Gå til innhold

hvordan registrere olje til steking


Gjest Figan
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Hvis jeg steker kjøtt i f.eks 1 ss rapsolje eller tilsetter 1ss rapsolje i en vaffelrøre, hvordan registrerer jeg det? Til nå har jeg prøvd å regne meg frem til at jeg sikkert får i meg 0,25 ss rapsolje ved å spise 1 av de fire vaffelplatene som lages av hele røra. stemmer det? og hvordan får jeg registrert 1 ss repsolje til steking når jeg a ) ikke spiser alt kjøttet jeg steker selv og b ) mye av det sikert ligger igjen i stekepanna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør en vurdering hvor stor andel jeg spiser når jeg lager mat til flere. Det blir selvfølgelig ikke helt riktig, men omtrentlig. Det gjelder om jeg bruker olie, eller lager en gryte- eller pannerett. Bruker jeg 1 ss olje, regner jeg med at jeg har fått min andel, når en bruker så lite blir det veldig lite igjen i pannen, så det regner jeg med som om det er spist. Om jeg regner med litt for mye noen steder, regner jeg sikkert med litt for mye andre steder, så det bekymrer meg ikke. Men det er sikkert flere måter å beregne det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør en vurdering hvor stor andel jeg spiser når jeg lager mat til flere. Det blir selvfølgelig ikke helt riktig, men omtrentlig. Det gjelder om jeg bruker olie, eller lager en gryte- eller pannerett. Bruker jeg 1 ss olje, regner jeg med at jeg har fått min andel, når en bruker så lite blir det veldig lite igjen i pannen, så det regner jeg med som om det er spist. Om jeg regner med litt for mye noen steder, regner jeg sikkert med litt for mye andre steder, så det bekymrer meg ikke. Men det er sikkert flere måter å beregne det på.

 

Tusen takk!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...