Gå til innhold

Start april 2013


Gjest Metta
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. Håper noen vil være i gruppe med meg. Jeg er fra østlandet er 32 år og er 168 høy og veier i følge kursdamen 80,4(morgen før frokost og på min vekt 79.3) Skal ned 12-14 kilo før denne reisen nærmer seg slutten og vekten kan stabilisere seg.

 

Starter mitt første standar kurs i dag og er helt satt ut av mengden mat jeg skal spise. Skal følge meny 2. Jeg har slitt med å krabbe over 1000 kalorier i dag og mangler dermed sånn ca 300-600. Noe sier meg at frøkna må endre endel på kostholdet. Men det er vel derfor man er på kurs. I morgen blir det margarin på brødskiver og knekkebrød frokosten min heter visst fra nå av mellom måltid. Går man ned i vekt med all denne maten så har jeg tenkt feil i mange mange år. Har veiedag på tirsdag. Heng dere med da vel så motiverer vi hverandre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid73

Hei. Håper noen vil være i gruppe med meg. Jeg er fra østlandet er 32 år og er 168 høy og veier i følge kursdamen 80,4(morgen før frokost og på min vekt 79.3) Skal ned 12-14 kilo før denne reisen nærmer seg slutten og vekten kan stabilisere seg.

 

Starter mitt første standar kurs i dag og er helt satt ut av mengden mat jeg skal spise. Skal følge meny 2. Jeg har slitt med å krabbe over 1000 kalorier i dag og mangler dermed sånn ca 300-600. Noe sier meg at frøkna må endre endel på kostholdet. Men det er vel derfor man er på kurs. I morgen blir det margarin på brødskiver og knekkebrød frokosten min heter visst fra nå av mellom måltid. Går man ned i vekt med all denne maten så har jeg tenkt feil i mange mange år. Har veiedag på tirsdag. Heng dere med da vel så motiverer vi hverandre:)

 

Hei, jeg ønsker å være med å motivere hverandre. Min første kursdag idag, vekt 88, høyde 166, alder 39. Mitt mål er 68 kg i løpet av to kurs. Et hårete mål, men realistisk. Min standard frokost er 40 g allbrand, melk og banan, god og mett i mange timer. Vi snakkes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg ønsker å være med å motivere hverandre. Min første kursdag idag, vekt 88, høyde 166, alder 39. Mitt mål er 68 kg i løpet av to kurs. Et hårete mål, men realistisk. Min standard frokost er 40 g allbrand, melk og banan, god og mett i mange timer. Vi snakkes

Så hyggelig;) jeg har også mitt mål på 68 kilo. Veide 80,4 på første kurs dag. Har aldri spist så mye jeg har gjort i dag og mangler enda 309 kalorier. Mer Rom var ikke bygget på en dag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vil gjerne være med. Startet på kurs i går 09.04. Veier 96kg og er 171 høy. :D/>/>

Stå på;) kjempe fint du vil være med her. Nå går vi en lettere tid i møte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser mange kalorier på morgenen og håper å klareca 1400 kalorier i dag. Sykt barn så blir rolig dag med masse masse mat. Masse god helg alle sammen. Spennende tider i møte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 175 og veier 92kg, og skal ned til ca. 70 (kommer an på hvor på skalaen kroppen føles riktig)! Jeg startet i går, for meg selv. Er ikke med på noe kurs, så er gjerne med her inne! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og med! 170 høy, 86 kg og skal ned til 65kg.

Føler jeg sliter med kostholdet. Tror ikke jeg skjønner helt hva jeg skal spise.

Er skyhøyt i kalorier. Hva gjør jeg galt?

Går du på kurs? Begynn dagen med solid frokost. Spis hver 3-4 time. Drikk 10 glass vann hver dag og stå på;) jeg klarte ikke kalori mengden de første dagene for det er så masse mat som skal ned. Vant til lite og dårlig. Nå mye og bra mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig vi begynner å bli mange. Det er bra. I går var det lørdag og jeg sprakk ørlite da jeg galant hoppet over kveldsmat og koste meg med godis i stedet. Starter på ny frisk i dag med gåtur med en super venninne. God søndag alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Renate87

Jeg er 175 og veier 92kg, og skal ned til ca. 70 (kommer an på hvor på skalaen kroppen føles riktig)! Jeg startet i går, for meg selv. Er ikke med på noe kurs, så er gjerne med her inne! :)/>/>

 

 

Hei!

