Gå til innhold

Starter på nytt [Slankedagbok]


Gjest TommKris
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest TommKris

Hei alle sammen.

Jeg har vert her før og har kommet igjen :)/>/>/>

 

Jeg kommer til å bruke dette emne til å skrive "dagbok" Dette er fordi jeg gjorde det en gang før og det ga enorm motivasjon. Dere må gjerne "slå følge" som i å kommentere og komme med tips til hva jeg skriver. Og bli gjerne med å skrive hva dere har gjort og vil gjøre :)/>/>/>

 

_________________________________________________________________________________________________

 

 

Da begynner jeg. Da jeg var her sist gang veide jeg 135KG og ville ned til 90KG. Jeg klarte det ikke, men kom til en vekt jeg kunne leve med og var fornøyd.

 

Jeg kom da net til 120KG på 3 måneder. Jeg syntes dette var ganske fort og var redd for at alt skulle komme rett tilbake, men det gjorde det faktisk ikke. Det var omtrent 2 år før det komm. Og da komm alt. Hele 15KG på 3 uker!

 

jeg var selvfølgelig overasket, men etter som jeg er så glad i is at jeg kunne spist det hele dagen. Og isbilen hadde vert hos meg.. Forsto jeg fort hvorfor det skjedde.

 

 

Uansett så har jeg nå veid meg igjen.. Første gang på 7 måneder.. Og vekten min var på 136,5 KG. Dette skal forandres. På 2 uker skal jeg ha gått ned 2 KG.

 

Dette virker kanskje mye, men jeg har utplassering. Noe som gjør at jeg er i stor bevegelse i hele 8 timer. Så jeg klarer dette fint :)/>/>/>

 

Ellers har jeg hatt årsprøve og etter "Allnighteren" i går er jeg ganske sliten, men skal prøve å få gjort noe trening i dag også.

 

Til mat hadde jeg... En grandiosa.. Jepp.. En grandiosa... Dette er den siste jeg skal ha på lenge. Jeg er også selvfølgelig colaholiker! Og drikker dette hver dag.. Dette er noe som kommer til å ta litt tid å få bort fra menyen min, men minskes SKAL den. Litt for litt skal den forsvinne helt fra menyen.

 

Etter det jeg har målt er ideal vekten min rundt 79KG så jeg har mye å ta ned :)/>/>/>

 

Målingene har jeg fått på Wiifit plus som jeg snublett over i dag.

 

Nå skal det spilles litt Wii før jeg skal over til husarbeid.

 

Oppvask, støvsuging og klesvask står på kallenderen i dag. Ønske meg lykke til! :)/>/>/>

 

 

weight.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest likermat

Dette går fint. Ha den innstillingen du har nå i forhold til mat. Og beveg deg mer enn du vanligvis gjør så går det fort nedover. Men dette vet du sikkert. Og den største trøstem med være stor er at man forbrenner mye mer enn tynnere folk ved litt mosjon. Det hjalp meg på min motivasjonsfaktor da jeg startet , !!

 

Lykke til til deg , dette greier du ;)/>

Jeg heier på deg ;)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TommKris

Dag 2. 13.04.13

___________________________________________________________________________________________________

 

Da var det andre dag. Enda tidlig, men jeg må få gjort ting nå siden jeg skal på jobb.

 

Blir spennende å balansere kosthold og jobb.

 

I dag skal jeg kjøpe grønnsaker og frukt. Noen som har noen tips i hva jeg skal kjøpe?

 

Uansett I dag blir agendaen slik som dette.

 

Oppvask.

Handletur.

Lunch.

Wiifit plus.

Dysje.

 

Og så blir det jobb! :)/>

 

Etter jobb vil jeg nok gå til sengs. :P/>

 

Jeg er litt redd for at jeg skal falle for brus på jobben. Å jobbe en varm plass der du snakker mye tærer virkelig på stemmebåndet.

 

Jeg merket også noen "frimerker" på mat registrerings siden. Hva er dette?

 

Håper dere alle har en fantastisk dag :)/>

Takk for støtten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 2. 13.04.13

___________________________________________________________________________________________________

 

Da var det andre dag. Enda tidlig, men jeg må få gjort ting nå siden jeg skal på jobb.

 

Blir spennende å balansere kosthold og jobb.

 

I dag skal jeg kjøpe grønnsaker og frukt. Noen som har noen tips i hva jeg skal kjøpe?

 

Uansett I dag blir agendaen slik som dette.

 

Oppvask.

Handletur.

Lunch.

Wiifit plus.

Dysje.

 

Og så blir det jobb! :)/>/>

 

Etter jobb vil jeg nok gå til sengs. :P/>/>

 

Jeg er litt redd for at jeg skal falle for brus på jobben. Å jobbe en varm plass der du snakker mye tærer virkelig på stemmebåndet.

 

Jeg merket også noen "frimerker" på mat registrerings siden. Hva er dette?

 

Håper dere alle har en fantastisk dag :)/>/>

Takk for støtten!

Frimerker er liksom kalorier du kan bruke til hva du vil! de sier at en melkerull tilsvarer "frimerkene" på en uke. De er også kalt "kosemerker" :P De gjelder for alkohol også du kan drikke ca. en halv flaske vin eller litt øl (husker ikke hvor mye) :)

lykke til med vektnedgangen :) har akkurat begynt på an igjen selv! Det er en lang vei å gå, men bare det å komme i gang hjelper! er kjempe motivert for tiden!

