Gå til innhold

Grønnsaker


Gjest nullviljestyrke
 Share

Anbefalte innlegg

Når dere skal spise grønnsaker til middag, bruker dere frosne grønnsaksblandinger, eller ferske? Og hva slags? Kokte, stekte?

Hei. Helt ny i dette kostholdet men har slitt med å få nok grønnsaker inn i kosten og derfor svarer jeg. Etter hva jeg kan skjønne er det det samme om det er frosne,friske eller ferske grønnsaker. I boka anbefales damping eller koketid lite i lite vann (selv de frosne). Dette for å bevare mest mulig av de gode sakene grønnsakene inneholder. Selv liker jeg wok. Har også innlemmet mye friske grønnsaker her. Gulrot og kålrot veier mye og er gode. Håper dette hjalp noe. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nullviljestyrke

Hei. Helt ny i dette kostholdet men har slitt med å få nok grønnsaker inn i kosten og derfor svarer jeg. Etter hva jeg kan skjønne er det det samme om det er frosne,friske eller ferske grønnsaker. I boka anbefales damping eller koketid lite i lite vann (selv de frosne). Dette for å bevare mest mulig av de gode sakene grønnsakene inneholder. Selv liker jeg wok. Har også innlemmet mye friske grønnsaker her. Gulrot og kålrot veier mye og er gode. Håper dette hjalp noe. Lykke til.

 

 

Takk :-) :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Gjest nanne70

Jeg varierer, alt hva jeg skal ha til middag ellers og hva jeg har lyst på. Spiser både frosne, ferske og hermetiske grønnsaker, og koker, lettsteker eller woker dem. Spiser også endel salat/råkostsalat. GR's coleslaw er nydelig og en fin måte å få i seg rå grønnsaker på. Sjekk oppskriften under "Seibiff med coleslaw".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg baker grønnsaker i ovnen som oftest - sopp, persillerot, løk og tomat passer til det aller meste :)

 

Nå er straks grillsesongen her, da er det enda enklere med grønnsaker - alt smaker jo godt på grillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...