Jeg har også startet for meg selv :)/> Er 164cm, 82,5kg viser vekten, og jeg skal juble den dagen jeg når 70kg :)/> Har ikke vært det på aldri så mange år. Jeg har aldri vært glad i å trene, men har startet med pilates hjemme (prøver og få til 3 ganger i uken, minst), og ellers liker jeg og gå turer ute. I tillegg har jeg en aktiv jobb, og ligger ikke på latsiden ellers heller. Likevel trives de ekstra kiloene seg på kroppen min, mens jeg ikke kan fordra dem.. Er kjekt og kunne motivere hverandre her inne :)/> Jeg har før gått på lavkarbo, og gikk ned 15 kg med det. Nå tenkte jeg og prøve kaloritelling, og håper det også fungerer. Har venninner som trener på treningssenter, men dette er ikke noe for meg. Har prøvd det flere ganger før, men blir umotivert etterhvert. Føler det blir et sånt press for og være flink, og jeg synes ikke det er så gøy heller. Liker heller og gjøre ting som er gøy når man skal være aktiv. Liker svømming og fjellturer:) Har tenkt og invistere i gåstaver og manualer, og trenger også en ny skritt-teller. Da har jeg iallefall flere alternativer til mosjon. Jeg har rokkering med vekter, men denne ligger desverre nedpakket på boden, kanskje jeg skulle tatt frem den også :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Studentinnen

Jeg henger meg gjerne på her. Jeg gjør det alene ,men er gullmedlem. Lærer mye hver dag. Ser selv at jeg har problemer med å fylle kaloriene. Syns det er litt vanskelig i starten å finne den rette balansegangen mellom næringsstoffene. Jeg er 165 høy og veier nå 67 kg. Målet mitt er å komme ned på 55 kg før sommeren. Altså ca 12 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg gjerne på her. Jeg gjør det alene ,men er gullmedlem. Lærer mye hver dag. Ser selv at jeg har problemer med å fylle kaloriene. Syns det er litt vanskelig i starten å finne den rette balansegangen mellom næringsstoffene. Jeg er 165 høy og veier nå 67 kg. Målet mitt er å komme ned på 55 kg før sommeren. Altså ca 12 kg.

Velkommen:) start dagen med en god frokost. Spis så gjerne plantemargarin eller lett majones på brød hvis du sliter med fett. Sleng inn et egg eller kylling mangler du proteiner. Karbo kommer gjerne høyt hos meg uansett. Men spis grove produkter hvis du mangler det. Sliter enda med å nå de 1600 her hos meg. Men etter det jeg har lært kan man ta bort fra 500- ned til Max 800 kalorier fra det man trenger for å ha ok kalori mengde. Bare stå på og så kommer det etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har også startet for meg selv :)/>/> Er 164cm, 82,5kg viser vekten, og jeg skal juble den dagen jeg når 70kg :)/>/> Har ikke vært det på aldri så mange år. Jeg har aldri vært glad i å trene, men har startet med pilates hjemme (prøver og få til 3 ganger i uken, minst), og ellers liker jeg og gå turer ute. I tillegg har jeg en aktiv jobb, og ligger ikke på latsiden ellers heller. Likevel trives de ekstra kiloene seg på kroppen min, mens jeg ikke kan fordra dem.. Er kjekt og kunne motivere hverandre her inne :)/>/> Jeg har før gått på lavkarbo, og gikk ned 15 kg med det. Nå tenkte jeg og prøve kaloritelling, og håper det også fungerer. Har venninner som trener på treningssenter, men dette er ikke noe for meg. Har prøvd det flere ganger før, men blir umotivert etterhvert. Føler det blir et sånt press for og være flink, og jeg synes ikke det er så gøy heller. Liker heller og gjøre ting som er gøy når man skal være aktiv. Liker svømming og fjellturer:) Har tenkt og invistere i gåstaver og manualer, og trenger også en ny skritt-teller. Da har jeg iallefall flere alternativer til mosjon. Jeg har rokkering med vekter, men denne ligger desverre nedpakket på boden, kanskje jeg skulle tatt frem den også :)/>/>

Hei på du. Jeg har også vært på lavkarbo før og trives mye bedre med dette kostholdet her. Sinnsykt mye mat som skal inn hver dag. Siden man skal ha både mager og mat med sunt fett ble jeg overrasket over at jeg kan spise mye jeg ikke assosierte med G.R. Så bra du er så aktiv da. Jeg bare går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, begynte på kurs 8.4 - og henger meg på tråden her. Er 41 år, veier 81,3 kg og er 168 cm høy. Delmål 75, mål 65-68 kg gjennom et par kurs tenker jeg. Gått bra første uken - kurskveld i dag - blir spennende om det har gitt resultat også. Har alliert meg med "sabotører" og planlegger i forkant hva jeg kan spise - om jeg skal bort. Satser på at dette skal gi resultater :-)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid73

