Gå til innhold

Pepsi max avhengig


Gjest Cecilie H
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest Cecilie H

Etter nærmere 25 år med først Cola light, så Tab-Xtra og nå til slutt Pepsi max, ha jeg bestemt meg for å slutte!

 

Jeg er pr definisjon avhengig; må ha en flaske eller to i besøk, på overnattinger, i bilen, til alle måltider, når jeg er glad, når jeg er trist og ellers hele tiden... Men nå er det slutt. I dag er første dagen. Klokken er 14.45 og jeg er søtsyk og rastløs...

 

Men dette skal jeg klare!

Noen andre som er med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter nærmere 25 år med først Cola light, så Tab-Xtra og nå til slutt Pepsi max, ha jeg bestemt meg for å slutte!

 

Jeg er pr definisjon avhengig; må ha en flaske eller to i besøk, på overnattinger, i bilen, til alle måltider, når jeg er glad, når jeg er trist og ellers hele tiden... Men nå er det slutt. I dag er første dagen. Klokken er 14.45 og jeg er søtsyk og rastløs...

 

Men dette skal jeg klare!

Noen andre som er med...

 

Hei!

Hvordan gikk kvelden? Jeg må innrømme at jeg kjenner meg veldig igjen i det du forteller, selv har jeg vært avhengig siden jeg var ferdig studert i 2005. Altfor lenge! Da jeg begynte i ny jobb i 2010 bestemte jeg meg for å slutte (med det daglige inntaket, helgene har jeg ikke planer om å kutte) og holdt i to måneder, til en tidligere kollega begynte i samme jobb, hun er enda verre enn meg.. Så da ramlet jeg av vannvogna likevel... Jeg sliter med å finne motivasjonen til å slutte, tenker at når jeg er så flink med resten må jeg kunne unne meg litt Pepsi max. Men det er bare unnskyldninger alt sammen. Jeg tror min første utfordring er å trappe ned! Har du noen gode tips/mestringsstrategier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cecilie H

Hei!

Hvordan gikk kvelden? Jeg må innrømme at jeg kjenner meg veldig igjen i det du forteller, selv har jeg vært avhengig siden jeg var ferdig studert i 2005. Altfor lenge! Da jeg begynte i ny jobb i 2010 bestemte jeg meg for å slutte (med det daglige inntaket, helgene har jeg ikke planer om å kutte) og holdt i to måneder, til en tidligere kollega begynte i samme jobb, hun er enda verre enn meg.. Så da ramlet jeg av vannvogna likevel... Jeg sliter med å finne motivasjonen til å slutte, tenker at når jeg er så flink med resten må jeg kunne unne meg litt Pepsi max. Men det er bare unnskyldninger alt sammen. Jeg tror min første utfordring er å trappe ned! Har du noen gode tips/mestringsstrategier?

 

Hei Twisted

 

Første dagen gikk greit. Var litt søtsugen utover kvelden, men det gikk fint. Har ikke hatt så masse abstinens som jeg trodde. Det har bare vært det at jeg har lyst på Pepsi Max hele tiden. Gammel vane...

 

Jeg føler at søtsuget og sulten er mindre på kvelden, når jeg ikke drikker Pepsi Max hele dagen. Og det hjelper jo på når jeg skal ned i vekt, og har planer om å holde meg der.

 

Jeg sluttet også for en periode for ca 1 1/2 år siden, men så kom julen, og jeg begynte å drikke igjen, og da julen var over, var det ikke så lett å slutte igjen...

 

Jeg tror det er lurt å begynne når man selv er veldig klar for det, og føler at det er det en vil. Jeg skubber vekk tanker hvor jeg har lyst på Pepsi max, og prøver å se for meg at jeg heller drikker vann... Men om det holder, det vet jeg ikke... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...