 

Har du kommet i gang med treningen? Hvis du trenger skikkelige sko anbefaler jeg deg å ta turen til løplabbet. de har peiling på alt fra løpesko til tur og trimsko! dessuten kan det være lurt å bruke treningsapper som runkeeper nike+ osv. evt. skaffe seg en pulsklokke med tiden. Det gir en skikkelig moivasjonsboost! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TommKris

Hei Sara_fl

 

Takk for hjelpen og støtten :)/>

 

Kommet i gang med treningen.. Emmm.. på en måte? :)/>

Jeg trener minst 20min på wiifit +. Er student og jobber så det er ikke så mye penger i gården kan man si. Så nye treningssko og apparater får jeg klare meg uten :)/>

 

Jeg husker før at jeg hadde en rute på ca 1km jeg gikk/jogget/løpet hver dag. Har tenkt å finne en sånn rute her og. Da er det så lett å si. "Dette må du gjør før du får sette deg!" hehe :)/>

 

Jeg synes faktisk wiifit + er et bra tilbud. Der viser det at jeg forbrenner ca 300 Kcal på det jeg gjør. Ikke så mye kanskje, men er da en start :)/>

 

Desverre gikk det i til colaen på jobb :(/>.. Men, men 0,5L er mye bedre enn 1,5L i løped av en dag. Og det er jo lørdag tross alt :)/>

 

Er det noen som har noe trening tips til en som ikke liker å jogge eller løpe? :)/>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sara_fl

 

Takk for hjelpen og støtten :)/>/>

 

Kommet i gang med treningen.. Emmm.. på en måte? :)/>/>

Jeg trener minst 20min på wiifit +. Er student og jobber så det er ikke så mye penger i gården kan man si. Så nye treningssko og apparater får jeg klare meg uten :)/>/>

 

Jeg husker før at jeg hadde en rute på ca 1km jeg gikk/jogget/løpet hver dag. Har tenkt å finne en sånn rute her og. Da er det så lett å si. "Dette må du gjør før du får sette deg!" hehe :)/>/>

 

Jeg synes faktisk wiifit + er et bra tilbud. Der viser det at jeg forbrenner ca 300 Kcal på det jeg gjør. Ikke så mye kanskje, men er da en start :)/>/>

 

Desverre gikk det i til colaen på jobb :(/>/>.. Men, men 0,5L er mye bedre enn 1,5L i løped av en dag. Og det er jo lørdag tross alt :)/>/>

 

Er det noen som har noe trening tips til en som ikke liker å jogge eller løpe? :)/>/>

 

Er student selv, og vet nøyaktig hvor kjipt det er at pengene flyr utav vinduet :P Kjøpte meg sykkel det året jeg kun jobbet og ikke studerte og den er gull verdt! har hørt at wiifit skal være bra! og det er jo ganske gøy! Hvis du ikke liker jogging/løping så er jo bare det å gå bra også! hverdagsaktivitet som å ta trappen istedenfor heisen f. eks alt hjelper jo!

 

I Bergen har vi et bra treningstilbud for studenter da! gjennom Sib! betaler en 1000lapp for å trene et semester - og da kan man klatre, svømme, trene på "vanlige" sentre, eller man kan gå på gruppetimer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TommKris

Hei Sara_fl

 

Flotte tips! Desverre har ikke vesle Bryne noe sånnt tilbud. Vi har svømmehall, men den er ikke skurat renslig!

 

Men å gå tur er noe jeg skal nok få klare å lage en rutine på. Ellers så blir det å spille på wii'en :)

 

Ellers enn det så fikk jeg ikke tid til å skrive i går. Gud for en hektisk dag!

Men klarte å styre meg unnå brus så jeg er storfornøyd :)

 

Det er egentlig vege dag i dag, men siden jeg begynnte på.. Fredag så velger jeg å heller å vege meg på onsdag bare for å få en nesten full uke. Håper dette skal la meg unngå å bli skuffet over resultate og ta fra meg hele motivasjonen :)

 

I dag har jeg fått skrevet alt jeg har gjort på utplasering og det var ikke lite!

Klamre rør og kabler i tak er noe som tar på etter timene går.

 

Er litt usikker på hva jeg skal skrive em under, men putter dem på 6 timer lett aerobic. Siden det er klatring, tunge kabler, gåing, Hamring i tak og bårring. :)

 

I morgen er det ny inkjøpsdag der det skal gå i magre produkter og grønnsaker!

 

Da har jeg fått sakt mitt så får dere ha en fantastik kveld videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TommKris

Da har det vært onsdag og veging :) Heldigvis hadde jeg gått ned. Ikke mye, men synes det var kjempe gøy og ga meg selv en fruktsalat og gå tur som belønning.

 

Kjenner at det kan bli veldig hektisk om dagen når jeg står opp 5:00 og ikke er hjemme igjen før 17:00 og da skal jeg få tid til husvask, trening og mat. Blir rett og slett ikke nok timer!

 

Men er bare i morgen igjen nå så vil ting bli normale igjen.

Jeg har også sluttet med snus!.. Eller holder på 3 dager uten og lysten begynner sakt å forsvinne.

 

Ellers merker jeg at nå som jeg har vert i hardtrening på utplasseringen har jeg fått bygget opp mer energi og klarer mer før jeg blir sliten. Noe som også hjelper godt på motivasjonen.

 

Men nå får jeg takke for meg igjen. Klokken nærmer seg 21:00 og det er straks leggetid. God natt alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...