvertfall med alle de følelsene i sving.

Klapp på skuldra til meg selv :D:rolleyes:

 

I morgen er det søndag, fridag & skogstur med familien. Det blir veldig bra!! Fortsatt god helg alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeinert

Fjerde veiedag, og vekta viste minus 0,9 fra forrige uke. JIPPPPPPI!! :D

 

Da er minus 3,2 kg borte & vekta viser 95 kg.

 

Fortsatt mye igjen, men tenker ikke på det i dag. I dag vil jeg bare SMILE :)

 

Når bare dagene blir planlagt merker jeg at alt går mye lettere. Problemene dukker opp med en gang jeg ikke har tenkt gjennom hvordan dagen skal bli og hva jeg skal spise når.

 

Denne uka blir deilig med langhelg fri! Da blir det tid til å komme seg ut i naturen. Hærlig, gleder meg allerede!! :D

Håper andre som har veiedag i dag har vært like heldige som meg!! Ha en fin uke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeinert

Femte veiedag = minus 0,4 = JIPPI!! :rolleyes:

 

Da er 3,6 kg borte :rolleyes: Og vekten viser 94,6.

 

Det går ikke akkurat fort, men det går da nedover! Kjenner at utålmodig som jeg er, så går det litt sakte..... men sånn er det vell bare :angry:

 

4 cm rundt midjen er også borte, og det er jeg super happy for, da det plager meg at mye sitter rundt midjen.

 

Hadde en dårlig dag den uka som gikk. Da falt jeg for fristelsen og spiste en is, men når jeg like godt var i gang, spiste jeg en til.. Er det mulig :blink: Men torsdag var denne dagen strøket, og jeg bestemte meg for at den skulle ikke få ødelegge uka. Så dagene etter det har gått veldig fint matmessig, heldigvis! Og jeg har hatt en aktiv langhelg med fri med både fjelltur & sykkeltur.

 

Så da er det bare å kjøre på denne uken også, og håpe at vekten er venn med meg neste mandag.

Ha en fin uke alle sammen B):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullmedaljekandidaten

Så fint! Du er virkelig i gang og da er det bare å fortsette. Fint når cm forsvinner. Andre ser det ikke (enda) men det viktigste er det man kjenner selv.

 

Ønsker deg også en helt aldeles nydelig uke Jeinert! Håper på rundt 1 kg mindre neste mandag, skal hvertfall gjøre mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jeinert

Tusen takk Gullmedaljekanditaten!!

Og håper du når målet ditt på 1 kg denne uka! :rolleyes:

Jeg håper selv jeg klarer det, men alt av minus er positivt :rolleyes:

 

Gratulerer med dagen alle sammen!! Håper alle har hatt en flott 17. mai! :D

Ikke en lett dag for oss slankere.... men med en god posjon vilje har jeg kommet meg gjennom dagen ganske bra synes jeg.

Det ble en grillpølse med brød i barnehagen til junior. Den måtte jeg ha da det ble noen timer siden det var spist frokost. Men jeg sto over kakene. Klapp på skuldra til meg selv!

Unnet meg også en saft is, men sto over kroneisen som jeg egentlig synes er en mye bedre is. Så da synes jeg at jeg tok noen gode valg.

 

Avslutta kvelden med en times gåtur i rask gange. Så alt i alt, er jeg veldig fornøyd med dagen.

Da er det bare å krysse fingrene for at jeg klarer å fullføre resten av pinsehelga i god "matstil" :)

GOD PINSE folkens B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...