Så koselig vi begynner å bli mange. Det er bra. I går var det lørdag og jeg sprakk ørlite da jeg galant hoppet over kveldsmat og koste meg med godis i stedet. Starter på ny frisk i dag med gåtur med en super venninne. God søndag alle sammen

 

God innstilling du har her. Har man skeiet ut litt, starter man på igjen dagen etterpå:)/> I morgen er det ny kursdag og jeg er veldig spent på hvordan uken har gått. Har også slitt med å fylle opp dagene med nok mat, så dette blir mitt fokus denne ukene. Ellers er jeg veldig motivert og vet at jeg klarer dette. Husk dette alle sammen: Vi har de ressursene som skal til for å lykkes i å nå målene våre. Blir gøy å regne sammen hvor mange kilo vi klarer tilsammen når vi har nådd våre mål. Ha en strålende kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid73

Hei, begynte på kurs 8.4 - og henger meg på tråden her. Er 41 år, veier 81,3 kg og er 168 cm høy. Delmål 75, mål 65-68 kg gjennom et par kurs tenker jeg. Gått bra første uken - kurskveld i dag - blir spennende om det har gitt resultat også. Har alliert meg med "sabotører" og planlegger i forkant hva jeg kan spise - om jeg skal bort. Satser på at dette skal gi resultater :-)!

Spent på å høre hvordan det har gått med deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det første veiedagen på kurs. Gruet meg veldig. I går gikk jeg på en smell. Ble Grandiosa til middag. Var så lei av å ikke klare kaloriene noen av dagene. Selve med den middagen klarte jeg det ikke. Men så viste vekta -1,1 kilo:) at det er mulig så sinnsykt mye mat jeg har spist fatter jeg ikke. Men helt supert er det. Ble satt på meny 1 i stedet for det klarer jeg:) så skal jeg øke på etterhvert. Stå på alle sammen. Virker dette jo;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God innstilling du har her. Har man skeiet ut litt, starter man på igjen dagen etterpå:)/>/> I morgen er det ny kursdag og jeg er veldig spent på hvordan uken har gått. Har også slitt med å fylle opp dagene med nok mat, så dette blir mitt fokus denne ukene. Ellers er jeg veldig motivert og vet at jeg klarer dette. Husk dette alle sammen: Vi har de ressursene som skal til for å lykkes i å nå målene våre. Blir gøy å regne sammen hvor mange kilo vi klarer tilsammen når vi har nådd våre mål. Ha en strålende kveld.

 

Tusen takk for motiverende melding. Masse lykke til med ny uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)/>

 

Jeg vil gjerne også henge meg på her :)/>

Er 24 år gammel, 168 høy og veide 90,9 kilo når jeg startet 1. april. Målet er å komme seg ned til 70 i løpet av sommeren.

Nå har det gått 16 dager, og jeg veier 89,3. Det første delmålet mitt er å nå 85kg før jeg reiser til London i slutten av mai. Så kan jeg kanskje kjøpe meg nye klær med god samvittighet :D/>

 

Jeg går ikke på noe kurs, men har begynt å trene sammen med samboer i tillegg til å melde meg inn her. Skal se hvor mye jeg faktisk bruker siden i april, så kanskje jeg spanderer på meg et gullmedlemskap i mai. Men må si jeg synes det er vanskelig å huske å føre opp alt man spiser. :unsure:

 

Og jeg savner sjokolade og cashewnøtter ekstremt mye! Får heldigvis spise litt hver fredag, men det er jaggu langt mellom fredagene for tiden :mellow:/>

 

Håper det kan hjelpe litt å være en del av en gruppe her :)/>

Når jeg skal inn å sjekke hvordan det går med dere, kan jeg jo likegodt legge inn siste måltid med det samme ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid73

Hei :)/>/>

 

Jeg vil gjerne også henge meg på her :)/>/>

Er 24 år gammel, 168 høy og veide 90,9 kilo når jeg startet 1. april. Målet er å komme seg ned til 70 i løpet av sommeren.

