Gå til innhold

Hjertemat, men NEI-mat????


Gjest Fiskekvinne
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Fiskekvinne

Nå har jeg registrert trening og kosthold en uke. Dette har vært lærerikt og spennende. Men jeg stusser veldig over resultatet på min kornblanding. Den inneholder bl.a linfrø, gresskarkjerner og solsikkekjerner. Alle disse 3 ingrediensene registreres med et hjerte. Vel og bra. Men hvorfor registreres det også som NEI-mat?

Er det noen som har et svar til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninjastar

Hei! Det er nei-mat fordi energiinnholdet er så høyt.

Det betyr at man skal være forsiktig med hvor mye man spiser av det. Det er ikke forbudt med nei-mat. Og det er forskjell på sunn og usunn nei-mat. Sunn nei-mat er greit i små mengder.

 

For eksempel er både nøtter og avokado nei-mat av samme grunn som frøene dine. Og nøtter skal man helst begrense til en liten neve om dagen for å unngå inntak av altfor mange kalorier. Jeg spiser stort sett nøtter hver dag, men sjelden mer enn 5 stykker. Vi trenger jo mer av det sunne fettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fiskekvinne

Takk for svar :)

 

Jeg er kjent med sunt og usunt fett. Men dette er første gang jeg prøver Grete Roede, så det var ukjent for meg å regne korn og frø som NEI-mat... Men jeg ser jo kcalorimengden. Må bare lære meg til da å ikke sette likhetstegn med sunt og slankende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...