Gå til innhold

Hvordan gå gjennom sommerferie uten å legge på seg?


Anbefalte innlegg

Hei! Da var jeg tilbake her igjen, og de 15 kg jeg slanket bort 2010-11 er dessverre kommet på igjen.... Begynte på nytt kurs i dag, og håper å være nede på kanskje 68-69 (veier 73,8 nå) når kurset er over i begynnelsen av juni, og ned til 62 på neste kurs (som nok ikke blir før etter sommeren). Sist jeg gikk ned i vekt gjorde jeg det på samme tidspunkt, noe som resulterte i utskeielser hele sommeren når det ikke var kurs, og da var det gjort. Jeg lurer derfor på om det er noen vennlige sjeler her inne som har noen erfaringer/tips/ideer til hvordan jeg kan komme meg gjennom sommeren? Kjenner meg selv så godt at jeg skjønner at jeg ikke klarer meg på egenhånd.... Og noe holdvekten kurs er jeg ikke klar for helt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

For det første ville jeg forsøkt å finne ut av hva jeg har gjort de somrene kiloene har kommet på. Hva kan jeg gjør annerledes i år? Vi kan fint kose oss med god mat og godt drikke uten å legge på oss. Velg de sunneste variantene av ting du har lyst på, slutt før du blir helt mett.Altså, man trenger ikke spise en hel tallerken med pommefrites, eller det store kakestykket på kafeen. Spis noen biter og nyyyt de, del med mannen eller en venninne. Eller la det bli liggende igjen.

Ikke tenk på alt du må avstå fra, men alt du faktisk tillater deg selv å spise. Snakk med deg selv, har jeg virkelig lyst på den isen/ et glass vin til? Hvorfor? Ikke unn deg spiselige ting hvis du skal belønne deg selv. Når du først bestemmer deg for å spise, så ikke hiv innpå men spis sakte, kjenn ordentlig på smaken og nyt det du spiser/drikker.Vær i aktivitet selv om du ikke orker å løpe en mil hver dag. Rak løv, klipp gress, gå en tur, gå til og fra butikken.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...