Nå har det gått 16 dager, og jeg veier 89,3. Det første delmålet mitt er å nå 85kg før jeg reiser til London i slutten av mai. Så kan jeg kanskje kjøpe meg nye klær med god samvittighet :D/>/>

 

Jeg går ikke på noe kurs, men har begynt å trene sammen med samboer i tillegg til å melde meg inn her. Skal se hvor mye jeg faktisk bruker siden i april, så kanskje jeg spanderer på meg et gullmedlemskap i mai. Men må si jeg synes det er vanskelig å huske å føre opp alt man spiser. :unsure:/>

 

Og jeg savner sjokolade og cashewnøtter ekstremt mye! Får heldigvis spise litt hver fredag, men det er jaggu langt mellom fredagene for tiden :mellow:/>/>

 

Håper det kan hjelpe litt å være en del av en gruppe her :)/>/>

Når jeg skal inn å sjekke hvordan det går med dere, kan jeg jo likegodt legge inn siste måltid med det samme ;)/>/>

 

Herlig at du også er med. Supert at du har din samboer å trene sammen med, det regner jeg med både gir motivasjon og felles interesse. Gjennom å følge GR metoden er målet å legge om vaner, handlinger og mentale strategier. Så mitt tips til deg er å fokusere/språksette det postitive ved å kunne spise sjokolade og nøtter i helgen, fremfor å språksette savnet ved ikke ha det i uken. Over litt tid vil din mentale strategi være gleden over kos i helgene. Har god erfaring med det selv. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå nærmer det seg helg igjen alle sammen. Er så glad for hver en ny som melder sin interesse. Supert. Denne helgen er det fredagskommentar med jente gjengen og utdrikkningslag hele lørdag. Så nå blir det planlegging for å få til en G.R vennlig helg. Riktig god helg og stå på;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigrid73

Nå nærmer det seg helg igjen alle sammen. Er så glad for hver en ny som melder sin interesse. Supert. Denne helgen er det fredagskommentar med jente gjengen og utdrikkningslag hele lørdag. Så nå blir det planlegging for å få til en G.R vennlig helg. Riktig god helg og stå på;)/>

God morgen Metta! Høres ut som en spennende helg med mye morro:) Lurt å planlegge helgen og reflektere over eventuelle barrierer du måtte møte på veien. Ta en stilling til hvordan du vil møte disse barrierene, da er du godt forberedt. Utover det skal du kose deg og nyte helgen. Stå på, jeg har virkelig troen på deg:) God helg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bankdama

Heisann :)/>/>

 

Jeg vil gjerne slenge meg på her.

 

Startet opp på nettkurs idag, og ser frem til å få orden på trening og kosthold igjen!

 

Er 172 cm lang og vekta idag viste 80,2 kg :(/>/>

Dvs at jeg har lagt på meg ca 5 kg siste året.

Jeg har alltid trent en god del (styrke), så jeg vet jo at det er en del muskler.

Men 5 kg på et år, kan fort bli 10 kg, som blir 20 osv......

Så nå tar jeg tak.

 

Vekt 80,2 kg

Midjen er 79 cm

Rompe 103 cm

Lår 56 cm

hofter 91 cm

Bryst 97

Armer 29 cm

Hals 33 cm.

 

Jeg sliter egentlig med å få i meg nok vann og spise regelmessig.

Har "rotet" litt mellom ulike dietter de siste 6 mnd, og jeg tror også at det er derfor det har sneket seg på noen kilo.

 

Mitt mål er -10 kg, men 5 kg i løpet av dette kurset!

 

Gleder meg til å følge dere, og se fantastiske resultater både hos dere og meg selv :)/>/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har hatt en fin helg!

 

Jeg sprakk desverre totalt på lørdag, med mye vin og veldig god middag med dessert ute på byen! Var veldig godt der og da, men angret mye på søndag.. Men får heller prøve å gi litt ekstra på trening, og være litt strengere med maten denne uken!

 

Trener dere noe, eller er det mest maten dere fokuserer på?

Jeg trener som sagt med samboeren, og startet med et 30 dagersprogram for å få flatere mage etter påske. Nå er vi på dag 21, og merker veldig stor fremgang på styrke hvertfall! Godt å kjenne at livet blir litt lettere, selv om vekten ikke har endret seg så veldig mye. :)

Vi trener seks dager i uken nå i april, men blir nok å gå ned til 4 treninger i mai. Så får vi heller spe på med noen gå turer innimellom.

 

Har dere forresten prøvd noen gode middagsoppskrifter med grønnsaker som dere vil anbefale? Hverken jeg eller samboeren er veldig glad i grønnsaker, så det blir fort bortprioritert når vi lager middag desverre.. Men det må vi få endret på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...