Gjest LindaM88 Skrevet April 17, 2013 Rapporter Share Skrevet April 17, 2013 Hei! Jeg sliter med å finne gode alternativer til frokost/lunsj, som ikke inneholder så mange karbohydrater. Vil gjerne kutte ut mest mulig brød/knekkebrød. Vet at salat er en ok ting å ha som lunsj, men hva mer finnes? Og så til frokost?? Blir lykkelig for forslag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Logika Skrevet April 17, 2013 Rapporter Share Skrevet April 17, 2013 Mitt forslag er å lage ekstra middag, og så ha rester til lunsj dagen etter. Bruk da halv porsjon. Ellers er det godt og mettende med omelett. Og så har jeg av og til spist fiskekaker med grønt til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bestemor med pulsklokke Skrevet April 17, 2013 Rapporter Share Skrevet April 17, 2013 Jeg har redusert til 1 brødskive til lunsj, om jeg ikke bruker middagsrester. På den skiven bruker jeg 2 store tomater skåret i skiver i 2 lag med oregano på. Jeg varmer det i mikroen og har 6 skiver skinke på. Så det blir dermed mye pålegg, men sundt pålegg. Ellers kan jeg komme på 1/2 avokado og 3 skiver skinke. Så spiser jeg den andre halve avokado med 3 skinkeskiver etterpå. Ellers er cottage cheese med frukt godt til frokost, eller som mellommåltid. Det har lett for å bli det samme om og om igjen, ikke lett å finne variasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rugemor Skrevet April 17, 2013 Rapporter Share Skrevet April 17, 2013 Hei! Jeg sliter med å finne gode alternativer til frokost/lunsj, som ikke inneholder så mange karbohydrater. Vil gjerne kutte ut mest mulig brød/knekkebrød. Vet at salat er en ok ting å ha som lunsj, men hva mer finnes? Og så til frokost?? Blir lykkelig for forslag! :)/>/> Forsøker også å spise karboredusert. her er mine forslag :rolleyes:/> Frokostforslag - Egg i diverse varianter. - Havregrøt (1 dl) med vann og cottage cheese for mer proteiner - Yoghurt naturell + cottage cheese og litt havregryn Lunsj - middagsrester - Bruker mye rugsprø + mye pålegg (laks, makrell i tomat, div skinker, egg etc Forsøker å variere og ikke havne i fella med å spise det samme hele tiden. Da blir man fort lei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Pysen Skrevet April 18, 2013 Rapporter Share Skrevet April 18, 2013 Jeg sverger til Cottage cheese blandet med litt yoghurt naturell servert med frukt og havre og hvetekli. Har jeg god til lager jeg omelett eller kokt egg. Inne på forumet lavkarbo.no er det mange frokostforslag, ikke alle består av smør og bacon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest LindaM88 Skrevet April 18, 2013 Rapporter Share Skrevet April 18, 2013 Takk for gode forslag dere! Ja, det er ikke så lett å variere. Har man funnet noe man liker, så ender man ofte opp med å spise nesten bare det, helt til man er dritt lei. Cottage cheese har jeg aldri smakt faktisk, vet det er mnge her som sverger til det. Jeg er bare litt skeptisk.. Skal manne meg opp til å prøve.. Snart.. Egg er alltid lurt og godt, bare ikke alltid jeg har tid på morgenen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå