Gå til innhold

Frokost!


Gjest LindaM88
 Share

Anbefalte innlegg

Gjest LindaM88

Hei!

 

Jeg sliter med å finne gode alternativer til frokost/lunsj, som ikke inneholder så mange karbohydrater. Vil gjerne kutte ut mest mulig brød/knekkebrød.

 

Vet at salat er en ok ting å ha som lunsj, men hva mer finnes? Og så til frokost??

 

Blir lykkelig for forslag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har redusert til 1 brødskive til lunsj, om jeg ikke bruker middagsrester. På den skiven bruker jeg 2 store tomater skåret i skiver i 2 lag med oregano på. Jeg varmer det i mikroen og har 6 skiver skinke på. Så det blir dermed mye pålegg, men sundt pålegg. Ellers kan jeg komme på 1/2 avokado og 3 skiver skinke. Så spiser jeg den andre halve avokado med 3 skinkeskiver etterpå.

Ellers er cottage cheese med frukt godt til frokost, eller som mellommåltid.

Det har lett for å bli det samme om og om igjen, ikke lett å finne variasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg sliter med å finne gode alternativer til frokost/lunsj, som ikke inneholder så mange karbohydrater. Vil gjerne kutte ut mest mulig brød/knekkebrød.

 

Vet at salat er en ok ting å ha som lunsj, men hva mer finnes? Og så til frokost??

 

Blir lykkelig for forslag! :)/>/>

 

Forsøker også å spise karboredusert. her er mine forslag :rolleyes:/>

 

Frokostforslag

- Egg i diverse varianter.

- Havregrøt (1 dl) med vann og cottage cheese for mer proteiner

- Yoghurt naturell + cottage cheese og litt havregryn

 

Lunsj

- middagsrester

- Bruker mye rugsprø + mye pålegg (laks, makrell i tomat, div skinker, egg etc

 

Forsøker å variere og ikke havne i fella med å spise det samme hele tiden. Da blir man fort lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til Cottage cheese blandet med litt yoghurt naturell servert med frukt og havre og hvetekli.

Har jeg god til lager jeg omelett eller kokt egg.

Inne på forumet lavkarbo.no er det mange frokostforslag, ikke alle består av smør og bacon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LindaM88

Takk for gode forslag dere! :)

 

Ja, det er ikke så lett å variere. Har man funnet noe man liker, så ender man ofte opp med å spise nesten bare det, helt til man er dritt lei. :P

 

Cottage cheese har jeg aldri smakt faktisk, vet det er mnge her som sverger til det. Jeg er bare litt skeptisk.. :P Skal manne meg opp til å prøve.. Snart..

 

Egg er alltid lurt og godt, bare ikke alltid jeg har tid på morgenen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...